26 października 2015

JAK ZAOSZCZĘDZIĆ PIENIĄDZE?

Sprawdzanie wydatków oraz oszczędzanie wcale nie musi być stresujące i trudne. Nie musimy się wiecznie martwić o nasz budżet, jeśli będziemy przestrzegać paru reguł. W tym poście przedstawię Wam parę wskazówek jak zaoszczędzić pieniądze.

  • Kontroluj wydatki
Przez miesiąc na kartce papieru spisz wszystkie swoje wydatki.  Po tym czasie przeanalizuj listę. Na pewno zauważysz rzeczy, z których możesz zrezygnować. Dzięki temu będziesz kontrolować to na co wydajesz pieniądze.


  • Nie kupuj na zapas
Bardzo często kupujemy niepotrzebne rzeczy, kiedy są w promocji. Jednak musimy się zastanowić, czy nam się one przydadzą. Nie warto kupować na zapas jedzenia, ponieważ często nie zjemy wszystkiego i po prostu będziemy musieli to wyrzucić. To samo tyczy się ubrań, które założymy 1-2 razy.


  • Odkładaj pieniądze na czarną godzinę
 Co miesiąc warto odkładać część pieniędzy, ponieważ nigdy nie wiadomo, kiedy będzie nam potrzebna większa suma.

  • Nie bądź leniwy
 Często nie chce nam się gotować i zamawiamy jedzenie na wynos lub kupujemy gotowe posiłki w sklepie. Jednak będzie nas to kosztować drożej, a często takie jedzenie jest bardzo niezdrowe. 

  • Oszczędzaj na wodzie i prądzie.
 Sprawdź dokładnie czy żaden kran nie przecieka. Wyłącz telewizor jeśli nic nie oglądasz. Możesz także kupić energooszczędne żarówki.

  • Nie rób częstych, a małych zakupów
 Zamiast takich zakupów, idź do sklepu raz w tygodniu. Spisz wszystko to, co potrzebujesz i nie kupuj nic poza tym. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak stworzyć listę zakupów kliknij tutaj.

  • Zaplanuj budżet
 Na karce papieru zapisz wszystkie stałe wydatki i przychody. Uwzględnij też pieniądze odłożone na czarną godzinę. Dzięki temu możesz ustalić, ile miesięcznie możesz wydać na zachcianki. Trzymaj się tej kwoty i nigdy nie wydawaj więcej.


  • Zamiast karty kredytowej płać gotówką
Płacąc kartką nie widzimy pieniędzy i nie mamy uczucia wydawania ich. Lepiej wypłacić pieniądze i ustalić sobie limit.
  • Ogranicz używki i słodycze
Jeśli ograniczyć je chociaż do połowy zaoszczędzisz naprawdę sporą sumkę. Dodatkowo wpłynie to pozytywnie na Twój organizm.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak zmniejszyć wydatki kliknij tutaj.

14 komentarzy:

  1. Zapisywanie swoich wydatków na kartkach naprawdę pomaga w kontrolowaniu budżetu. Sama stosuję tę metodę

    OdpowiedzUsuń
  2. ja zawsze pamiętam o zapisywaniu każdego 1. miesiąca, potem mi z głowy zawsze wypada .. eh...

    OdpowiedzUsuń
  3. Systematycznie ot co. Do tego ja korzystam ze wszystkich możliwych pakietów korzyści a w getin banku mam ich sporo i dzięki temu część pieniędzy do mnei wraca.

    OdpowiedzUsuń
  4. Co do karty, to zgadzam się. Od kąd mam kartę to kasa z niej spływa w mgnieniu oka...
    Chyba od listopada założę taką kartkę i będę na niej wszystko wypisywać, dobry pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym się nauczyć oszczędzać pieniądze, ale jakoś nigdy mi to nie wychodziło. Mam nadzieję, że dzięki twoim Radom wkońcu się tego nauczę

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwiebiam posty tego typu. Dla mnie prawdziwa szkola oszczedzania przyjdzie, kiedy zaczne zarabiac na siebie. Wtrdy wykorzystam twoje rady.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ostatnio wzięłam się w garść i już mam spora sumkę ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. ostatnio też staram się wprowadzić u siebie pewne oszczędności. sporym ułatwieniem jest na pewno planowanie tygodniowego jadłospisu i robienie jednych wielkich zakupów raz na tydzień, żeby wszystko w domu było. oczywiście pewnych rzeczy nie da się kupić na tydzień wcześniej, ale i tak zdecydowanie bardziej zredukowałam ilość zakupów. a zamiast słodyczy, piekę swoje ciasteczka i też wychodzi taniej. ;)
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie oszczędzanie na słodyczach i używkach pomaga :). Odkąd nie jem śmieciowego jedzenia i przekąsek pod postacią słodyczy w moim portfelu jest dużo więcej pieniędzy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dodałam ten post do ulubionych. Przed świętami warto zaoszczędzić! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Da się zauważyć, że przy małych zakupach wydaje się małe kwoty pieniędzy, ale za to codziennie. Ja mam tendencję do kupowania rzeczy na zapas, przez co mimo pełnej lodówki dokładane są kolejne produkty...

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja zapisuje sobie wydatki w telefonie robię listy rzeczy, które potem zmieniam, edytuje bo okazuje się, że np. czegoś już nie potrzebuję albo mogę znaleźć podobny a tańszy produkt :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Stosuję się do prawie wszystkich zasad ;) Sprawdza się rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny i bardzo przydatny wpis :) chyba zacznę stosować :) a szczególnie jeśli chodzi o te słodycze :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)