13 lipca 2015

NASZE CODZIENNE ŻYCIE NIE MUSI POZOSTAĆ NA ZAWSZE TAKIE SAMO- RECENZJA "CHWILA SZCZĘŚCIA"

Od zawsze czytałam książki raczej przygodowe i fantasy. Chciałam spróbować czegoś nowego. Postanowiłam więc, że na pierwszy rzut pójdzie włoski pisarz romansów Federico Moccia autor "Trzy metry nad niebem".

Na początek przeczytałam Jego najnowszą książkę, czyli "Chwila szczęścia".

Jest to historia dwóch różnych jak ogień i woda przyjaciół- Grubego i Nicca, Spotykają oni dwie turystki z Polski i tym samym otrzymują szansę na szczęście w życiu. Razem przeżywają romantyczną podróż, która odmieni ich życie.

Pomimo tego, że jest to typowy romans, to jest to też książka, z której możemy wyciągnąć jakiś morał. "Chwila szczęścia" uczy nas, byśmy żyli chwilą i zostawili przeszłość w tyle. Najważniejsze jest to, co dzieje się teraz. Dzięki tej książce możemy się przekonać, że warto marzyć, bo inaczej nigdzie nie dojdziemy.

Bardzo trudno było mi ocenić tę książkę, ponieważ jest to mój pierwszy przeczytany romans. Na pewno powieść ta było odskocznią od tego, co zazwyczaj czytam. Książka jest idealna na letnie upały. Nie wymaga większej uwagi, jest lekka i przyjemna.

Na pewno przeczytam też inne powieści Federica Moccia pomimo tego, że na początku trochę przeszkadzał mi Jego styl pisania. W książce pełno jest opisów krajobrazów, restauracji i rzymskich uliczek, co nie każdemu może się spodobać.

Recenzję następnej części możesz przeczytać w tym poście.

15 komentarzy:

  1. Oglądałam filmy, które powstały na podstawie jego książek i były akurat lekkie i przyjemne. Z tego co piszesz wnioskuję, że ta książka jest podobna, myślę, że jakbym szukała czegoś nieskomplikowanego to bym się skusiła;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie, akurat nie mam co czytać, więc poszukam tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkoholiczka25 lipca 2015 08:47

    Aktualnie czytam, a właściwie już kończę książkę Mocci pt. Amore 14 :) Książka lekka, miła, opisuje ją dziewczyna, lat 14. Na początku wydawała mi się bardzo słaba i chaotyczna, jednak po przebrnięciu prawie 100 stron postanowiłam, że ją skończę. Podoba mi się, typowo wakacyjna lekturka, ale tak jak mówisz - za dużo opisu Rzymu. Tyle, co opisy krajobrazu jeszcze zniosę, tak te wszystkie niekiedy poplątane włoskie nazwy, ulice itp. już mniej.
    Książkę, którą opisałaś chyba też sobie przeczytam, wydaję się trochę bogatsza od tej, którą mam teraz. Podobają mi się te krótkie anegdoty, którym zrobiłaś zdjęcie :) A 3 metry nad niebiem i Tylko Ciebie Chcę oglądałam, super filmy.
    Udanych wakacji, bardzo mi się u Ciebie spodobało!
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam gdzieś, że autor planuje napisać kolejną część. Mam nadzieję, że to prawda bo zakończenie jakoś nie przypadło mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też o tym słyszałam. Federico ma przyjechać do Polski, by napisać kolejną część, która dzieje się w Warszawie.

      Usuń
  5. Przeczytałam tę książkę w 2 dni. Jest lekka, idealna na plażę i upały. Choć mi również trochę przeszkadzały te opisy i nazwy włoskich uliczek, to myślę, że osoba która zna się trochę na Rzymie bardziej zrozumiałaby tę książkę pod względem tych opisów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam czytać, może przeczytam ''Chwilę szczęścia'' ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chociaż romansów nie lubię (preferuję kryminały) widzę, że ten nie zalatuje kiczowatą, przesłodzoną miłością. Może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne książka. Naprawdę szybko się czyta, jest lekka i przyjemna. Najbardziej jednak wkurzały mnie nazwy rzymskich ulic, dla mnie było to po prostu uciążliwe.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tytuł zupełnie nie dla mnie, ale może kiedyś się na nią skuszę :3

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie już w tamtym roku planowałam przeczytać tą książkę, ale jednak odstawiłam.
    Teraz mam więcej czasu i chyba w końcu to zrobię i ją przeczytam ♥.

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię tego typu książki! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Federico Moccia- uwielbiam tego autora. Pisze świetne książki lekkie i przyjemne.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo spodobał mi sie Twój blog - masz fajne zdjęcia i podoba mi sie sposób, w który piszesz. Na pewno będę zaglądać częściej i życzę sukcesów w blogowaniu :) A co do książki bardzo ją lubię. Zawsze czytam ją w wakacje.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jedna z moich ulubionych książek tego autora. Mam nadzieję, że napisze kontynuację

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)