11 stycznia 2016

JAK ZMOTYWOWAĆ SIĘ DO PRACY

Nowy rok to idealna okazja do zmotywowania się do pracy. Mamy mnóstwo postanowień noworocznych, chcemy nauczyć się nowych rzeczy i zmienić coś w naszym życiu, jednak często nie potrafimy się za to zabrać. Właśnie dlatego nasza praca się kumuluje, a wtedy potrzebujemy jeszcze większej motywacji.

Poniżej przedstawiam porady, dzięki którym uda się Wam zmotywować do pracy.
 
 Wyłącz telefon
Telefon, poczta elektroniczna i inne komunikatory internetowe to świetne urządzenia, bez których często nie wyobrażalibyśmy sobie życia. Jednak trzeba przyznać, że to też pożeracze czasu. Jeśli masz dużo pracy, wyłącz urządzenia elektroniczne albo przynajmniej je wycisz. Dzięki temu nic nie będzie Ciebie rozpraszać. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak znaleźć więcej czasu kliknij ten post.

Zaplanuj swój dzień
Rób listy zadań. Jest to pewnego rodzaju umowa przed samym sobą. Dzięki spisanym na kartce planom będziemy czuć się bardziej zobowiązani do ich spełnienia. Dodatkowo listy zadań pozwalają zaoszczędzić mnóstwo czasu i sprawiają, że o niczym nie zapominamy.

Pracuj dla siebie
Rozwijaj się z dnia na dzień. Swoją kratywność, doświadczenie, umiejętności. Zawsze zadaj sobie pytanie: czego dzięki temu się nauczysz? Możliwe, że przyda Ci się to w przyszłości. Dzięki takiemu myśleniu, na pewno szybciej zabierzesz się do pracy.

Nagradzaj się za dobrze wykonaną pracę
Po skończonym zadaniu zafunduj sobie nagrodę. W zależności od rodzaju pracy, może to być nowe ubranie, książka czy dzień w spa. Taka nagroda na pewno Cię wzmocni i sprawi, że zmotywujesz się jeszcze bardziej.

Nie idź od razu na całość
Zaczynając coś nowego, nie wypływaj od razu na głęboką wodę. Na początek rób małe kroki i dopiero z czasem, kiedy będziesz mieć pewność, że temu podołasz, daj z siebie wszystko.

Myśl pozytywnie
Kontroluj swoje myśli. Nie pozwól, by negatywne emocje sprawiły, że poddasz się i zniechęcisz. Jeśli widzisz, że nie możesz się na niczym skupić i ciężko Ci wykonać daną pracę, zrób sobie przerwę. Przewietrzyj się lub odstresuj się w inny sposób.

Poszukuj inspiracji
Znajdź wszystko co może Cię zainspirować do pracy- zdjęcia, filmy, blogi, fora, muzyka. Jest tego cała masa i wystarczy tylko znaleźć coś, co sprawi, że weźmiesz się do roboty.

Zrób z pracy przyjemność
Spróbuj podejść do zadania, jak do czegoś co sprawia Ci przyjemność. Choć jest to trudne, to jednak wykonalne. Dzięki temu zauważysz, że z czasem będziesz zabierać się d pracy z większą chęcią.

Nie odkładaj pracy na potem
Przez takie zachowanie to co musisz wykonać, kumuluje się i sprawia, że kompletnie tracisz na to ochotę. Lepiej od razu zabierz się do działania, dzięki temu nie zniechęcisz się, ponieważ nie zobaczysz na swoim biurku aż tyle zadań do wykonania.

10 komentarzy:

  1. Dla mnie największym problem jest wlasnie to, ze mam masę roboty, a usiądę i zastanawiam sie od czego zacząć. Pózniej to wezmę telefon do ręki, to sie pokręcę po mieszkaniu i tak o. Czas ucieka, a ja dalej nic nie zrobiłam. Zmagam sie z tym prawie codziennie. :/ bardzo fajny, ciekawie napisany post :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie jak dopada leń - nie ma siły, aby mnie zmotywowała. Na szczęście nie trafia mi się to często. Najlepiej nie robić sobie zaległości...

    OdpowiedzUsuń
  3. Motywujący post :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry pomysł z robieniem listy obowiązków i nagradzania siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niedługo czeka mnie matura i zamierzam zabrać się porządnie do nauki w ferie, ale już teraz wiem, że jeśli ie będę systematyczna, potem będę mieć 2 razy więcej nauki

    OdpowiedzUsuń
  6. Przemysław Wróbel15 stycznia 2016 17:16

    Nasz mózg zawiera pewne receptory odpowiadające za odczuwanie przyjemności z nagrody. Myślę, że to dobry sposob, by zachęcić się do pracy. Z tym, że to doś ryzykowna metoda, by zachęcić się do pracy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatny post. Na pewno wykorzystam te rady

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post!
    Ja raczej nie mam braku motywacji, gdyż moje życie jest tak zabiegane że nia mam czasu aby mi się nie chciało xD Ostatnia z odkładaniem na później chyba najtrafniejsza.

    OdpowiedzUsuń
  9. ahh prokrastynacja to ciężki orzech do zgryzienia :(

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)