14 kwietnia 2015

JAK STWORZYĆ LISTĘ ZAKUPÓW

Bardzo często marnujemy czas w sklepie na szukaniu produktów, których potrzebujemy. Nie wiemy gdzie się on znajduje, nie jesteśmy pewni czy w ogóle mamy go kupić, stoimy godzinami przy półkach bo nie wiemy czy owoce i warzywa są świeże. W tym poście podpowiem Wam jak tego uniknąć.

Jak zrobić listę zakupów:

  • Zerknij do lodówki. Pomyśl, co jeszcze musisz dokupić.
  • Ustal menu. Weź pod uwagę, że nie zawsze jesz w domu.
  • Podziel produkty na kategorie. Jeśli na Twojej liście zakupów pojawią się kategorie (warzywa, pieczywo, mięso itp.), w sklepie nie będziesz musiała po kilka razy wracać do tych samych półek.
  • Stwórz stałą listę zakupów. Bardzo prawdopodobne, że masz produkty, które kupujesz zawsze będąc w sklepie. Takie zakupy warto zrobić przez internet, ponieważ możesz zapisać listę zakupów i złożyć zamówienie jednym kliknięciem.
  • Stwórz "otwartą" listę zakupów. Taką listę możesz stworzyć w Excelu lub na zwykłej kartce. Codziennie możesz dopisywać do niej produkty, których potrzebujesz.
  • Jeśli robisz zakupy w supermarkecie, warto kupić produkty nie tylko spożywcze. Nie będziesz musiała dodatkowo chodzić do drogerii po kosmetyki czy środki czystości.
Czym się kierować podczas zakupów:
  • Pomarańcze, cytryny powinny być ciężkie.
  • Ziemniaki wybieramy bez zielonych plam
  • Liście sałaty powinny być suche i chrupkie
  • Jabłka powinny mieć gładką skórkę
  • Kalafior powinniśmy wybierać biały, nie żółtawy

26 komentarzy:

  1. Często zdarza mi się zapomnieć o czymś będąc w sklepie. dobra myśl z tą listą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego lista jest pomocna, by nie zapominać o wszystkim

      Usuń
  2. Nigdy nie wiem jakie owoce i warzywa wybierać. Zawsze mi się przytrafiają albo niedojrzałe, ale zgniłe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że post trochę ci pomógł :)

      Usuń
  3. Fajny pomysł z tymi kategoriami. Będąc w sklepie zawsze musze wracać się po coś na początek sklepu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł z kategoriami jest przydatny, zwłaszcza jeśli nie chcemy biegać po całym sklepie

      Usuń
  4. Zdecydowanie łatwiej i szybciej jest robić zakupy w internecie, jednak jeśli chodzi o żywność zawsze będę kupowała ją w sklepie stacjonarnym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie się zgadzam. Nigdy nie wiem co upchną do zywności

      Usuń
  5. Będąc w supermarkecie także kupuję produkty dostępny w drogerii. Oszczędza to masę czasu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto tak robić, bo po co niepotrzebnie marnować czas

      Usuń
  6. zawsze jak jestem w sklepie dodaję coś do koszyka, mimo iż nie jest mi to w ogóle potrzebne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety często też tak miałam, odkąd robię listy nie mam już z tym problemu

      Usuń
  7. Niedługo idę zrobić większe zakupy, na pewno wykorzystam twoje rady

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znałam niektórych porad. Na pewno je wykorzystam

    OdpowiedzUsuń
  9. Super porady. Zwłasza te katogorie są bardzo pomocne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oszczędza to masę czasu i nie trzeba biegać po całym sklepie

      Usuń
  10. Nigdy nie robię listy, zawsze biorę to co mi wpadnie w oko, ale jeśli kiedyś zacznę na pewno skorzystam z twojej porady. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jakoś nigdy nie robię listy , przed wyjazdem oglądam całą kuchnię i kupuję co mi na myśl przyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdemu przydaje się robienie listy zakupów, jednak są one bardzo pomocne, zwłaszcza jak chcemy zrobić większe zakupy.

      Usuń
  12. Przydatny post, z pewnością kiedyś do niego wrócę. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zawsze robię listę! Dobrze, że to polecasz, bo na prawdę to ułatwia zakupy :) Mam karteczkę koło lodówki, gdy coś się skończy, od razu zapisuję ;) Nie wiedziałam o tej zasadzie z pomarańcza i kalafiorem..

    OdpowiedzUsuń
  14. jak zawsze robie liste zakupow to zawsze cos do niej zapomne dopisac

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny i przydatny post , ja zawsze nie kupuje połowy rzeczy bo zapominam:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Super porady, przydatny i pomocny post. Też zawsze robię listę zapupów ☺ Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)