9 czerwca 2015

PORADY NA ZDROWE ODCHUDZANIE

Nie od dziś wiadomo, że nie ma diety cud. Jednak kto chciałby całkowicie zrezygnować ze słodyczy i fast foodów? Głodówki nie są dobre, a na  ćwiczenia często nie mamy czasu, więc jaki jest idealny sposób na schudnięcie bez wyrzeczeń?

 Zawsze jedz śniadania
Jest to najważniejszy posiłek dnia. Zapewnia nam energię i siłę. Jeśli zrezygnujemy ze śniadania nasz metabolizm zwolni.
Co powinniśmy jeść na śniadanie, dowiesz się czytając ten post.

Rano pij wodę z cytryną
Pamiętaj by wypić ją na pusty żołądek, pół godziny przed śniadaniem. Woda z cytryną oczyści organizm z toksyn i pobudzi metabolizm.

Pij 2 litry wody dziennie
Jeśli chcesz schudnąć, musisz każdego dnia pić 2 litry wody. W innym wypadku błonnik zawarty w posiłkach, nie pobudzi metabolizmu tylko zgromadzi się w jelitach, więc nie schudniesz tyko dostaniesz zaparcia.

Nie pij soków
Jeśli nie chcesz całkowicie z nich zrezygnować, to je ogranicz. Zawierają puste kalorie i cukier. Nie daj się zwieźć etykiecie "100% sok" lub "nie zawiera cukru". Lepiej sięgnąć po soki warzywne.

Słodycze tylko po posiłku
Jeśli nie chcesz usunąć ich ze swojej diety, zjadaj je tylko po obiedzie. Poziom glukozy jest wtedy ustabilizowany, dzięki temu organizm wolniej zamienia proste węglowodany w niepotrzebny tłuszcz.

Mądrze wybieraj kalorie
70g frytek zawiera tyle samo kalorii co 570g młodych marchewek. Staraj się tak dobierać składniki, by posiłek był jak największy i przy okazji miał jak najmniej kalorii. Polecam warzywa- mają mało kalorii, a dają cenne witaminy i minerały. Są przy okazji świetnymi wypełniaczami.

Jedz jak Japonki
Kobiety te nigdy nie są do końca najedzone. Pamiętaj, że sygnał o najedzeniu dociera do mózgu dopiero po ok. 20 minutach od rozpoczęcia posiłku.

Owoce zawsze przed 15
 Mimo tego, że zawierają masę witamin, zawierają także cukier. Najmniej tuczą, jeśli zjesz je przed 15. Spożywane wieczorem najbardziej sprzyjają tyciu.

Dodawaj ostre przyprawy
Posiłki przyprawiaj na przykład imbirem, dzięki temu organizm wydziela więcej noradrenaliny i adrenaliny. Hormony te są również produkowane w czasie ćwiczeń, więc szybciej spalasz tłuszcz.

Wysypiaj się
Wątroba oczyszcza się między 23 a 2 w nocy, a zdrowa wątroba jest potrzebna dla dobrej wagi. Jeśli codziennie kładziesz się spać i wstajesz o tych samych godzinach, twój metabolizm nie zwolni.
Chcesz dowiedzieć się o produktach, które powodują zmęczenie? Kliknij tutaj.

Chcesz poczytać o szybkim odchudzaniu? Kliknij tutaj.

29 komentarzy:

  1. Przydatny post :) na pewno skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze mam problem z wysypianiem się. Chodzę późno spać, a wcześnie wstaję i jestem zmęczona. Muszę to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Baaardzo przydatny post, właśnie czegoś takiego szukałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. To racja. Nie ma diety cud, ale dzięki takim właśnie trikom jednak można schudnąć. Super porady. Chyba spróbuje to picie wody z cytryną!

