4 maja 2015

A JEŚLI POKOCHASZ NAJWIĘKSZEGO WROGA? RECENZJA "PANDEMONIUM"

O recenzję tej książki prosiliście mnie już od bardzo dawna. Niestety ostatnio nie miałam zbyt dużo wolnego czasu i dopiero wczoraj skończyłam czytać "Pandemonium" czyli drugą część trylogii "Delirium".

Akcja książki została podzielona na 2 na zmianę przeplatające się ze sobą działy. Rozdziały zatytułowane "Wtedy" przedstawiają sceny w Głuszy, czyli terenów poza miastem, do których przenosi się Lena po ucieczce z Portland. Akcja rozdziałów "Teraz" dzieje się po przeprowadzce bohaterki do Nowego Jorku.


W pierwszej części skupiamy się głównie na samej bohaterce. Lena mieszka w Głuszy wraz z innymi nieleczonymi. Obserwujemy jak powoli dostosowuje się do nowej sytuacji. Bardzo szczegółowo są tu opisane uczucia i przemyślenia dziewczyny.
W drugiej części Lena wraz z nieleczonymi przeprowadza się do Nowego Jorku, by wstąpić do ruchu oporu. Spotyka tam Juliana- syna założyciela organizacji, która ma całkowicie pobyć się choroby jaką jest miłość. W wyniku pewnego incydentu Lena i Julian muszą się dogadać, zrozumieć i ze sobą współpracować, by ocalić swoje życie.

W książce nie brakuje zwrotów akcji i nowych postaci. Przyznaję, że pomysł na podzielenie książki na rozdziały "Teraz" i "Wtedy" jest świetny, jednak czasami trochę mnie to irytowało. Ostatnie 70 stron przeczytałam jednym tchem, a emocje które towarzyszyły mi podczas czytania zakończenia sprawiły, że przez pół nocy zastanawiałam się co wydarzy się w 3 części.

Recenzję poprzedniej części możesz przeczytać w tym poście.
Recenzję następnej części możesz przeczytać w tym poście.

41 komentarzy:

  1. Trochę więcej zdań i byłoby świetnie :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie jest ok. Jeśli Magda napisałaby więcej, prawdopodobnie zaspojlerowałaby część książki

      Usuń
  2. Czy tylko mi się wydaje, że zakończenie było bardzo przewidywalne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, ale i tak uwielbiam tę trylogię

      Usuń
    2. Miałam inaczej. Końcówka całkowicie mnie zaskoczyła. Tak samo jak Magda przez pół nocy zastanawiałam się co wydarzy się w 3 części.

      Usuń
    3. Muszę przyznać, że sama trochę domyślałam się jak ta książka się skończy. Jednak pomimo to, książka jest świetna i warta przeczytania.

      Usuń
    4. Samo zakończenie może i jest przewidywalne. Jednak trzeba przyznać, że te ostatnie 70 stron zmienia wszystko i to co się tam wydarzyło, tego nie dało się przewidzieć.

      Usuń
  3. Na końcu mną też szarpały ogromne emocje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba przyznać, że każde zakończenie łapie za serce.

      Usuń
  4. Dla mnie pierwsza książka była lepsza. Aczkolwiek obie są świetne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie lepsza jest ta książka. Więcej się dzieje.

      Usuń
    2. Ja pokochałam 1 część., ponieważ wszystko zaczyna. Jest wprowadzeniem.

      Usuń
    3. Obie książki są świetne, ale gdybym miała wybrać lepszą to wybrałabym Delirium. Zgadzam się, że w Pandemonium jest więcej akcji, jednak bardziej polubiłam pierwszą książkę.

      Usuń
  5. Aktualnie kończę czytać i muszę powiedzieć, że jest genialna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Książka jest po prostu genialna.

      Usuń
  6. W niektórych momentach była trochę nudna, ale ostatnie 70 stron wynagrodziło mi te nudne momenty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytałam całą trylogie parę miesięcy temu, ale chyba zacznę czytać ją znowu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama czytam świetne książki po parę razy. Wychwytuję wtedy rzeczy, na które nie zwróciłam uwagi czytając pierwszy raz.

      Usuń
  8. Wszystko fajnie, czytałam wszysstkie 3 książki i bardzo mi sie podobały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktualnie czytam 3 część i muszę powiedzieć, że cała trylogia jest świetna.

      Usuń
  9. Z tego co piszesz, książka wydaje sie być ciekawa!

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę że książka musi być ciekawa i wciągająca :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna recenzja! Jak znajdę czas to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. No to już wiem co teraz będę czytać! Dzięki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc ci w znalezieniu książki wartej przeczytania

      Usuń
  13. Gdybym tylko miała więcej wolnego czasu, a nie jak na lekarstwo... Szczególnie ciekawy wydaje się podział na "Wtedy" i "Teraz", bo dzięki temu można poznać historię lepiej. Nie lubię przeplatania teraźniejszości z przeszłością, więc taki podział na części dla mnie jak znalazł! Z tego co piszesz, książka wydaje się być ciekawa. Może we wakacje po nią sięgnę - kto wie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację możemy historię poznać lepiej, jednak muszę przyznać, że czasami trochę mnie to irytowało, ponieważ musiałam zapamiętywać na czym skończył się dany rozdział

      Usuń
  14. Brzmi ciekawie, lubię książki tego typu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zainteresowała mnie ta książka, chętnie ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. widać, że książka warta przeczytania ♥
    chyba się skusze!

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie przepadam za czytaniem książek. Czytam tylko te które mają dobre recenzje ,a z tego co mówisz zapowiada się ciekawie więc skłaniam się do przeczytania jej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę książka godna przeczytania. Trzyma w napięciu, szybko i przyjemnie się czyta

      Usuń
  18. Bardzo fajna recenzja, zachęciłaś mnie do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  19. molem książkowym nie jestem ale tą chętnie bym przeczytała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet osoby, które nie są molami książkowymi powinny przeczytać tę książkę, bo jest naprawdę świetna.

      Usuń
  20. Jeszcze nie miałam tej książki ale recenzja świetna!

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetnie zrecenzowałaś tę książkę, aż narobiłaś mi ochoty na przeczytanie jej! :D

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)