24 czerwca 2015

JAK ZAPLANOWAĆ WAKACJE

Wakacje to czas odpoczynku, relaksu i spontaniczności. Jeśli jednak chcesz gdzieś pojechać, a wcześniej się do tego nie przygotujesz, wakacje mogą być dla Ciebie piekłem. Jak więc się przygotować by te wolne dni były rajem?

Wybierz miejsce- przede wszystkim chodzi tu o hotel.  Sprawdź czy to miejsce dla rodzin, emerytów, singli bądź zakochanych. Dzięki temu dowiesz się jakie atrakcje tam na Ciebie czekają. Dodatkowo spotkasz tam osoby będące w podobnym wieku.
Zapytaj o szczegóły- jeśli w hotelu jest basen, to w jakich godzinach jest otwarty. Czy jest wegetariańskie menu? Jeśli zapytasz o szczegóły, unikniesz tym samym rozczarowań.
Podróżuj z rodziną bądź z przyjaciółmi- dzięki temu koszty w wyliczeniu na jedną osobę będą mniejsze, a Ty będziesz się czuć raźniej w miejscu, którego nie znasz.


Zapewnij bezpieczeństwo- pamiętaj by wziąć apteczkę pierwszej pomocy. Włóż do niej najpotrzebniejsze rzeczy: plastry, leki przeciwbólowe i przeciwgorączkowe, wodę utlenioną, leki na chorobę lokomocyjną i wapno w płynie na niespodziewaną alergię.
Podróżując z dzieckiem, weź pod uwagę jego zdanie- nie ważne czy jedziesz z młodszym rodzeństwem czy z własną pociechą, musisz dostosować wycieczkę również do niego. Może woli spędzić cały dzień na plaży, albo nudzi się, jeśli nie dostarczysz mu przygód. Weź pod uwagę wiek dziecka. Młodsze potrzebują więcej czasu by się zaaklimatyzować. Pokaż mu zdjęcia oraz powiedz co możecie robić i poproś o jego opinię.
Zaplanuj atrakcje dla każdego- jeśli podróżujesz z kimś, zaplanuj przynajmniej jedną godzinę na własne przyjemności: wizytę w spa lub w saunie, zwiedzanie muzeum lub po prostu odpoczynek na plaży.
Przygotuj się na ewentualną zmianę planów- na wakacjach chodzi o to by odpocząć, cieszyć się swoim towarzystwem. Jeśli wstajesz z łózka i nie masz ochoty iść do muzeum tylko poleżeć na plaży, zrób to. Dzięki temu nabierzesz sił i odpoczniesz, a przecież o to chodzi na wakacjach.

16 komentarzy:

  1. Ja w tym roku znowu do Norwegii na wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja za bardzo nie lubię planować wyjazdów - zazwyczaj wtedy wszystko się rozpada. Spontanicznie najlepiej wychodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny poradnik :) Bardzo mi pomógł

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ładne sandałki :) Gdzie je kupiłaś, są naprawdę urocze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ważne jest miejsce, najważniejsze jest towarzystwo ;DD

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie właśnie czeka teraz wyjazd, który już jest zaplanowany :) Boję się jednak o pakowanie, przeraża mnie to ile rzeczy chcę zabrać :/ Dobrze, że zrobiłaś o tym poradnik :) Od razu zabieram się do czytania

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealnie to ujęłaś. Niby wakacje są spontaniczne, ale i tak wypoczynek poza miejscem zamieszkania trzeba zorganizować!

    OdpowiedzUsuń
  8. Oo... bardzo dobry poradnik! :) Bardzo mi pomógł, szczególnie to zapytanie o szczegóły niby nic, ale potem nie trzeba się martwić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przydatne rady ; ) Ja na wakacje zawsze wybieram się z kimś. Zawsze raźniej w grupie, pokoje są kilku osobowe, więc rozkładam koszty na więcej osób.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem perfekcjonistką i zawsze musze mieć wszystko dopięte na ostatni guzik. Świetne porady! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny poradnik

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś pojechałam na taki spontaniczny wypad i nie polecam.. więcej nerwów. Twój poradnik z pewnością mi się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  13. Podoba mi się twój poradnik. Bardzo mi pomógł, szczególnie, że w tym roku organizuję wakacje z przyjaciółmi.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny poradnik. Tym bardziej, że organizuję wakacje razem z rodzicami i tym razem to ja ustalam cały plan.

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)