17 marca 2015

POSIŁKI DLA PRACUJĄCYCH I UCZĄCYCH SIĘ

Doskonale wiem jak ciężko może być w szkole. Tony zadań domowych, masa sprawdzianów i kartkówek, a przychodząc do domu jedyne o czym myślimy to pójście spać. Nie tylko nastolatki po ciężkim dniu są zmęczone. Dorośli także. Przez to, że jesteśmy tak zestresowani, nie zwracamy uwagi na to co jemy, a właśnie przez to nie mamy energii i zasypiamy w ciągu dnia.

Śniadanie
Jest to najważniejszy posiłek dnia, ponieważ zapewnia nam siłę i energię na cały dzień. Niestety bardzo często wybieramy słodkie płatki zamiast pełnoziarnistego pieczywa, a takie płatki w 100 gramach mogą mieć nawet 470 kalorii i 8 łyżeczek cukru. Dodatkowo w słodkich płatkach znajdują się aromaty, barwniki, emulgatory, sole oraz utwardzone tłuszcze roślinne. Śniadanie złożone z takich płatków nie doda nam energii. Sprawi jedynie, że za chwilę znowu będziemy głodni.
Rano możemy zjeść płatki owsiane lub jogurt z ziarnami zbóż. Mają one dużo węglowodanów złożonych, witamin z grupy B oraz magnezu. Dobrym rozwiązaniem jest też musli z kefirem, z jogurtem lub z mlekiem migdałowym (ma 3,5 raza mniej kalorii niż zwykłe mleko).

Drugie śniadanie
Mniej więcej co 3-4 godziny powinniśmy jeść jakiś posiłek. Jeśli nie będziemy tak robić, później będziemy jeść więcej niż zwykle. Na drugie śniadanie w szkole i w pracy często sięgamy po batony i wafelki. Zawierają one dużo chemii, bezwartościowych tłuszczy i  cukrów. Niektórzy stawiają na sałatki warzywne zakupione w sklepie. Niestety są one bardzo niezdrowe. Zawierają aromaty, wzmacniacze smaku, tłuszcze, cukier oraz inne chemiczne dodatki. Niektóre z nich zawierają więcej kalorii niż porządny dwudaniowy obiad. Lepszym rozwiązaniem będzie już jogurt owocowy. Jednak musimy pamiętać, że już same owoce zawierają cukier- fruktozę. W składzie możemy spotkać również cukier pod innymi nazwami- syrop glukozowy, dekstroza, laktoza, glukoza, karmel oraz syrop glukozowo- fruktozowy.
Na drugie śniadanie warto zjeść produkty zawierające węglowodany złożone np. pieczywo pełnoziarniste, białko np. serek wiejski, twaróg, jogurt naturalny lub chuda wędlina. Dodatkowo warzywo lub owoc, czyli źródło witamin i błonnika.

Obiad
Aby, szybko ugotować obiad lub zjeść go w pracy, większość z nas kupuje zupki z kubka. Zawierają one pełno chemicznych dodatków. Wzmacniacze smaku, barwniki, utwardzone tłuszcze. Niektóre z tych składników mogą wywoływać astmę, wypryski i uczulenia. Taki obiad jest pozbawiony witamin i minerałów, a to one zwalczają stres.
Jeśli jesteśmy zapracowani i zestresowani powinniśmy jeść produkty bogate w witaminy z grupy B, czyli ryba, kasza, fasola i mięso.

18 komentarzy:

  1. Teraz wiem dlaczego ciągle jestem taki zmęczony

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto zwracać uwagę na to co jemy, bo ma to wpływ na nasze zdrowie

      Usuń
  2. Widze że blog ciekawy ale chyba na nim nie zarabiasz. A możesz zarobić całkiem nieźle promując produkty związane ze zdrowiem , szkoda żeby ruch na twojej stronie się marnował, jak możesz dorobić sobie niezłą pensję, wpisz sobie w google - spieniężanie stron o zdrowiu i urodzie

    OdpowiedzUsuń
  3. Często nie mam czasu na śniadanie, ale chyba zacznę wstawać wcześniej, bo widzę ile korzyści jest w zjedzeniu śniadania

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post. Teraz wiem czego nie powinnam jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajnie się czyta ;) Przynajmniej wiem, co powinnam zmienić w sowich śniadaniach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę fajnie, że na twoim blogu można znaleźć ciekawe posty o zdrowiu, modzi, urodzi itp. Zabieram się do czytania pozostałch postów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. przydadza mi sie takie info ! swietne wskazowki ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny, przydatny post :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne wskazówki jutro użyję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Teraz już wiem, jak mam się odżywiać, bardzo przydał mi się ten post! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pouczający wpis. Trzeba uważać aby lepiej żyć.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdrowe jedzenie pomaga w skupieniu!

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiedziałam że jedzenie wpływa na samopoczucie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zacznę na śniadanie jeść musli. Bardzo przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  15. co z podwieczorkiem i kolacją? :) nie masz pojęcia jak bardzo mi pomogłaś! dodaję post do zakładek, przyda się jutro, jak będę iść na zakupy ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedy miałam przed sobą dużo nauki, pomagała mi glukoza. Po zjedzeniu czegoś słodkiego lepiej mi się myślało. Ogólnie ciężko jest dostać żywność bez dodatków chemicznych - nie każdy ma czas i chęci do gotowania.

    OdpowiedzUsuń
  17. Przemysław Wróbel10 lutego 2016 06:55

    No świetny wpis ! Cieszę się ze zdecydowałem się kliknąć na twój link. Wszystko się zgadza. Produkty są skarzone chemia i cieżko jest znaleść coś w pełni nie szkodliwego. Cóż może kiedyś będzie lepiej!
    W produktach smażonych ale tych lipnych zdecydowanie najgorsze są te które były smażone na tłuszczach trans.
    Pozdrawiam Ciepło ! Zaobserwowałem.

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)