16 lipca 2015

JAK DOBRAĆ PODKŁAD

Dobry podkład to podstawa makijażu. Często nosimy go na twarzy przez cały dzień. Jeśli dobrze go dobierzemy, to może nas odmłodzić i dodać kilka godzin snu. Źle dobrany podkład potrafi oszpecić nawet najładniejszą twarz.

Jak dobrać kolor podkładu?

W sklepach możemy kupić mnóstwo rodzajów podkładów. Od mineralnych po kremy BB. Najważniejszy jest jednak kolor. Ważne by był jak najbardziej zbliżony do naszej skóry. Pomoże ci w tym uświadomienie sobie jaką masz tonację skóry. Istnieją trzy typy: zimna, ciepła i ciepło- zimna.
Jeśli wolno się opalasz, a na wewnętrznej stronie przedramienia masz niebieskie żyły to jesteś posiadaczką tonacji zimnej. Powinnaś szukać podkładów w odcieniach różowych, ponieważ w swojej skórze posiadasz takie odcienie. Na opakowaniach wypatruj słów: rosy lub pink.
Jeśli twoje żyły są zielone to posiadasz skórę w tonacji ciepłej. Wybieraj podkłady w odcieniach żółtych, a na opakowaniach wypatruj słów: yellow, sand, golden, warm, honey.
Jeśli kolor twoich żył jest mieszanką niebieskiego i zielonego to jesteś posiadaczką tonacji ciepło- zimnej. Szukaj podkładów w kolorach beżowych, a na opakowaniach słowa beige.

Gdzie sprawdzić odcień podkładu?
Odcień podkładu nigdy nie sprawdzaj na dłoni, ponieważ skóra w tych miejscach jest często bardziej opalona. Najlepszym miejscem na sprawdzenie koloru jest obszar w górnej części żuchwy. Odcień możesz też sprawdzić na dole żuchwy.
Pamiętaj, że światło w drogerii fałszuje odcień podkładu. Najlepiej zabrać próbkę do domu albo nałożyć odcienie najbardziej zbliżone do naszego koloru skóry na twarz, wyjść na dwór i tam zobaczyć, który odcień jest dobry.

Jaki typ podkładu wybrać?

Cera sucha

Posiadaczkom cery suchej pojawiają się łuszczące skórki w okolicach ust, na czole, policzkach i na nosie. Jeśli dobierzesz zły podkład, tylko je podkreślisz.
Wybieraj takie, które posiadają bogatą konsystencją wzbogaconą w oleje naturalne, ponieważ odżywiają i nawilżają skórę.
Unikaj podkładów z wyciągiem z owsa, tłuszczem kokosowym lub sojowym, ponieważ zapychają skórę. Uważaj też na oleje z pestek winogron i z awokado.

Cera trądzikowa

Osoba posiadająca taką cerę zmaga się z wieloma problemami: pryszcze, przebarwienia i przetłuszczająca się skóra. Jeśli jesteś posiadaczką takiej cery, wybierz podkład matujący, a na opakowaniach szukaj słowa matte. Taki podkład powinin być lekki, zawierać mikrogąbeczki, które wchłoną sebum oraz powinien posiadać dużo pigmentów, które dobrze pokryją niedoskonałości. Najlepiej wybierz podkład beztłuszczowy, ponieważ cera trądzikowa już produkuje tłuszcz. Szukaj na opakowaniach słów: podkład beztłuszczowy lub oil free.
Nie wybieraj podkładów leistych i wodnistych, ponieważ zawierają one mało pigmentów. Podkład do takiej cery nie powinien mieć grubych drobinek, ponieważ łapią one światło i uwypuklają pryszcze. Unikaj też podkładów rozświetlających, ponieważ podkreślają rozszerzone pory.

Cera dojrzała

Kobiety, które posiadają cerę dojrzałą powinny szukać podkładów liftingujących lub wygładzających, ponieważ zawierają silikony, które wyrównują zmarszczki i pory. Taki podkład powinien być o ton jaśniejszy, ponieważ odmłodzi cerę.
Nie używaj dużej ilości podkładu, ponieważ to podkreśli zmarszczki. Unikaj podkładów z brokatem i z drobinkami.

Kremy BB i podkłady mineralne

Kremy BB najczęściej stosuje się latem. Aktualnie prawie każda marka posiada kremy BB. Jest to po prostu rozrzedzony podkład lub krem z kolorem, który odżywia i nawilża skórę. Niestety przez ich lekką formułę nie radzą sobie z większymi niedoskonałościami.

Podkłady mineralne nie posiadają żadnych dodatków chemicznych. Mają krótki skład, ponieważ składają się z naturalnych minerałów. Polecane są osobom z cerą alergiczną, wrażliwą lub trądzikową. Starczają na bardzo długo, ale taki podkład nie jest trwały i po paru godzinach wchodzi w zmarszczki. Nie polecam ich osobom z cerą suchą, ponieważ podkreśli on skórki. 
Pamiętaj by używać go w małej ilości i odpowiednim pędzlem. Nasyp niewielką ilość na nakrętkę. Nabierz na pędzel i strzepnij. Pamiętaj by nakładać podkład kolistymi ruchami od środka twarzy. Możesz też spryskać pędzel wodą i zaaplikować podkład metodą na mokro.

