24 maja 2015

ILE MOŻEMY POŚWIĘCIĆ DLA PIĘKNA? RECENZJA "KOSZMARNE PIĘKNO" I "BYĆ PIĘKNĄ"

Która kobieta nie marzy by być piękną i być posiadaczką figury modelki?  W dzisiejszych czasach krzywy nos czy broda to nie problem. Możemy zoperować sobie dosłownie wszystko. A zbędne kilogramy? Głodówki, wywoływanie wymiotów. Jak naprawdę wygląda świat piękna?


Książki z pozoru tak podobne, bardzo się od siebie różnią. Obydwie opowiadają o dziewczynach mieszkających w Niemczech, które mają kompleksy dotyczące własnego ciała. Jednak pierwsza skupia się głównie na pracy modelki, druga zaś zagłębia się w temat operacji plastycznych.


Książka opowiada historię Clarissy, która dostaje niepowtarzalną szansę wzięcia udziału w zdjęciach dla agencji modelek. Dotychczas bohaterka uważała się za szarą myszkę. Jednak kiedy okazuje się, że ma potencjał, wkręca się w świat modelingu. Najważniejsze dla Clarissy jest teraz zgubienie paru kilogramów i zaimponowanie innym na Targach Mody w Polsce. Dziewczyna jest tak zdesperowana, że popada w bulimię. Z czasem odkrywa, jak wygląda prawdziwy świat show- biznesu. Alkohol, narkotyki, operacje plastyczne. Clarissa musi zdecydować, czy naprawdę chce w tym uczestniczyć.


Pomimo tego, że książka porusza trudne tematy, czyta się ją bardzo szybko. Autorka pokazuje ciemne strony pracy w modelingu- to nie tylko chodzenie po wybiegać czy pozowanie do zdjęć. Przede wszystkim polecam ją młodym dziewczyną, które marzą by zostać modelką, a nie wiedzą jak ten świat wygląda naprawdę.


Książka przedstawia historię Heleny, która nienawidzi swojej twarzy. Zwłaszcza zadartego nosa i brody odziedziczonej po ojcu. Bohaterka nie znosi na siebie patrzeć. Ma wrażenie, że wszyscy się z niej śmieją. Pewnego dnia w jej klasie pojawia się nowa dziewczyna- Jadis. Ma idealne ciało, a chłopcy nie mogą oderwać od niej wzroku. Kiedy Helena dowiaduje się, że Jadis zoperowała sobie nos, sama decyduje się na operację plastyczną.


Autorka skupia się na kompleksach dzisiejszej młodzieży. Pokazuje, że zawsze znajdzie się ktoś, komu nie będzie pasować to, jak wyglądamy. Jednak Jana Frey mogła bardziej rozbudować wątek samej operacji, ponieważ książka przede wszystkim pokazuje postrzeganie samej siebie.

Obie powieści bardzo polecam. Czyta się je bardzo szybko, mimo trudnych tematów. Z każdej z tych książek możemy się naprawdę dużo nauczyć.

21 komentarzy:

  1. Przeczytałam "Koszmarne piękno" i ta książka jest świetna. Mimo ciężkiego tematu przeczytałam ją w parę godzin. Polecam dziewczynom w każdym wieku

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się bardzo ciekawie. Jak tylko je znajdę od razu kupię i przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam być piękną. Książka przede wszystkim pokazuje w jaki sposób patrzą na siebie osoby posiadające kompleksy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam książki, które poruszają takie tematy. Na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałam oby dwie książki i mam wrażenie, że pierwsza skupia się przede wszystkim na samej pracy modelki, a anoreksja, bulimia, narkotyki czy operacje plastyczne są tam tylko wspomniane. Chodzi o to, że autorka mogła bardziej rozbudować te wątki

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie książki, z chęcią je przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  7. Już same zdjęcia i okładki tych książek zachęcają by przeczytać. Zresztą lubię czytać książki, które są cieniutkie

    OdpowiedzUsuń
  8. Wczoraj kupiłam koszmarne piękno i pół nocy czytałam. Świetna książka. Wiele dziewczyn marzy by być modelką, ale nie wiedzą ja tak naprawdę wygląda ten zawód.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawe książki. Całkiem niedawno skończyłam czytać i sądzę, że każda dziewczyna powinna je przeczytać. Zwłaszcza, że każdy z nas ma jakieś kompleksy, bo książki poruszają szczególnie tematu wyglądu

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam czytać taką tematykę. Ostatnio nawet widziałam w empiku te książki. Szkoda, że ich wtedy nie kupiłam.

    OdpowiedzUsuń
  11. To dobrze, że książki nie są grube, bo można je przeczytać w 1 popołudnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Aż muszę je przeczytać, tak mnie zaciekawiłaś

    OdpowiedzUsuń
  13. Przeczytałam już chyba wszystkie książki Jany Frey. Świetna pisarka. Skoro druga autorka pisze o podobnej tematyce od razu biegnę do księgarni i szukam jej książek

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo potrzebne książki w dzisiejszym świecie... Ja chyba nie poszła bym na żadną operację plastyczną (hmm, nie lubię swojego głosu, a tego chyba na razie nie da się skorygować :P)... Grunt to zaawansowanie samego siebie! Myślę, że przeczytam te książki

    OdpowiedzUsuń
  15. Zaciekawiłaś mnie tym wpisem. Zawsze ciekawiła mnie taka "trudna" tematyka. Książki wydają się być naprawdę ciekawe i wartościowe, opisują problemy, które niestety coraz częściej można wokół nas zaobserwować ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Warto przeczytać, może złapie tą książkę na wakacje! Interesująca!
    Niektóre kobiety jak widzę na ulicy- przesadzają, nie doceniając swojej naturalności ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawa recenzja. Myślę, że niedługo kupię tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super post. Po twojej recenzji mam zamiar przeczytać "Być piękna" :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawie napisana notka, aż chce się czytać. Zamierzam przeczytać "Koszmarne piękno".

    OdpowiedzUsuń
  20. Ooo właśnie czegoś takiego szukałam, wezmę się za jedną i drugą czym prędzej :D

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)