21 grudnia 2015

JAK POCZUĆ KLIMAT ŚWIĄT?

Do Bożego Narodzenie pozostało już tylko kilka dni. Jak na razie nie zapowiada się na białe święta, jednak mimo to w naszych domach może pojawić się świąteczny klimat. Warto więc zadbać o odpowiednią atmosferę. Nie jest to wcale trudne. Wystarczy odrobina wyobraźni i dobrej woli.

Poniżej przedstawiam listę rzeczy, dzięki którym możemy uzyskać świąteczną atmosferę.

Pierniki
Uwielbiam zapach pierników. Od razu kojarzy mi się ze świętami. Choć jest przy nich trochę roboty, to jednak warto przeznaczyć ten czas, ponieważ pierniki to nieodłączny element świąt. Choć często są one uznawane za niezdrowe i kaloryczne, można w internecie znaleźć naprawdę zdrowe i łatwe przepisy, więc nie musimy z nich rezygnować.

Świąteczne ozdoby 
Nie ma chyba nic lepszego, by poczuć klimat gwiazdki, niż przystrojenie domu  świątecznymi ozdobami. Warto ubrać choinkę i porozwieszać lampki. W sklepach można kupić naprawdę wiele wspaniałych dekoracji. Jednak warto też pomyśleć o tym, by zrobić je samemu.

Piosenki i filmy
Nie ma nic lepszego niż kubek gorącej herbaty i oglądanie świątecznego filmu. Właściwie przez cały grudzień dodatkowo towarzyszy mi świąteczna muzyka. Dzięki temu od razu można poczuć Bożonarodzeniowy klimat.



Odpowiedni zapach
Ze świętami najbardziej kojarzy mi się zapach pierników i mandarynek. Kiedy go czuję od razu przychodzą mi na myślą święta.

Kupowanie i pakowanie prezentów
Świąteczne zakupy i pakowanie prezentów mam już dawno za sobą, ale muszę przyznać, że nie ma lepszego sposobu, by poczuć klimat świąt niż świąteczne zakupy.

Świąteczny spacer
Uwielbiam spacerować po mieście, kiedy okolica jest udekorowana w świąteczne ozdoby. Lampki na drzewach, ogromne choinki i inne dekoracje. Nawet bez śniegu, przy takich ozdobach, można poczuć klimat świąt.

Gwiazdkowe ubrania
Świąteczne swetry i skarpety w wymyślne wzory to zdecydowanie grudniowy must- have. Nie są drogie, a mogą zapewnić wiele radości. Na zimowe wieczory nie ma nic lepszego niż kubek gorącej herbaty i ciepły sweter oraz skarpety.

Przygotowywanie świątecznego stołu
Biały obrus, sianko i świece można przygotować już wcześniej. Warto pomyśleć, by samemu ugotować potrawy na Boże Narodzenie. Jeśli nie chcesz przygotowywać wszystkich dań, pomyśl by przyrządzić chociaż część z nich.

 

11 komentarzy:

  1. Uwielbiam zapach pierników i mandarynek. Od razu czuć w powietrzu święta.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie spacer po udekorowanych ulicach miasta sprawia, że można poczuć klimat świąt. Uwielbiam oglądać dekoracje w moim mieście.

    OdpowiedzUsuń
  3. Upiekłam pierniczki, jutro zamierzam przystroić dom :) Mam nadzieję, że poczuję ten klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam stroić choinkę. Mogłabym ją ubrać nawet w październiku ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja upiekłam pierniczki. Ten zapach w całym domu <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam gwiazdkowe swetry i skarpety, choć czasem wstydzę się w nich wyjść to w domu zawsze je noszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. HEJ! :D Masz świetnego bloga, bardzo mi się spodobały Twoje zdjęcia i sposób w jaki piszesz. Będę tutaj czesto zaglądać i życze powodzenia z blogowaniem! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest mnóstwo sposobów, ja korzystam z tych które już wymieniłaś :) Mi nie przeszkadza nawet brak śniegu za oknem

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam święta i każdy z punktów wypełniłam już miesiąc temu (może oprócz przygotowywania świątecznego stołu, przez co klimat do mnie przywędrował już dawno. Ale mogę powiedzieć, że śliczne zdjęcia i ładnie napisane :)
    Wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam święta i wszystko co z nimi związane.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niekonwencjonalna6 stycznia 2017 18:29

    Zawsze czuję święta od listopada. Śpiewam, piekę i dziergam :D.
    Piękne masz ozdoby świąteczne!!!

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)