28 stycznia 2016

JAK URZĄDZIĆ MAŁĄ GARDEROBĘ

Nie każdy ma tyle miejsca na garderobę, ile by chciał. Jednak jeśli dobrze zagospodarujemy małą przestrzeń, może okazać się, że mamy wystarczająco duży obszar, by stworzyć dobrze urządzoną i funkcjonalną garderobę.

Na sam początek przejrzyj swoją szafę. Wyrzuć wszystkie niepotrzebne, zniszczone ubrania i zrób listę tego, co ma się znaleźć w garderobie (więcej o tym możesz przeczytać w tym poście). Dzięki temu będziesz wiedzieć na jakie meble zwracać uwagę.

Wiele osób decyduje się na szafę w sypialni lub na korytarzu. W takim przypadku trzeba pamiętać o zachowaniu odstępów między np. łóżkiem a szafą. Decydując się na taką garderobę warto pomyśleć o szafach z zasłoną lub z rozsuwanymi drzwiami.

W przypadku garderoby otwartej trzeba pamiętać, że szybciej zbiera ona kurz. Dlatego wtedy warto przechowywać ubrania w pokrowcach.

W małej garderobie najważniejszy jest porządek. 
  • Warto przeznaczyć chociaż jedną ścianę na drążki i wieszaki.
  • Na podłodze możesz położyć kosze, w których możesz przechowywać akcesoria.
  • Do wysokości około naszych ud najlepiej sprawdzą się głębokie wysuwane kosze lub szuflady.
  • Powyżej powinny znajdować się ubrania, z których korzystamy najczęściej. Szafy tutaj nie powinny być za głębokie- około 35-40 centymetrów.
  • Na samej górze najlepiej zamontować półkę na całej szerokości. Miejsce to najlepiej przeznaczyć na odzież sezonową lub na koce itp.
 Aby optycznie powiększyć małą garderobę warto zastosować kilka trików.
  •  Dodaj oświetlenie. Warto pomyśleć o oświetleniu LED, który posiada np. czujnik ruchu.
  • Zainwestuj w lustra. W garderobie są one potrzebne, a dodatkowo optycznie powiększą pokój.
  • Pomaluj szafy na jasne kolory. Dodadkowo nadadzą one wrażenie czystości.
  • Dłuższe ubrania powieść z jednej strony, a krótsze z drugiej.
Jeśli chcesz poczytać więcej o optycznym powiększeniu pokoju kliknij tutaj.
O rodzajach szaf w garderobie możesz przeczytać tutaj. 

14 komentarzy:

  1. Mam takie szczęście, że udało mi się przeznaczyć na garderobę osobny pokój, niestety jest dość mały, więc ten post bardzo mi się przydał :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety mam mały pokój i szafkę :( muszę wszystko upychać

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny i przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo przydatne rady ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo pomocny post!
    Na pewno skorzystam z tych rad

    OdpowiedzUsuń
  6. ja niedługo będę tworzyć nową garderobę z Ikeą :)
    świetny post!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy i przydatny post

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawy wpis. Z wielu porad na pewno skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  9. Spadłaś mi po prostu prosto z nieba! :D Dziś właśnie zabierał am się za porządki w szafie i szafce nocnej. Teraz na pewno będę miała ład i porządek w mojej garderobie. Super post.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia z blogiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niedługo będę miała okazję zrobić sobie taką garderobę i na pewno skorzystam z twoich rad :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam tylko jedną szafę w pokoju, ale ednk to za mało :/ W najbliższym czasie mam zamiar zakupić małe szufladki do niej, może to coś pomoże!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zawsze marzyłam o garderobie niestety teraz moge tylko marzyć. Mega blog! Zostawiam obserwacje i czekam na kolejne posty! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny i pomysłowy wpis :) Ja niestety jak raz sobie poukładam coś to za dwa tygodnie mam znów bałagan :(

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)