29 października 2015

10 NAJGORSZYCH BŁĘDÓW W MAKIJAŻU

Makijaż to broń kobiety. Dzięki niemu możemy zatuszować niedoskonałości i podkreślić atuty. To normalne, że na początku każda z nas popełnia błędy, jednak starajmy się wystrzegać tych najgorszych.

Poniżej przedstawiam 10 najgorszych błędów w makijażu.

Źle dobrany podkład
Podkład ma być naszą drugą skórą. Jeśli go dobrze wybierzemy, możemy się odmłodzić, dodać kilka godzin snu oraz ukryć niedoskonałości. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak dobrać odpowiedni podkład oraz jak dobrze go nakładać, kliknij tutaj.


Podkład pod oczy
Skóra pod oczami jest bardzo delikatna. Podkład jest dla niej po prostu za ciężki, a dodatkowo podkreśli zmarszczki mimiczne. Zamiast niego lepiej stosować korektor rozświetlający.


Posklejane rzęsy
Nie nakładajmy na rzęsy nie wiadomo ile warstw, ponieważ po paru godzinach tusz nam się osypie, a na dodatek będziemy chodzić z posklejanymi rzęsami. Aby uniknąć tego błędu wystarczy nakładać tusz zygzakiem od nasady po końcówki. Jeśli chcesz się dowiedzieć jak dobrać tusz do rzęs oraz jak o niego dbać kliknij tutaj.


Za cienkie lub za grube brwi
Brwi tworzą "ramę" dla oka. Najlepiej zachować ich naturalną linię, a jedynie usunąć włoski znajdujące się poza łukiem.

Za mocno podkreślona dolna powieka
Uwypukla sińce pod oczami oraz oznaki zmęczenie, a na dodatek ciągnie oko w dół. Lepiej podkreślić górną powiekę. 

Nie rozcieranie granic
Makijaż powinien stanowić płynną całość, dlatego zawsze musimy rozcierać granice podkładu, różu, bronzera i cieni.

Za jasna lub za ciemna konturówka do ust
Dzięki temu kosmetykowi możemy optycznie powiększyć usta oraz nadać im ładny kształt. Jednak jeśli wybierzemy konturówkę jaśniejszą lub ciemniejszą niż szminka popsujemy cały efekt. Takie usta będą wyglądać po prostu śmiesznie.

Szminka na zębach
Ładnie pomalowane usta i piękny uśmiech. Jednak wystarczy, że pokażesz zęby pomalowane szminką i cały czar pryska. Wygląda to nieestetycznie i naprawdę przykuwa uwagę.

Niestaranny i niedokładny makijaż
Wiadomo, że rano nie mamy dużo czasu, by porządnie go wykonać, jednak musimy pamiętać, że taki makijaż wygląda nieapetycznie.

Za dużo kosmetyków
Parę warstw podkładu, korektora, pudru, różu, tuszu do rzęs i innych produktów. Dzięki temu uzyskamy efekt nienaturalnej maski, która bardzo rzuca się w oczy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie triki w makijażu możesz wykonać kliknij tutaj.

32 komentarze:

  1. Fajne zebranie takich podstawowych błędów w jednym poście :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie ,moja mama zawsze źle dobiera podkłady, a co gorsza nie da się jej przetłumaczyć i znów kupiła sobie jasny to nie chce go używać , woli być pomarańczowa niż blada (a co ja jej poradze ze ma taką urodę i taki podkład blady jej pasuje ;D )

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam często problem z dobraniem podkładu :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z listą, chociaż jeśli chodzi o dolną powiekę to nie do końca, chociaż "za bardzo podkreślona" jest oczywiście zła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy post :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasem faktycznie mam problem z dobraniem odpowiedniego odcienia podkładu, ale sama to widzę, więc w takim wyraźnie odcinającym się chodzę tylko w ostateczności. Ale co do maski - mam koleżankę, która bardzo lubi, kiedy jej makijaż twarzy i oczu jest bardzo wyraźny, a uzyskuje go właśnie przez napaćkanie kilku warstw na siebie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy post. ; ))

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, masz mega ciekawego bloga, przyjemnie się czyta Twoje wpisy i ogląda Twoje zdjęcia<3 Mega!

