5 listopada 2015

KAŻDY POTRZEBUJE PIĘKNA W ŻYCIU- RECENZJA "BESTIA"

Chyba każdy zna "Piękną i bestię". Na podstawie tej baśni powstało wiele filmów i książek. "Bestia" jest właśnie jedną z takich powieści.

Mieszkający w Nowym Jorku Kyle Kingsbury miał wszystko, czego tylko sobie zamarzył- pieniądze, świetny wygląd, śliczną dziewczynę. Jednak kiedy pewna czarownica rzuciła na niego czar, bohater stracił swój piękny wygląd. Paskudny z charakteru chłopak ma dwa lata, by znaleźć prawdziwą miłość, w innym wypadku na zawsze pozostanie bestią.

Zainteresowałam się tą książką głównie dlatego, że byłam ciekawa, jak autorka zinterpretuje "Piękną i bestię". Alex Flinn doskonale przerobiła tę baśń na współczesną powieść. Dla mnie "Bestia" była trochę powrotem do dzieciństwa, ponieważ w książce można odkryć trochę magii z baśni o księciu i księżniczce.

Wraz z rozwojem książki obserwujemy, jak główny bohater się zmienia. Zdaje sobie sprawię z tego, że najważniejszy w życiu to nie najdroższe ciuchy czy idealny wygląd. Bohater zaczyna dostrzegać to, jacy ludzie są w środku, a nie na zewnątrz. Zaczyna odkrywać, czym tak naprawdę jest prawdziwa miłość.

"Bestia" całkowicie mnie pochłonęła. Czyta się naprawdę szybko i przyjemnie. Jest zabawna i trzymająca w napięciu. Nie jest to ckliwy romans, ale historia pokazująca, że każdy może się zmienić i pokochać kogoś mimo wszystko. Jednak przede wszystkim jest to opowieść o dwojgu opuszczonych nastolatkach, którzy odnajdują siebie nawzajem.


Polecam tę powieść szczególnie osobą, które pragną odrobiny magii i zmiany w życiu.

13 komentarzy:

  1. Książkoholiczka5 listopada 2015 15:45

    Bardzo podobają mi się książki, które ukazują baśnie w dzisiejszych czasach, więc w niedalekiej przyszłości na pewno skuszę się na "Bestię"

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam film na podstawie tej książki. Bardzo mi się spodobał, więc od razu kiedy dowiedziałam się, że jest książka poszłam do księgarni i ją kupiłam. Po twojej recenzji od razu zabrałam się do czytania i muszę przyznać, że jest bardzo przyjemna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę sięgnąć po tą książkę, ponieważ z Twojej recenzji wywnioskowałam, iż trafiłaś w mój gust! :) Ostatnio czytam same kryminały (HARLAN COBEN <3), więc taka odmiana na pewno dobrze mi zrobi.
    Co do bajki z dzieciństwa - nawet ostatnio "Piękną i Bestię" oglądałam. Uwielbiam bajki i mimo, że nie mam już nastu lat to i tak wzruszają mnie tak samo! :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa recenzja, jednak nie dla mnie takie książki :)) Nie lubię takiego gatunku ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niedawno widziałam film na podstawie tej książki. Był całkiem dobry więc na pewno w niedalekiej przyszłości przeczytam tę książkę

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka wydaje się ciekawa. Osobiście uwielbiam książki, które opowiadają historię z baśni.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytałam tę książkę bardzo szybko. Jest bardzo przyjemna i lekka i nawet jeśli ktoś nie lubi takich książek, to i tak powieść ta mu się spodoba

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam książki opowiadające greckie mity, ale myślę, że ta książka przynajmniej w jakimś stopniu mi się spodoba, więc trafia na moją listę "must read" ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę ją zdobyć.. w zuełnośći mnie do niej przekonałaś. Gratuluję sposobu docierania do czytelników! jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawie się zapowiada. Również lubię reinterpretacje baśni lub legend.

    OdpowiedzUsuń
  11. Book Princess7 maja 2016 19:25

    Muszę jak najszybciej kupić tę książkę! Uwielbiam retellingi baśni <3
    Świetna recenzja!
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  12. Quidportavi ii8 sierpnia 2016 09:19

    Ej ej ej a czy ta książka nie doczekała się aby ekranizacji? ;) Z Aleksem Pettyferem i tą dziewczyną z High School Musical (ach, dzieciństwo z DisneyChanell ^^) Bo zarówno opis, jak i okładka niesamowicie kojarzą mi się z tym filmem, który ma dokładnie taki sam tytuł :D A nie miałam pojęcia, że historia jest oparta na książce. Muszę poszukać jej w swojej bibliotece, a jeśli nie tam, to w księgarni :) Uwielbiam baśniowe motywy w literaturze.
    Pozdrawiam,
    Q.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Na podstawie tej książki powstał film, o którym mówisz.

      Usuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)