17 sierpnia 2015

JAK ZNALEŹĆ WIĘCEJ CZASU


Praca, dom, nauka, gotowanie, sprzątanie i tak w kółko. A gdzie w tym wszystkim czas dla nas samych? Często jesteśmy tak zmęczeni, że chcemy iść już spać i nie starcza nam sił na dbanie o siebie. Jak więc ten czas znaleźć?

Wykorzystuj każdą minutę
Czekasz w kolejce do kasy w sklepie lub do lekarza? Masz wystarczająco dużo czasu by sprawdzić pocztę, poczytać książkę lub jakieś pismo.

Rób listy zadań
Na kartce lub na telefonie, bez różnicy. Sama piszę listy zadań i odhaczam to co już zrobiłam. Dzięki temu o wielu sprawach nie zapominam i naprawdę widzę, że mam więcej czasu. O robieniu listy zakupów możesz przeczytać tutaj.

Nie zwlekaj z decyzjami
Chyba każdy chodź raz powiedział, że zrobi coś jutro. Przez to będziesz mieć masę niedokończonych spraw. Lepiej ustalić sobie terminy np.: "W tym tygodniu posprzątam pokój".

Skupiaj się tylko na jednej rzeczy
Skup się tylko na jednej czynności. Jeśli będziesz przerywać ją innymi na pewno nie skończysz jej szybciej.

Wymieszaj zadania
Odrabiając lekcje, bądź ucząc się możesz nałożyć na twarz maseczkę. Opalając się możesz czytać książkę.

Zastosuj zasadę "pół na pół"
Pomyśl jakie czynności wykonywane teraz mogą ułatwić ci życie w przyszłości. Np. możesz zamrozić gotowe ciasto, a za parę dni do niego wrócić. Wtedy wykonasz tylko połowę roboty.

Pomyśl, co kradnie ci twój czas
Mogłabyś wyjść szybciej z pracy lub szkoły gdyby nie pogawędki z koleżankami. Szybciej uporałabyś się z nauką, gdybyś co chwilę nie sprawdzała portali społecznościowych.

41 komentarzy:

  1. Ja zawsze mam za mało czasu, ale staram się to naprawić

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od paru miesięcy robię listy i to naprawdę jest przydatne. Jak mam ustalone od której do której mam coś zrobić to zawsze się w tym czasie mieszczę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Stram się skupiać na jednej rzeczy choć często mi to nie wychodzi. Jednak zauważyłam, że ucząc się nie spoglądam na fb to szybciej się nauczę i mam to z głowy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja często odkładam wszystko na później, ale muszę pozbyć się tego nawyku

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie sprawdzenie poczty w kolejce do kasy to dobry pomysł; można też w tym czasie zrobić listę rzeczy do załatwienia.
    Ja od pewnego czasu stale robię sobie takie listy - nie żebym o czymś zapominał, po prostu łatwiej mi zorganizować czas na kolejne rzeczy. Opalanie i czytanie książki jest dość ryzykowne :D ale idea jest dobra, tylko może lepiej odkurzać i słuchać muzyki . Dzisiaj jest mnóstwo pochłaniaczy czasu, dlatego czasem warto na chwilę usiąść w fotelu i pomyśleć na spokojnie zamiast gonić za nie wiadomo czym.

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo przydatne porady

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatny post :) Szczególnie z tą zasadę pół na pół. Teraz zawsze staram się robić więcej by np. za tydzień mieć to z głowy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj tak, ja czasami lubię mieć wszystko przygotowane zapisane, ułożone i dokładnie zaplanowane, ale czasami znowu więcej radości sprawia mi spontaniczność ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. O skąd ja znam tych złodziei czasu. Co najmniej pół godziny po pracy jeszcze gadam z koleżankami, albo zapominam coś wziąć. Co chwila sprawdzanie poczty i facebooka. Ale od niedawna staram się wyeliminować. Zauważyłam, że mam na pewno więcej czasu, ale nadal nie wystarczająco dużo. Chyba zacznę robić te listy i wykorzystywać metodę pół na pół :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciężko współcześnie jest znaleźć czas dla siebie. Czasami mam wrażenie, że nie robiłam nic, a dzień zleciał. Podobno komputer, telefon i cały wirtualny świat jest tzw "złodziejem czasu" ale sama nie wiem do końca co lub kto jest winowajcą braku czasu ;).

