9 listopada 2015

JAK ODCHUDZIĆ SWOJE MENU

Jeśli nie chcesz przechodzić na dietę, a chcesz pozbyć się zbędnych kilogramów, wystarczy że odpowiednio zmodyfikujesz swoje menu.  W tym poście przestawiam porady, dzięki którym odchudzisz swoje posiłki, a dodatkowo nie stracą one dobrego smaku.

Małe talerze
Przygotowując posiłek zawsze nakładaj go na mniejszy talerz. Inaczej bowiem wygląda ta sama porcja na dużym talerzyku. Korzystając z takich talerzy nieświadomie nakładamy większą ilość jedzenia, a co za tym idzie większą ilość kalorii.

Jedz wolno, przeżuwaj każdy kęs
W pośpiechu zjesz więcej, niż gdybyś jadł powoli. Pamiętaj, że mózg potrzebuje ok. 15-20 min aby otrzymać informację o najedzeniu. Spożywaj posiłki powoli, dzięki czemu szybciej będziesz najedzony, a dodatkowo spożyjesz mniej kalorii.

Zmodyfikuj desery
Zamiast shakeów na bazie mleka z lodami wypij smoothie z jogurtem. Jogurty owocowe zamień na ich naturalną wersję z kawałkami owoców.

Ogranicz spożycie napojów owocowych i gazowanych
Jest to źródło niepotrzebnych kalorii i cukrów prostych. Zamiast nich wybierz świeżo wyciskane soki oraz wodę niegazowaną.

Atmosfera posiłku
Nigdy nie spożywaj jedzenia, podczas oglądania telewizji lub czytania książki. Łatwiej jest nam zjeść więcej, kiedy nie skupiamy się tylko na posiłku.

Przekąski zawsze przekładaj do miseczki
Łatwiej zjeść więcej orzeszków, rodzynek, suszonych owoców bezpośrednio z paczki. Jeśli przełożysz je do miseczki zjesz ich mniej.

Zrób porządki w kuchni
Wyrzuć wszystkie fast- foody i słodycze. Jeśli będziesz miał do nich łatwy dostęp na pewno po nie sięgniesz. Zamiast tego możesz upiec ciasteczka owsiane- jest to zdrowa alternatywa dla słodyczy.

Gotuj z głową
Staraj się unikać smażonych i panierowanych dań. Zamiast tego postaw na grilowanie i gotowanie. Modyfikuj też przepisy, które znalazłeś. Dzięki temu możesz w łatwy sposób zmniejszyć ich kaloryczność.

Unikaj produktów light
Nie są one zdrowe, a często spożywamy ich więcej, bo są "dietetyczne". Jednak przez takie myślenie dostarczamy do organizmu więcej bezwartościowych kalorii.

Wybieraj produkty niskotłuszczowe
Zrezygnuj z produktów odtłuszczonych, ale postaw na te niskotłuszczowe. Mała ilość tłuszczu pozwala wchłonąć witaminy, które rozpuszczają się w tłuszczach.

Chcesz dowiedzieć się jakich produktów unikać? Kliknij tutaj.
Chcesz poczytać porady na zdrowe odchudzanie? Kliknij tutaj. 

22 komentarze:

  1. Mnie by się przydało takie odchudzenie. Mam w ogóle wrażenie, że powinnam się na nowo nauczyć jeść. ;o

    OdpowiedzUsuń
  2. Rady naprawdę konkretne. Wszystkie są pomocne lecz co do produktów nieskotłuszczowych cóż zależy tutaj jak wygląda ogólny jadłospis bo jeśli ktoś jest na LC (Low Carb) to wtedy nawet pokusiłbym się o to by jogurty naturalne zastąpić greckimi. Lepsze uczucie sytości też sprawi że łatwiej nam będzie gubić zbędne kilogramy

    OdpowiedzUsuń
  3. Daje do myślenia! Chyba od jutro to wdrażam u siebie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pożyteczne porady

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy post i ciekawe uwagi. Na pewno zastosuje się do większości nich może uda się zgubić coś tu i tam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe, niby takie oczywiste, a tak niewielu stosuje... na niektóre sposoby nie wpadłem, ale wdrożę

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post dla wielu ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O skorzystam z Twoich rad <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Od jakiegoś czasu jem rozważnie i zwracam uwagę na takie małe sprawy jak właśnie wielkość talerza ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne pomysły, aby schudnąć :))
    To wcale nie takie trudne, tylko trzeba się zmotywować:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ze wszystkim jak najbardziej sie zgadzam!
    Rozwijasz sie, tak trzymaj! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. To prawda, oglądając telewizje i przekąszając coś w trakcie to zło, można wtedy pochłonąć tony jedzenia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo sprytne. Niby nie są to wielkie zmiany, ale zmianie ulega podejście. Człowiek jednak je także oczami i nie potrafi wymierzyć ilości spożywanego jedzenia do zapotrzebowania. A potem boczki rosną ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja już dawno odstawiłam wszelkie słodzone, gazowane napoje czy soki i bardzo polecam takie rozwiązanie. Oprócz tego, że zaoszczędzam kalorie, to dodatkowo stan cery i samopoczucie znacznie się poprawiły ze względu na odpowiednią ilość wody mineralnej spożywanej w ciągu dnia. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny, bardzo przydatny post :) Na co dzień staram się stosować do wszystkich podpunktów, to naprawdę działa, czasami wystarczą niewielkie zmiany nawyków ;)

    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo dobre rady i myślę, że skuteczne, szczególnie z nakładaniem jedzenia na mały talerz :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ciekawa przydatna notka

    OdpowiedzUsuń
  18. To jest dokładnie to o czym myślę i co często stosuję, chociaż nie zawsze, bo wiadomo, ze się śpieszymy, jemy w biegu, na mieście, w pracy, nie mam ochoty dźwigać ze sobą pojemnika z kurcvzakiem w ryżu itp :D
    Ale w domu stosuje zasadę, że musi być przynajmniej jeden ciepły posiłek i jest nim obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nadia Tokarczyk12 maja 2017 12:38

    Fajne porady. Ja właśnie nie mogę przejść na dietę, toteż będę się stosować :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobre rady. Ja zawsze bakalie przekładam do misek bo jak z paczki jem to wszystko idzie za pierwszym razem XDD

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)