Pamiętaj, że dobry podkład nie musi być bardzo drogi. Jednak kiedy już decydujesz się na te z najwyższej półki, dokładnie go przetestuj, ponieważ otwartego podkładu już nie zwrócisz.

28 komentarzy:

  1. Super, że jest taki wpis! bardzo mi pomogłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy post jednak ja uważam ze najlepiej udać sie do jakiegos speca od skory ktory pomoże dobrać odpowiedni podkład/krem niz szukac na własna rękę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo super, że znalazłam ten poradnik. O wielu z tych rzeczy nie miałam pojęcia. Jak na przykład o tonacji i szukaniu odpowiednich słów na opakowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet nie wiedziałam o tym sprawdzaniu kolory żył. Twój blog jest naprawdę pomocny

    OdpowiedzUsuń
  5. Liczyłam troszkę na recenzję tych podkładów na zdj :) Post przydany zwłaszcza jeśli chodzi o dobieranie koloru bo o tym nie wszyscy wiedzą. Co do cery trądzikowej, nie wszystkim matowe wykończenie służy bo... wysusza cerę a to nie jest dobre bo wtedy skóra produkuje więcej sebum itd. + suche skórki wokół krostek są bardziej widoczne. Ja polecam dobry korektor i bardzo lekki podkład do tego rodzaju skóry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście masz rację. Trzeba po prostu obserwować jak nasza cera zachowuje się po nałożeniu podkładu. O podkładach, które są na zdjęciu pisałam już w tym i tym poście :)

      Usuń
  6. Uwielbiam Wake me up, Rimmela. Kochane jeśli nie macie okropnie tłustej cery porzućcie te matujące i dodajcie sobie blasku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super przydatny post :) bardzo sie cieszę, ze trafiłam na Twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziś Rossmann dawał 49% zniżki na podkłady, pudry i róże i tak nabylam Astor Perfect Stay, do tej pory stosowałam jedynie BB Garniera, zobaczymy jaka piękna teraz będe:P

    OdpowiedzUsuń
  9. Używam Astora Perfect Stay - jest super!

    OdpowiedzUsuń
  10. ja mam cerę silnie trądzikową i mocno przetłuszczającą się.. a mimo to używam podkłady rozświetlające i nawilżające :) Myslę, że maty przy mojej skórze będą podkreślać niedoskonalosci :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam problem z znalezieniem idealnego podkładu. Używam jak na razie takiego który że tak ujme odrobinę się sprawdza.
    Mam dość specyficzną buzię :/
    Niby Panie twierdzą że tłusta mieszana bo się świecę a z kolei z drugiej strony przesuszają mi się policzki skronie, nos i brodą. Cieszę się że znalazłaś swój :) Ja dalej szukam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zawsze mam problem a w szufladzie mase nieodpowiednio dobranych podkladow niestety. Twoj post okazal sie dla mnie bardzo pomocny!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja akurat nie mam problemu z doborem podkładu, bo podkład dobiera mi pani w drogerii :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja używam kremu BB z under20 :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chyba się skusze na ten pierwszy podkład z bourjois :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny post , bardzo przydatny , ja używam podkładu z maxfactora który sam dopasowuje się do odcienia skóry :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ja jeszcze nie znalazłam idealnego odcienia, ale śmiać mi się chce jak ktoś sprawdza kolor na ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja zawsze mam mega duży problem z doborem podkładu i cały czas próbuję nowości, bo niestety nie znalazłam tego idealnego.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajne rady ;))

    OdpowiedzUsuń
  20. ja posiadam ciepły odcień skóry i idealnie mi się sprawdza 03 light sand beige z maybelline affinitone ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Od zawsze mam problem z podkładem - wszystkie, nawet te tak jasne, że aż białe - są pomarańczowe. Nigdy nie zwracałam szczególnej uwagi na typ cery czy karnacji. Jestem bladziochem z widocznymi żyłami, ale opalam się szybko, dlatego mam dylemat :D
    Nie miałam pojęcia o składnikach podkładów, chyba muszę zacząć zwracać na to większą uwagę!

    OdpowiedzUsuń
  22. ja uwielbiam podkład perfect stay z astora kolor 100 ivory jest idelany do mojej cery :) pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajny post, dzięki niemu może w końcu znajdę swój idealny podkład. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Na żuchwie? nawet nie wiedziałam :) Zawsze tak jak pisałaś, sprawdzałam na ręce. Osobiście zawsze kupuję krem BB, faktycznie każda firma go ma! Dziękuje za poradę, super post :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny post, chętnie będę zaglądać na Twojego bloga, bardzo przydatne wskazówki.

    OdpowiedzUsuń
  26. :) z tymi żyłami nie miałam pojęcia :) ciekawe sposoby :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)