25 stycznia 2016

NAJWIĘKSZE URODOWE MITY #2

Poprzedni post o urodowych mitach bardzo się Wam spodobał. W tym poście mity na temat wybielania zębów, leczenia trądziku, zdrowych paznokci i właściwościach kosmetyków oraz wiele, wiele innych, w które wierzą tysiące kobiet.

Soda i cytryna wybielają zęby
Owszem, soda działa na zęby wybielająco, ale przy okazji osłabia szkliwo. Kwas zawarty w cytrynie może powodować próchnicę oraz przebarwienia.

Pasta do zębów leczy trądzik
Jest to prawda, ponieważ pasta działa antybakteryjnie. Jednak przy okazji strasznie wysusza i powoduje podrażnienia. Przez co może zaognić problem.

Peelingu nie można stosować codziennie
Jeśli używamy delikatny kosmetyk z malutkimi mikrodrobinkami, nie musimy się martwić. Taki peeling oczyści naszą skórkę i nie zaszkodzi jej, dzięki czemu możemy go stosować codziennie.

Balsam do ciała można stosować jako krem do twarzy
Nie powinniśmy tego robić szczególnie, jeśli mamy wrażliwą cerę. Składniki zawarte w balsamie do ciała (np. zapachowe) mogą podrażniać delikatną skórę. Bez obaw jednak możemy stosować krem do twarzy na całym ciele.

Można depilować brwi nad łukiem brwiowym
Takie brwi są zbyt cienkie, przez co wyglądają nienaturalnie. Jeśli naprawdę chcemy wyregulować brwi nad łukiem brwiowym, możemy wyrwać pojedyncze włoski.

Lakier do paznokci uniemożliwia paznokciom oddychanie
Paznokcie nie mają układu oddechowego. Płytka jest martwą częścią paznokci, a żywa część znajduje się pod skórą. Dzięki temu tlen dostarczany jest z krwią.

Pory otwierają się i zamykają
Pory nie mają mięśni, więc nie mogą się otwierać i zamykać. Ich wielkość uwarunkowana jest genetycznie. Zanieczyszczenia, martwy naskórek, sebum, które wchodzą w pory sprawiają, że są większe. Wszystkie kremy, które mają zmniejszać pory, jedynie napinają i ujędrniają skórę wokół nich, dzięki czemu wydają cię one mniejsze.

Kremy z filtrem można stosować tylko w lecie
Takie kremy powinniśmy stosować cały rok (najlepiej kremy z filtrem SPF 15). Oprócz genów kondycja skóry zależy od warunków zewnętrznych. Stosowane przez cały rok kremy ochronne mogą uchronić nas przed przyspieszonym starzeniem się.

Kosmetyki, sklejają rozdwojone końcówki
Nie ma takiego kosmetyku, który skleiłby już rozdwojone końcówki. Takie produkty jedynie wygładzają je, dzięki temu włosy wyglądają na zdrowsze. Najlepiej podciąć takie włosy, ponieważ zniszczone końcówki z każdym dniem coraz bardziej się rozdwajają.

Najlepiej stosować produkty tej samej firmy
Produkty ten samej firmy często posiadają te same składniki i właściwości. Nie wszystkie kosmetyki jednego producenta mogą być dla nas dobre. Należy przede wszystkim wybierać takie produkty, które są odpowiednie dla naszej cery.

19 komentarzy:

  1. Bardzo fajny wpis ! :)
    Znów przydatne informacje :)
    Czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy w życiu nie przyszłoby mi do głowy stosować pastę albo balsam do ciałą na twarzy ,a co do sody słyszałam o tym ale wiedziałam że to raczej nie jest dobre dla zębów ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. O kilku rzeczach wiedziałam, ale niektóre są dla mnie nowością, wiec super, że dodalas taki post :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post! Bardzo mi się podoba i przy okazji dowiedziałam się kilku rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Większości można się domyślić po głębszym zastanowieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Co do produktów tej samej firmy to nie jest mit. Produkty z różnych firm mają różne substancje, które ze sobą mogą reagować i działać przez to negatywnie na cerę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przydatny wpis! Większośc rzeczy wiedziałam, jednak te mity są czesto powtarzane...

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawostki, wiele z nich kiedyś mi się obiło o uszy, z początku chciałam wypróbować ten mit z pastą do zębów, że leczy trądzik, ale boję się, że może mnie bardziej wysypać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie chodzi o to, że od pasty może nas wysypać, tylko po prostu pasta sprawia, że na twarzy pozostają zaczerwienienia, które są ciężkie do usunięcia

      Usuń
  9. Bardzo przydatny post :) Czekam na kolejny taki :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatny post, z którego dowiedziałam się kilku rzeczy. Dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z ogromnym zaciekawieniem czytam takie posty. :) Większość co prawda wiedziałam, ale przyznaję że o niektórych rzeczach nawet bym się nie domyśliła. :p

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczny post :) bardzo mi się podoba twój post i na pewno będę zaglądać tu częściej bo dodaje do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Co do sody to się zgadzam, nie dość, ze zmiękcza szkliwo, to później jak poszorujemy po zębie szczoteczką, to nam te szkliwo się zdziera. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy post ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Piszesz naprawdę świetne posty,mądre.Widać ,że przemyślane.Przydatne rady ,szczerze o większości nie wiedziałam! Zaobserwowałam cię,dlatego,że podoba mi się to jak piszesz.Czekam z niecierpliwością na kolejny post.

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)