    OdpowiedzUsuń
  9. Często mam problem z dobieraniem podkładu. Zazwyczaj wybieram ten za jasny :/ i potem jestem blada jak ściana :|

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatny post ! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przydatny poradnik :) Wg mnie najgorsza zbrodnia to zle dobrany podkład,bo zadna z nas nie chce wyglądac jak pomarańczka,albo zjawa z horroru :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Panna Dziobakowa16 marca 2016 17:51

    Przyznam ze czasami nie trafie z podkładem... Ciężko dobrać idealnie. Inacej wygląda sie w sklepie w ich oświetleniu a inaczej w normalnym świetle...
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ja zawsze wychodzę z dogerii z kilkoma swatchami nowego produktu na dłoni i porównuje je z odcieniem podkładu, który mi się sprawdza kolorystycznie, wtedy dopiero dokonuje zakupi tego, który jest najblizszy idealowi :)

      Usuń
    2. Najlepiej jest chodzić do drogerii bez makijażu i nałożyć cienka warstwę podkładu "testera" na twarz i szyję chodzi mi tu o to aby na palec nałożyć troszkę podkładu i przeciągnąć palcem od twarzy po szyję lub pójść ze swoimi pojemniczkami i poprosić panią aby troszkę tego podkładu "testera" wycisnela nam do pojemniczka i sprawdzić sobie go w domu w ten sam sposób.

      Usuń
  13. Bardzo przydatny post. Myślę że przyda się. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. fajny post fajnie się czytało .;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja nauczycielka ma zazwyczaj szminkę na zębach. Nie mogę na to patrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  16. Z tymi brwiami to powinnaś dopisać że zdziwione często są :D albo złe

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny post, bardzo pouczający!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ją wcześniej miałam problem z dobraniem sobie podkładu i to nie wyglądało za ładnie

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajny, przydatny post dla osób, które rozpoczynają swoją przygodę z makijażem :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobranie podkładu idealnego jest trudne.
    Przyznam szczerze, że ta szminka za zębach wygląda komicznie jednak łatwo można zapomnieć o dopiero co pomalowanych ustach. Brwi potrafią zmienić cały wyraz twarzy więc warto o nie dbać. Bardzo ciekawy post ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. dla mnie dobranie idealnego podkładu graniczy z cudem
    świetne kompendium wiedzy

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajnie wszystko zebrane, zaciekawił mnie blog i dodaję do obserwujących.

    OdpowiedzUsuń
  23. Gratuluję świetnego bloga

    OdpowiedzUsuń
  24. Myślę, że post jak najbardziej przydatny. Pogratulować:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ostatnio dodawała jakaś blogerka identyczny post...

    OdpowiedzUsuń
  26. Zobacz na datę. Ten post dodałam prawie rok temu.

    OdpowiedzUsuń
  27. jak przejrzałam wszystkie bledy ktore wymienilas, stwierdzam że jednak u mnie nie jest tak źle :) wszystkiedgo się trzymam i staram nie popleniac takich bledow...ale czasami szminka na zębach mi sie zdarzy :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie jestem fanką używania podkładów. Jedyne co to korektor pod oczy :) Lubie ładnie podkreślone oko i usta :)

    OdpowiedzUsuń
  30. A najgorszym błędem jest chyba za duża ilość makijażu. Bo jak wiadomo nigdzie nie można przesadzać, a niestety część myśli, że tak jest lepiej.

    Lekko podmalowane oczy, usta - rozumiem. Na imprezę nieco mocniejszy makijaż - ok.
    Według mnie to konturowanie twarzy, malowanie brwi, pełno fluidu wraz z pudrem to straszna tandeta.
    Zastanawiając się zapytałam kiedyś znajomej dlaczego to robi, odpowiedziała, że lepiej się czuje i bardziej podoba się mężczyznom.
    Zapytałam więc i płeć przeciwną co o tym sądzi - wszyscy odpowiedzieli "bez makijażu jest najlepiej, jeśli już musi być to lekki"

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)