17 grudnia 2015

PRZEPIS NA ZDROWE CIASTECZKA OWSIANE

W dzisiejszym poście przedstawiam zdrowy zamiennik kalorycznych ciastek ze sklepu- ciasteczka owsiane. Są bardzo proste, więc nawet osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z gotowaniem śmiało mogą je zrobić.

 Składniki:
  • 1,5 szklanki płatków owsianych
  • 1 jajko
  • 0,5 szklanki jogurtu naturalnego
  • ok. 3/4 łyżek suszonej żurawiny
  • łyżki zmielonych migdałów
Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać. Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia rozłożyć uformowane małe ciasteczka. Piec w piekarniku w temperaturze 180 stopni przez ok. 20-25 min. Jest to przepis na ok. 20 ciasteczek.

Jest to zdrowa i pyszna przekąska, którą można zabrać wszędzie. Przepis nie zawiera mąki ani cukru i jest naprawdę prosty. Są chrupkie na zewnątrz i miękkie w środku, a suszona żurawina sprawia, że nie musimy dodawać cukru, by ciasteczka były słodkie.

Zdecydowanie taniej będzie wykonanie takich ciasteczek w domu, niż kupienie ich w sklepie. Kupne często zawierają różne aromaty, wzmacniacze smaku i cukier, a te domowe są na pewno całkowicie zdrowe.

 

17 komentarzy:

  1. Ooo super, że oddałaś taki post. Tego mi trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dopiero zaczynam eksperymentować ze zdrową kuchnią, więc cieszę się, że zamienniki słodyczy mogą być proste w wykonaniu

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ciasteczka owsiane! Ostatnio robiłam z bananem, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja uwielbiam takie chrupiące ciasteczka a na dodatek są zdrowe

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie bardziej wole przyrządzać takie zdrowe słodkości. Ostatnio zwracam uwagę na to co jem i wyeliminowałam słodycze, więc cieszę się, że nadal tak naprawdę mogę je jeść. Już skorzystałam z tego przepisu i wszystkim gorąco polecam, bo ciasteczka są bardzo pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo często robie podobne, ale za każdym razem daję inne składniki :P Zamiast jogurtu, by było coś płynnego, daję banan, trochę miodu i czasem masło orzechowe :) Pyszne takie ciastka są!

    OdpowiedzUsuń
  7. poproszę jakiś wegański przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem weganką, ale postaram się w najbliższym czasie taki przepis wstawić.

      Usuń
  8. nie przepadam za takimi ciasteczkami, jednakże z nowym rokiem postanowiłam zmienić dietę i być może bd się musiała do nich przemóc

    OdpowiedzUsuń
  9. Super takie zdrowe ciasteczka. Do tego apetycznie się prezentują. Póki mam ferie to pobawię się w wykonanie takich ciasteczek. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają naprawdę przepysznie! Gdybym miała talent do kuchennych rewolucji, to z chęcią bym je zrobiła. Podoba mi się też prezentacja tych ciasteczek jaką zrobiłaś, chodzi mi o związanie ich czarną wstążką i utworzenie kokardki - tak ładnie podane ciasteczka na talerzu, jadłoby się od razu! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. też dopiero zaczynam się bawić w kuchni - i chętnie sprawdzę ten przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasteczka owsiane to klasyk, który uwielbiam <3
    Super wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciasteczka owsiane. Pycha. Muszę wypróbować Twój przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeżeli jest coś, co kocham to z całą pewnością jest to gotowanie i pieczenie. A ciasteczka owsiane - mój popisowy numer, znajomi zajadają się aż im się uszy trzęsą, tak samo, gdy robię domowe batoniki musli. Przepis jest prosty i szybki, chociaż osobiście zmieniłabym migdały na orzechy laskowe. Gdyby nie to, że w lodówce jeszcze mam "masę" z ostatniej porcji ciasteczek, w której skończyły się płatki owsiane i musiałam eksperymentować, chętnie bym je zrobiła. :D
    Pozdrawiam,
    Eneyla

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)