27 grudnia 2014

IDEALNA GARDEROBA- MARZENIE, KÓTRE MOŻESZ OSIĄGNĄĆ

Swetry pomieszane z bluzkami. Brak drugiej skarpetki. Sukienka, której szukałyśmy od kilku miesięcy, leży w kącie. Nie potrafimy niczego znaleźć. Wywalamy wszystko na środek pokoju, a potem znów upychamy do szaf. Nasza garderoba nie musi wyglądać jak wielki magazyn. Tylko jak się zabrać do uporządkowywania naszej garderoby?

W co warto zainwestować:
Kosze- w materiałowych przechowujemy skarpetki, kostiumy kąpielowe, bieliznę natomiast w drucianych odzież, którą składamy oraz pościel i koce.
Półki- wykorzystujemy górne i dolne części szafy. Na górnych kładziemy rzeczy używane rzadziej. Na dolnych ustawiamy buty.
Drążki- jeśli się da to umieszczamy jeden pod drugim. Jest to lepsze wykorzystanie przestrzeni niż gdybyśmy umieścili jeden.
Wieszaki- nie korzystamy z metolowych (ubrania umieszczane na nich deformują się). Najlepiej wybieramy drewniane wieszaki. Warto też zainwestować w specjalne wieszaki z klamerkami do spodni. Jedwabne ubrania umieszczamy na wieszakach obitych materiałem.

Składamy czy wieszamy?

Składamy:
Swetry oraz rzeczy z dzianiny (na wieszakach się rozciągają),
T-shirty,
Odzież sportową,
Dżinsy,
Szale, bielizną, skarpetki 
Wieszamy:
Koszule,
Spodnie,
Żakiety, płaszcze, kurtki
Spódnice i sukienki (tylko te, których powieszenie nie zniszczy kroju)
Jedwabne, lniane, bawełniane bluzki
Szlafroki

Kilka przydatnych rad: 
  • Zawsze zamykaj drzwi szafy (zabezpieczysz ubrania przed kurzem),
  • Wycieraj kurz z półek co 2 tygodnie,
  • Nie upychaj ubrać (odstępy 2-3 cm)
  • Dostosujmy szafę do stylu życia

18 komentarzy:

  1. Bardzo mi pomogłaś

    OdpowiedzUsuń
  2. Ekstra post. Pomógł mi. Pisz więcej takich postów dotyczących domu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny,pomocny pomysł ,liczę na wiecej takich postów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne porady. Już zaczęłam zmieniać moją garderobę

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja i tak mam taką szafę, że wszystko muszę wieszać, ale w sumie mi to nawet pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie w szafie musi być idealny porządek! Dzięki za rady, niektóre naprawdę mi pomogły :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przydatny post:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowana większość moich rzeczy jest poskładana. W szafie znajduje się odzież bardziej wyjściowa. Dobrze zorganizowana garderoba ułatwia rozpoczynanie dnia, zwłaszcza gdy śpieszymy się do wyjścia z domu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny post :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiem ze drewniane wieszaki sa najlepsze ale ja np nie mam takich warunkow aby miec ubrania na drewnianych wieszakach, dlatego mam plastikowe ciensze i nawet jakbym chciala, mam wieksze odstepy

    Niemniej jednak porady dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Panna Kameralna14 stycznia 2016 18:08

    Zdecydowanie większość rzeczy mam poskładane jedynie koszule i sukienki na wieszaku.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post, teraz już wiem dlaczego moje ciuchy nie wyglądają już estetycznie etc. Metalowe wieszaki do kosza!

    OdpowiedzUsuń
  13. Przydadzą mi się te rady bo planuję przeprowadzić metamorfozę mojej szafy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Baaaardzo przydatne, szczególnie na wiosnę - idealna pora roku na porządki w szafie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ooo! Nie powiem, masz ciekawe porady ;) O kilku rzeczach nie wiedziałam. Oby tak dalej! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dodałabym jeszcze pudełka na buty,co by zapach butów nie przechodził na ubrania :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)