10 kwietnia 2015

CZY GDYBY MIŁOŚĆ BYŁA CHOROBĄ, CHCIAŁBYŚ SIĘ WYLECZYĆ? RECENZJA "DELIRIUM"

Odkąd usłyszałam o tej książce wiedziałam, że muszę ją przeczytać. Nie mogłam jej jednak nigdzie znaleźć, więc kiedy tylko zobaczyłam ją w księgarni od razu kupiłam wszystkie części.

O czym mowa? Już pewnie po tytule poznajecie, że chodzi mi o "Delirium" autorstwa Lauren Oliver.

Siedemnastoletnia Lena żyje w świecie, gdzie miłość uznawana jest za chorobę. Każdy w wieku 18 lat przechodzi zabieg, dzięki któremu uodparnia się na tę chorobę. Ludzie młodsi są pod szczególnym nadzorem. Muszą przestrzegać godziny policyjnej, chłopacy nie mogą rozmawiać z dziewczynami itp. Od dziecka wpaja im się, że ten kto nie podda się zabiegowi, umrze. Lena jest zwolenniczką leku. Przestrzega reguł, a nawet odlicza dnia, w którym ma zostać wyleczona. Jednak kiedy poznaje Alexa, wszystko wywraca się do góry nogami. Bohaterka zaczyna dostrzegać świat takim, jakim jest naprawdę. Data zabiegu jest coraz bliżej, a Lena coraz bardziej zakochuje się w Aleksie. Czy w takim świecie jest szansa na prawdziwą miłość?

Fabuła jest bardzo oryginalna, a pomysł by opisać miłość jako chorobę jest świetny. Dzięki narracji pierwszoosobowej możemy lepiej poznać główną bohaterkę. Książkę czyta się bardzo szybko. Nie brak też świetnych cytatów, a samo zakończenie jest nieprzewidywalne i mocno łapie a serce. Sama przeczytałam ostatnie akapity jednym tchem.


Recenzję następnej części możesz przeczytać w tym poście.
Recenzję trzeciej części możesz przeczytać w tym poście.

37 komentarzy:

  1. Uwielbiam Delirium. Książkę się szybko czyta i z przyjemnością sięgałam po kolejny części

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Bardzo szybko i przyjemnie czyta się tę książkę.

      Usuń
  2. Aż zachciało mi się drugi raz przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto dobre książki czytać parę razy, ponieważ możemy wychwycić rzeczy, na które nie zwróciliśmy uwagi czytając pierwszy raz.

      Usuń
  3. Nigdy nie czytałem tej książki, ale fabuła jest bardzo oryginalna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego warto przeczytać. Fabuła jest oryginalna, więc z przyjemnością czyta się książkę.

      Usuń
  4. Bardzo ciekawa książka, trafia do mojej listy "must have"

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy blog, czyta sie przyjemnie, wpadnę jeszcze tutaj, pozdrawiam ☺️

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny blog.
    A ksiazke lewnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny blog. A książki jeszcze nie czytałam :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie jest za późno by ją przeczytać :)

      Usuń
  8. Niedawno przeczytałam i powiem, że zakończenie po prostu wow. Jest nieprzewidywalne i aż chce się sięgnąć po kolejne tomy. Zrobisz recenzje kolejnych części?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne. Recenzje pojawią się jak tylko przeczytam kolejne części :)

      Usuń
  9. Mam ochotę ją przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowny post, przekonałaś mnie do przeczytanie tej ksiażki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie lubie ksiązek ale mysle ze ta ksiązka była by fajna

    OdpowiedzUsuń
  12. Niedawno skończyłam czytać. Trzyma w napięciu, szybko się czyta. Już zaczęłam czytać kolejną część. Zrobisz jej recenzję?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Tylko najpierw muszę skończyć ją czytać ;)

      Usuń
  13. Uwielbiam tę książkę. Aktualnie kończę czytać pandemonium. Czekam na twoją recenzję tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow!.
    Fajna recenzja muszę sobie kupić tą serie dlatego bo pomysł jest jeden z orginalnych.
    nie czytałam jeszcze żeby miłość była jakomś chorobą.
    Bardzo fajny blog!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Nigdy nie spotkałam się z taką fabułą, głównie dlatego kupiłam tę książkę.

      Usuń
  15. Idę wyporzyć tą książkę coś czuję, że przeczytam ją dosyć szybko
    :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Od dawna chcę ją przeczytać ale równocześnie się boję i nie mogę zmobilizować.. Jest już u mnie na półce i mam nadzieję, że wkrótce przeczytam xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam podobny problem co Ty. Minęły około 2 tygodnie od kupienia tej książki i dopiero po tym czasie postanowiłam ją przeczytać. Teraz żałuję, że nie zabrałam się do czytania wcześniej bo jest naprawdę świetna :)

      Usuń
  17. Nigdy nie czytałam tej książki i bardzo mało książek czytam. Ale zachęcająca jest :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Hmm, ja nawet nie słyszałam o tej książce :o Ale bardzo zachęcająca recenzja ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny blog :)
    Chyba przekonałaś mnie, do przeczytania tej książki :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Czytałam, naprawdę świetna książka :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jezu kocham tę serię! Jest cudowna! Kocham autorkę a niedawno na półki w sklepach trafiła jej nowa książka 7 razy dziś! Polecam C tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo dobrze, że mi mówisz. Muszę zaopatrzyć się w tę książkę.

      Usuń
  22. widziałam ją w księgarni, ale przeszłam obok..
    teraz czas to zmienić :D
    myślę, że będzie bardzo fajna, widzę, że jest też jeden odcinek serialu, chyba go zaraz obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie nie warto go oglądać. W ciągu 40 min przedstawiona jest cała książka. Mnóstwo ważnych wątków jest pominiętych. Zakończenie jest trochę inne i zawiera spojlery z kolejnej części.

      Usuń
  23. Zdecydowanie chcę ją przeczytać! :) juz o niej słyszałam ale po twojej recenzji nie mam wątpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  24. Chyba też muszę ją przeczytać ;D

    OdpowiedzUsuń
  25. Właśnie na mnie czeka, moze tak powinnam spędzić majowke? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak :) Bardzo polecam tę książkę. Jest to powieść, o której się nie zapomina, dlatego często do niej wracam.

      Usuń
  26. Book Princess3 maja 2016 08:27

    Uwielbiam Delirium, została mi do przeczytania jeszcze ostatnia część :D
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)