17 maja 2015

"LEKCJE MADAME CHIC", CZYLI JAK Z SZAREJ MYSZKI STAĆ SIĘ IKONĄ STYLU

Kupiłam tę książkę z przekonaniem, ze dowiem się czegoś o francuskim stylu. Jednak już w po kilkunastu stronach stwierdziłam, że nie ma w tej książce niczego odkrywczego. Swoje zdanie zmieniłam, kiedy przeczytałam całą powieść.

Autorka opowiada nam swoją historię. Przyjechała do Francji jako nieznająca dobrych manier, pochodząca z pokolenia luzu i hipisów, Amerykanka. Wróciła do Ameryki jako dama, która czerpie z życia wszystko to, co najlepsze.
Książka podzielona jest na 3 części, które podzielone są na rozdziały. W każdym znajdują się porady dość oczywiste, jednak zwykle takie porady umykają naszej uwadze. Książka przed wszystkim ujęła mnie prostotą. Nie ma zbędnych obrazków, czy niepotrzebnych opisów. Znajdziemy tam dosłownie wszystko, począwszy od porad dotyczących makijażu, po sztukę przyjmowania gości. W książce najbardziej podoba mi się to, ze po każdym rozdziale znajdziemy najważniejsze porady, które musimy zapamiętać.
Książkę czyta się szybko. Przeczytałam ją w 1 popołudnie. Pomimo tego, że niektóre porady znałam już wcześniej, bardzo dużo nauczyłam dzięki przeczytani tej powieści. Książka pokazała mi, że często nie zwracamy uwagi na małe drobiazgi, które mogą całkowicie nas zmienić. Przede wszystkim dowiedziałam się, że każda kobieta może wyglądać jak milion dolarów, może uwodzić i być ikoną stylu.

Chcesz dowiedzieć się jak zostać paryżanką? Kliknij tutaj.

25 komentarzy:

  1. Zwykle oczywiste porady umykają naszej uwadze. Fajnie, że ta książka przypomniała nam o tym podstawach, na które nawet nie zwracamy uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę kupiłam całkiem niedawno. Po przeczytaniu twojej recenzji od razu zabieram się do czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Interesująca :) Zaciekawiłaś mnie..

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się ta książka, zwłaszcza te porady na końcu rozdziałów. Na pewno kupię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałam ją. Powiem tak: dowiedziałam się masę nowych rzeczy, jednak książka najbardziej się przydaje osobom, które dopiero wkraczają w świat mody i urody.

    OdpowiedzUsuń
  6. Może i nie dowiedziałam się wielu nowych rzeczy (owszem były porady, których nie znałam, ale przeczytałam książki, które były bardziej pomocne) to stwierdzam, że książkę szybko się czytało. Polecam ją każde, a porady warto traktować z dystansem

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam tej książki, ale myślę że jest fajna i postaram się ją zakupić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka przede wszystkim mówii o tym, by zwracać uwagę na oczywiste rzeczy, które często nam umykają

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam okazję przeczytać ją podczas mojego pobytu u kuzynki właśnie we Francji. Całkiem ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie za bardzo podobała mi się ta książka. Jest strasznie ogólnikowa. Na pewno polecam ją osobom, które dopiero wkraczają w ten świat.

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka tak naprawdę nic mnie nie nauczyła, jedyne co to przypomniała mi o tym co warto pamiętać

    OdpowiedzUsuń
  12. Chciałam kupić tę książkę, ale dużo słyszałam negatywnych opinii na jej temat.

    OdpowiedzUsuń
  13. CO jest fajne w tej książce to, to że pod koniec rozdziałów są spisane wszystkie ciekawe porady, które trzeba zapamiętać

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaciekawiła mnie ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Książce kiedyś się przyglądałam, niemniej jednak nie skusiła mnie na tyle, by ją zakupić. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka jak najbardziej wydaje się ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka wydaje się bardzo interesująca, zastanowię się nad zakupem :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie czytałam :) Ale zamierzam przeczytać. Lubię tego typu poradniki, nawet jeśli nic nowego nie wprowadzą, to przynajmniej uświadamiają, na co zwrócić uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Przeczytałam ta książkę i tez nie do końca byłam zachwycona ale po przeczytaniu całej jednak czegoś się nauczyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. ciekawa książeczka, gdybym miała tylko więcej czasu z chęcią bym poczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  21. A ja osobiście wolę książki, z których mogę się dowiedzieć czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Książka wydaje się być fajna:) Musze zobaczyć:)
    Będę wpadać częściej!

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo mnie zachęciłaś do przeczytania owej książki. Będzie trzeba lecieć na zakupy. Blog również niczemu sobie. Uwielbiam takie proste delikatne rzeczy. Miło się tutaj patrzy. Będę zaglądać częściej :D

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)