    OdpowiedzUsuń
  11. Metoda z karteczkami? Też ją stosuję. Nawet nosze jedną przy telefonie i sprawdzam co mam jeszcze do zrobienia tego dnia w pracy czy w domu! :) Bardzo ciekawy post :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Osobiście pracuję najlepiej wtedy, gdy mam najwięcej na głowie :) Gdy mam niewiele, to jakoś się rozleniwiam ;))
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyjątkowo przydatne rade, niby takie oczywiste a jednak wiele osób o nich zapomina;)

    OdpowiedzUsuń
  14. rzadko kiedy cokolwiek planuje zawsze idę na spontan, ale na ten rok szkolny chce zacząć wszystko planować i mam nadzieje ze mi się to uda

    OdpowiedzUsuń
  15. świetne rady, postaram się wcielić w życie, bo ciągle czas ucieka mi przez palce :(

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne rady. Mi niestety czasami brakuje czasu.. :(

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj przydadzą się te rady

    OdpowiedzUsuń
  18. Nauczyłam się godzić ze sobą niektóre czynności i od tamtego czasu jakoś mi łatwiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja też staram się wykorzystać każdą wolną chwilę :) Ale czasami i tak brakuje mi doby... Zdarza się, trudno.

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobre rady dla osób, które nie są lub starają się być systematyczne. Warto sobie kilka z nich wziąć do serca ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajny wpis, przydatny !
    Ja jestem strasznym leniuchem, ale od czasu do czasu wpadam na takie " genialne " rozwiązania :P miło sobie ułatwić życie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam ochotę wydrukować ten post, przywiesić go sobie nad biurkiem i czytać codziennie, bo, naprawdę jestem mistrzem w marnowaniu czasu.
    Przychodzę ze szkoły, robię miliom rzeczy, których tak naprawdę nie muszę robić i nim zdążę zrobić coś pożytecznego, muszę już iść spać.
    Mam nadzieję, że uda mi się zastosować do tych wskazówek i zyskam trochę czasu...

    OdpowiedzUsuń
  23. Szkoda że mało zdjęć :/ Ale fajny pościk!! :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Mi telefon zajmuje zdecydowanie za dużo czasu i doskonale o tym wiem. Zamiast tego mogłabym zrobić wiele innych rzeczy, no ale cóż...

    Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
  25. Super post! Co sensownego napisać. Ja bym dopisała gdy sprzątassz nie baw się znalezionymi rzeczami :-) :-) :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ostatnią radę musze najbardziej wziąć do serca ♥

    OdpowiedzUsuń
  27. Dobre rady! Przydadzą mi się, szczególnie pierwsza i druga. Niby proste, ale jednak ułatwiają życie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. No właśnie odkładanie rzeczy na później jest najgorsze, ja tak zawsze robię..

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja jakoś zawsze zwlekam z decyzjami ;/. Nie umiem się zdecydować i potem wychodzi mi to bokiem. Musze to zmienić!!

    OdpowiedzUsuń
  30. Akurat pogaduchy z koleżankami są bardzo potrzebne do odstresowania się i poczucia przynależności do jakiejś większej grupy, więc to nie jest marnowanie czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście ;) Jednak podczas takich pogaduch można łatwo stracić rachubę czasu

      Usuń
  31. A myślałam, że tylko dla mnie doba to za mało. Przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Przydatny wpis i bardo trafne rady! Mi cały czas brakuje czasu na wszystko :(

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Zdecydowanie muszę się zastosować do Twoich rad, bo ostatnio mam trochę problemy ze zorganizowaniem czasu :D

    OdpowiedzUsuń
  34. przydał by mi sie ktoś kto by mi codziennie powtarzał Twoje rady jak mantrę :)
    świetny text

    OdpowiedzUsuń
  35. ja niestety łączę studia z pracę i ciężko jest mi znaleźć czas wolny. Wiadomo, że muszę poświęcić też chwilkę na bloga, a to niestety czasami jest bardzo trudne..

    OdpowiedzUsuń
  36. ojjjj ciężko z tym czasem :D szczególnie przy przeprowadzkach :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja kocham planować, na prawdę ! zawsze mam wypisane w kalendarzach plany dni, co gdzie, jak i kiedy mam zrobić :)
    a post dla osób mniej zorganizowanych, bardzo przydatny

    OdpowiedzUsuń
  38. Planowanie i organizacja czasu według mnie jest niezwykle trudna... i wymaga naszej determinacji ;) ja te wszystko zapisuję na kartkach, a jak mi się uda wywiązać z zapisanych zadań z przyjemnością je wykreślam! ;)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)