15 lutego 2015

CO TAK NAPRAWDĘ ZNAJDUJE SIĘ W CZEKOLADZIE

Na pewno znacie osobę, która kocha czekoladę. Może sami jesteście takimi ludźmi. Przyznaję, że sama lubię jeść ją od czasu do czasu, niestety zawsze niekorzystnie działa na moją cerę. Postanowiłam, więc poszukać informacji o tym, jakich składników powinnam unikać. Dzięki temu moja cera, po zjedzeniu czekolady, nie wygląda tak źle.

Czekolada zawiera m. in. magnez, kofeinę i teobrominę. Są to ważne składniki dla zdrowia. Jednak zwracajmy uwagę jaką czekoladę wybieramy. 
W gorzkiej jest najwięcej teobrominy, bo aż 1037 mg na 100g. Dla porównania w mlecznej jest 437 mg.
W gorzkiej jest 165 mg magnezu na 100g, w mlecznej- 97 mg, a w nadziewanej 50 mg. Jednak nasze dzienne zapotrzebowanie na ten składnik mieści się aż w 7 tabliczkach gorzkiej czekolady.
W batonach jest 12 mg kofeiny, w mlecznej- 23 mg, w białej tylko 6 mg. Czekolada gorzka zawiera 72 mg.

W tej czekoladzie cukier jest na pierwszym miejscu, dodatkowo tańszy tłuszcz kakaowy oraz emulgatory. Lecytyna z soi jest jak klej. Szybko miesza ze sobą składniki. Cenna miazga kakaowa jest dopiero na 5 miejscu!

Tutaj jest podobnie, ale dodatkowo polirycynooleinian poliglicerolu. W testach na zwierzęta zauważono powiększenie nerek i wątroby.

Oczywiście cukier na pierwszym miejscu. Dodatkowo bardziej niezdrowy  utwardzony tłuszcz roślinny oraz emulgatory.

Biała czekolada nie zawiera żadnych cennych składników odżywczych, ponieważ nie posiada miazgi kakaowej.

Pamiętajmy, że jeśli zmienimy naszą dietę, może to być korzystne dla struktury naszego mózgu.

11 komentarzy:

  1. Uwielbiam czekoladę i wiem, że z niej nie zrezygnuję, ale postaram się wybierać te najzdrowsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie lubiłem białej czekolady, a teraz dowiaduję się że jest niezdrowa, więc nawet dobrze, że jej nie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piszesz bardzo pomocne posty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mądrze piszesz :) Oby tak dalej ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubię gorzkiej czekolady, zostane przy mlecznej, ale postaram się ją ograniczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. kocham czekoladę i toffi! to 2 moje uzależnienia! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. OMG! Dobrze,że ja od 3 miesięcy nie jem słodyczy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Weronika Szlejter24 września 2015 07:21

    Jestem totalnym pożeraczem czekolady.. gdzie czekolada tam i ja. Jednak u mnie nie ma takich problemów z cerą po zdjedzeniu jej. Białej czekolady nigdy nie jadłam i jeść nie będę bo według mnie jest strasznie sztuczna smakowo. Co prawda uwielbiam gorzką, mleczną jak i orzechową to są moje uzależnienia od dzieciństwa, a wcale nie jestem gruba! haha :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze że często wcinam gorzką czekoladę

    OdpowiedzUsuń
  10. W czekoladzie znajduje się Głównie cukier a kakaa znikome ilości, dlatego staram się ją ograniczyć

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja uzupełniam poziom magnezu właśnie poprzez czekoladę i to najlepiej bez nadzienia, które psuje skład. W ten sposób można połączyć potrzebę zjedzenia czegoś słodkiego z tym, co ważne dla organizmu :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)