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawe porady ;) ja nie muszę się odchudzać ale super wiedzieć na przyszłość gdyby jednak :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mądry post! :) 'Nie wiedziałam o tych słodyczach po obiedzie, przyda się xd ale to o owocach po 15 bardzo mnie zszokowało!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ważne jest także aby jeść 5 posiłków dziennie co 3 godziny. :) Dzięki temu przyspieszy nam metabolizm. Ważne też, by nie jeść za dużo. Lepiej częściej a mniej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatne porady :) Na pewno skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Oooo skorzystam z tych porad ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. w życiu odchudzałam się już kilka razy, jak pewnie większość z kobiet.
    Najgorsza na świecie jest głodówka. ! jejuu, nigdy już tego nie robię, od teraz jem zdrowo i to mi wystarcza,
    aby utrzymać dobrą linię przez cały rok ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo przejrzysty, estetyczny blog, a post wprost genialny. Od razu spisałam sobie te porady i przywiesiłam na lodówce.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja jestem na diecie, ale dla alergików i nie mogę jeść sporo rzeczy. Słodyczy i konserwantów głównie. Przyzwyczaiłam się od razu do tej zmiany bo wiem, że musiałam. Jednak jakbym miała sama z siebie przejść na dietę to by było ciężko ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się ze wszystkim, mam tylko male ale - a może raczej dopełnienie do punktu o owocach. Z racji tego ze maja wyskoki indeks glikemiczny dają nam szybki kop energii, bo są węglowodanami prostymi. Zawierają naturalny cukier, jak już napisałaś -fruktozę. Nie zaleca się jedzenia owoców na noc własnie dlatego. Tycie, tyciem, ale cukrzyca tez brzmi groźnie. W każdym razie jeżeli ćwiczymy i robimy to wieczorem, po treningu musimy zjeść coś co ma wysoki indeks glikemiczny, wiec banan po treningu jest wskazany ;)
    Pozdrawiam :)
    Będę zaglądać częściej!

    OdpowiedzUsuń
  14. Przemysław Wróbel23 września 2015 17:02

    Chcąc zmienić swoją sylwetkę warto zapamiętać, że sytość i nasycenie to dwa inne pojęcia. Biologicznie są to dwa inne stany. :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Od kilku miesięcy zamieniłam soki na wodę i już czuję się lepiej, a odstawienie soków o dziwo poszło zupełnie bezboleśnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym bardziej jeśli to były wysoko słodzone soki ze sklepu to dobrze, że je zmieniłeś ;)
      Soki mogą być, koktajle owocowe, mleczne, wodne ale z prawdziwych warzyw/owoców i wyciskane na bieżąco.

      Usuń
  16. Jak zaczynałam swoją przygodę ze zdrowym stylem życia i ćwiczeniami to stosowałam te rady i są bardzo fajne.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobrze jest jeść posiłki regularnie i ostatni posiłek do godziny 18/19 żeby potem wszystko się ustatkowało i zaczęło się przetrawiać a nie odkładać w tłuszcz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :) Wtedy organizm jest w stanie przestawić się na odpowiedni tryb :) również tak jemy :)

      Usuń
  18. ZdrowoNaturalnie20 lutego 2016 13:46

    Fajny artykuł :)

    Wszystko wszędzie się gdzie już kiedyś powielało. Tematyka jest mocno wałkowana. Jednakże od siebie należy dodać, że nie chodzi o dietę, na której mamy się katować a o właściwą zmianę nawyków żywieniowych.

    Nawet na diecie człowiek nie może być głodny, musi zjadać do syta ale odpowiednio dobrane posiłki. Dużą ilość węglowodanów należy zamienić na coś bardziej przyjaznego. Uwielbiamy kasze i duże ilości surówek/sałatek.

    Nie warto również unikać mięsa i tym bardziej tłuszczu. Jeśli słyszymy, że ktoś mówi blee bo tam jest smalec, bo to jest tłuste itd to jest najgorsze podejście. Tłuszcz jest bardzo potrzebny, tym bardziej do przyswajania wielu witamin. Ale wszędzie umiar :)

    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  19. Lekkość Pióra29 marca 2016 06:46

    Na pewno będę pamiętać tą wskazówkę o słodyczach. Wcześniej nigdy o tym nie słyszałam, a to może być przydatny myk. Zastanawia mnie tylko kwestia owoców. W szkole uczono mnie, że owoce max. dwa razy dziennie, teraz słyszę, że do piętnastej, na innych forach, że tylko surowe, a innym razem można wyczytać, że niektóre witaminy - m.in. te z owoców - nie przyswajają się np. bez tłuszczy czy tam wody... Czasami człowiek sam nie wie co jest dla niego lepsze. Jeść czy nie jeść?

    OdpowiedzUsuń
  20. Przydatny post, myślę że przyda się wielu osobom, które chcą rozpocząć dietę :)

    Obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo mądrze napisany post :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Na pewno skorzystam, bo zrzucenie paru kilogramów to moje postanowienie noworoczne!

    OdpowiedzUsuń
  23. Szkoda że to wszystko jest takie ciężkie do wykonania,nawet jak bardzo się tego chce;)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)