3 września 2015

ZAWSZE BĄDŹ CIUT LEPSZY NIŻ TRZEBA- RECENZJA "CUD CHŁOPAK"

Bardzo często ludzie oceniają po wyglądzie. Bywają okrutni dla każdego kto wygląda gorzej lub po prostu inaczej. Dziś recenzja książki, która porusza ten trudny temat.

Książka opowiada historię dziesięcioletniego Augusta, który w wyniku mutacji genów, ma zniekształconą twarz. Dotychczas chłopiec był uczony w domu przez swoją mamę, jednak teraz August pójdzie pierwszy raz do prawdziwej szkoły. Od tego momentu wszystko się zmienia. Bohater musi zmierzyć się z zachowaniem rówieśników, którzy nie są przyzwyczajeni do jego twarzy. Podłość, okrucieństwo a czasem po prostu zwykłe chamstwo. Jednak istnieją też ludzie dobrzy, mili i przyjaźni, którzy całkowicie odmienią świat Augusta.

Książka napisana jest narracją pierwszoosobową z perspektywy Augusta oraz jego rodziny i rówieśników. Dzięki temu możemy doskonale zrozumieć motywy ich postępowania. Poznajemy między innymi siostrę bohatera, która często czuje się odrzucona, jednak zawsze wspiera brata oraz przyjaciół Augusta, którzy widzą w nim po prostu sympatycznego chłopaka.

Książka jest kierowana głównie dla dzieci, jednak dojrzałe podejście do tematu sprawia, że każdy nastolatek i dorosły może z niej dużo wyciągnąć. Powieść daje do myślenia i pokazuje, że choć często spotykamy ludzi podłych, to jednak na naszej drodze pojawiają się też ludzi dobrzy.

 Autorka wplotła w powieść masę humoru i wzruszających scen. Jest to dzieło pełne emocji. Sama śmiałam się i płakałam czytając tę książkę. Dzięki temu nie można się nudzić i ma się ochotę czytać ją w nieskończoność.

Cieszę się, że przeczytałam "Cud chłopak". Nie mogłam się oderwać, a sama książka wywarła na mnie ogromne wrażenie. Pokazuje, że inność wcale nie jest taka zła.

14 komentarzy:

  1. Przeczytałam tę książkę parę lat temu i muszę przyznać jedno: jest w niej masę emocji. Śmiałam się i płakałam, a cytaty są po prostu pouczające. Łatwo zżyć się z bohaterami. Od razu ich polubiłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka przede wszystkim pokazuje jak niemiłe słowa mogą kogoś zranić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, zgadzam się. Często nie zwracamy uwagi na to co mówimy, a to najczęściej słowa mogą zniszczyć drugiego człowieka.

      Usuń
  3. Uwielbiam w tej książce to, że bohaterami są dzieci. Mają po 10 lat, a już zachowują się chamsko. Mam wrażenie, że gdyby bohaterowie byli starsi powieść pokazywała by jeszcze gorsze zachowanie. Prawda jest taka, że ludzie często nie lubię kogoś za ich wygląd, a jak go poznają, to okazuje się to być fajna osoba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, ze jej jeszcze nie czytałam, ale jestem zachwycona recenzja i na pewno wkrótce po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajna recenzja :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Łatwiej kogoś ocenić po wyglądzie, niż poznać bliżej i mieć szacunek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno przeczytam, bo książka wydaje się na prawdę wartościowa. Dobrze, że takie powstają, może to nauczy nasze społeczeństwo żeby mieli więcej taktu i dobroci w stosunku do ludzi innych/chorych/obcych...

    OdpowiedzUsuń
  8. Książkoholiczka9 września 2015 20:01

    Przeczytałam tę książkę jednym tchem. Naprawdę świetnie napisane, pełno w niej emocji. Płakałam, śmiałam się. Bohaterowie są świetnie wykreowani. Dzięki temu można się z nimi zżyć i przeżywać historię razem z nimi. Książka doskonale pokazuje, jak chamscy mogą być ludzie, ale także, że często na naszej drodze spotykamy ludzi wspaniałych, którzy zmieniają nasze życie na lepsze. Zdecydowanie polecam tę książkę wszystkim, nie tylko dzieciom (choć im przede wszystkim), ale także nastolatkom i dorosłym.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniała książka, na końcu się popłakałam, co mnie zaskoczyło, ponieważ nigdy nie płakałam przy czytaniu książki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cytaty łapią za serce

    OdpowiedzUsuń
  11. Lekkość Pióra12 kwietnia 2016 06:58

    Dobrze, że wpadłam na tę recenzję. Kiedyś już zastanawiałam się nad przeczytaniem tej książki, ale jakoś całkowicie wypadło mi z głowy. Teraz jednak myślę, że to dobry moment, aby jednak przeczytać tą lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mnie zaintrygowała Twoja recenzja

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie książki! Moja przyjaciółka poleca mi ją za każdym razem, gdy rozmawiamy o literaturze, więc w końcu muszę ją przeczytać. Wydaje mi się, że tego typu powieści powinno czytać wiele dzieciaków w szkole podstawowej, aby już od dziecka uczyć się szacunku do innych.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)