9 grudnia 2015

WIEDZA PRZYNOSI BÓL- RECENZJA "PAMIĘTNIK"

Niedawno przeczytałam parę romansów Federico Mocci. Spodobały mi się te książki i postanowiłam poczytać trochę podobnych powieści, ale innych autorów. Na początek zabrałam się za "Pamiętnik" Nicholasa Sparksa, ponieważ o samej książce, jak i o autorze słyszałam same pozytywne opinie.

Książka opowiada historię Noaha Calhouna oraz Allie Nelson, która cierpi na Alzheimera. Oboje są w podeszłym wieku i mieszkają w domu opieki. Codziennie Noah czyta bohaterce historię miłosną zapisaną w starym pamiętniku. Jest to opowieść dwojga zakochanych w sobie młodych ludzi. Z początku letni romans przekształca się w prawdziwe uczucie, które niestety kończy się wraz z wyjazdem dziewczyny. Po 14 latach kochankowie odnaleźli się, a uczucie na nowo rozkwita. Okazuje się, ze jest to historia dwojga głównych bohaterów, którzy dzięki staremu notatnikowi na nowo mogą przypomnieć sobie swoją młodzieńczą miłość.

Książka wzbudziła we mnie mnóstwo emocji, zarówno pozytywnych jak i  negatywnych. Przy tej powieści mogłam się zrelaksować, zacząć marzyć, a przede wszystkim oderwać od problemów. Język jest prosty, a Nicholas Sparks doskonale ukazał emocje. Najbardziej podobało mi się to, że mimo iż Allie codziennie zapominała Noaha, on nie poddawał się i codziennie wierzył, że zdarzy się cud. Podobało mi się to, że bohater nigdy nie stracił nadziei.

Do minusów zdecydowanie mogę zaliczyć zakończenie. Według mnie książka ta po prostu za szybko się skończyła. Brakowało mi czegoś pod koniec historii młodych bohaterów. Czytając miałam wrażenie, że motto tej powieść to "stara miłość nie rdzewieje", co czasami trochę mnie irytowało. 

Myślę, że powieść nie jest zbytnio wybitna, choć oczywiście opowiada historię miłości, której nic nie jest w stanie zniszczyć. W dzisiejszych czasach ciężko o takie uczucie, więc cieszę się, że w książkach istnieje taka miłość.

Na pewno jest to piękna i wzruszająca historia, jednak dla mnie była po prostu zbyt idealna, dlatego straciła na wartości. Książka nie zbyt mnie urzekła, zdecydowanie bardziej podobały mi się powieści Federico Mocci.

Jeśli chcesz przeczytać recenzje "Chwila szczęścia" Federico Mocci kliknij tutaj.
Jeśli chcesz przeczytać recenzje "Amore 14" Federico Mocci kliknij tutaj.

12 komentarzy:

  1. Mi niezbyt ta książka się podobała. Chyba romanse nie są dla mnie zdecydowanie wolę horrory

    OdpowiedzUsuń
  2. A mi ta książka bardzo się podobała. Taka idealna miłość to świetne oderwanie się od rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkoholiczka9 grudnia 2015 20:41

    Mi również spodobały się książki Federico Mocci. Nicholas Spraks nie jest dla mnie. Może jakbym przeczytała jego inne książki, to by do mnie przemówił. Jednak teraz wolę skupić się na dystopiach <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja Sparksa uwielbiam po prostu... Przeczytałam prawie wszystkie jego książki i czekam tylko na polskie wydanie "See me"! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna recenzja. Zachęciłaś mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. nie znam tej książki , ale może przeczytałam

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzadko czytam romanse, ale jeśli o tą książkę chodzi to film był piękny, więc może warto i za książkę się zabrać :)

    Pozdrowionka,

    OdpowiedzUsuń
  8. Torowanie nie są dla mnie. Nie lubię takich idealnych miłości, ale na pewno masz rację, że przy takiej książce łatwo zapomnieć o rzeczywistości

    OdpowiedzUsuń
  9. Próbowałam kiedyś czytać Sparksa, ale żadna z jego powieści mi nie podeszła. Jest coś w jego książkach, co nie daje mi dojść nawet do połowy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Osobiście uwielbiam czytać romanse. Po prostu jest to mój gatunek i dlatego bardzo mi się ta książka spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiele pozytywnych opinii czytałam o tym autorze i mam nadzieję, że uda mi się kiedyś przeczytać którąś z jego książek. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)