25 lutego 2016

CZASEM WYBÓR STWARZA CZŁOWIEKA- RECENZJA "ZOSTAŃ, JEŚLI KOCHASZ"

Odkąd obejrzałam zwiastun filmu "Zostań jeśli kochasz" zapragnęłam przeczytać tę książkę. Kiedy wreszcie ją zakupiłam, od razu zabrałam się za czytanie.

Główna bohaterka- Mia miała wszystko, czego można sobie zapragnąć- świetnych rodziców i młodszego brata, kochającego chłopaka i wspaniałą przyjaciółkę, rozwija swoją pasję i robi to co lubi. Jednak wszystko się zmienia, kiedy niewinna przejażdżka kończy się poważnym wypadkiem samochodowym. Od tego momentu Mia, jako jedyna ocalała, musi zdecydować, czy chce zostań i żyć dalej czy odejść.

Muszę przyznać, że Gayle Forman świetnie wykreowała postacie. Każda wnosi coś nowego do powieści i sprawia, że czytając możemy śmiać się i płakać. Mia- jako narratorka na zmianę opisuje nam wydarzenia z jej przeszłości oraz te, które dzieją się w chwili obecnej. Dzięki takiemu zabiegowi możemy bliżej poznać wszystkich bohaterów.

Nie potrafię do końca ocenić tej książki. Z jednej strony bardzo mi się ona podobała, jednak oczekiwałam czegoś więcej. Na pewno nie jest to powieść,w której pełno jest trójkątów miłosnych i niepotrzebnego lania wody. Jednak po jej przeczytaniu nie byłam przepełniona głębszymi refleksjami, nie miałam też wrażenia, że książka wpłynęła jakoś szczególnie na moje życie.

Nie ma w tej książce licznych zwrotów akcji, a fabuła nie jest skomplikowana, co czyni z tej powieści zwykłą opowieść. Jednak właśnie to sprawia, że czyta się ją bardzo szybko i przyjemnie pomimo tego, że książka porusza ważny temat.

Recenzję następnej części możesz przeczytać w tym poście.

17 komentarzy:

  1. Książkoholiczka25 lutego 2016 07:06

    Zanim przeczytałam książkę, obejrzałam film. Wtedy nie wiedziałam jeszcze, ze jest to ekranizacja, ale jak tylko się dowiedziałam, kupiłam tę powieść i zabrałam się za czytanie. Zazwyczaj jest tak, ze film jest sto razy gorszy od książki, a tutaj były mniej więcej na tym samym poziomie. Chyba właśnie dlatego oczekiwałam, że powieść będzie jeszcze lepsza i trochę się rozczarowałam, niemniej jednak jest ona warta uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi książka bardzo się spodobała. Od razu zabrałam się za czytanie 2 tomu "Wróć, jeśli pamiętasz" i cały czar prysnął. Tak jak 1 część jest świetna, tak 2 niezbyt przypadła mi do gustu. Zrobisz recenzję "Wróć, jeśli pamiętasz"? Chcę poznać Twoje zdanie i zobaczyć, czy tylko mi ta 2 część niezbyt się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktualnie jestem w trakcie czytania "Wróć, jeśli pamiętasz". Jak na razie mam mieszane uczucia, ale zobaczymy co będzie dalej.

      Usuń
  3. Mi też ciężko było ocenić tę książkę. Chyba po prostu po tym jak wszyscy ja wychwalali, to spodziewałam się czegoś wow, a dostałam po prostu dobrą książkę. Aczkolwiek szybko się ją czyta.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam, ale słyszałam duzo pozytywnych opinii :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak na razie oglądałam film, który strasznie wtargnął w moje życie ! Zamierzam przeczytać książkę, jednak jak na razie jeszcze jej niestety nie zdobyłam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zakochałam się w tej książce, tak samo jak w filmie. Niedawno kupiłam kolejną część i aktualnie ją czytam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem pewna czy sięgnę po tę książkę, ze względu na elementy, których nie lubię (tj. trójkąty miłosne i niepotrzebne lanie wody), no i nie jestem wielką fanką obyczajówek... Jednakże, chętnie polecę ją kilku znajomym, którzy szukają czegoś lekkiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Alicja Paszkowska28 lutego 2016 20:49

    Czytałam tą książkę i do tej pory dręczy mnie pytanie czy możliwa jest taka wędrówka poza ciałem. Ciekawe. Po książce obejrzałam film, jednak uznałam, że książka jest bardziej interesująca. Aktualnie jestem w trakcie czytania drugiej części. Powiem tylko tyle, że o dziwo narratorem jest... chłopak Mii. Więcej nie zdradzam. :)
    Pozdrawiam, Alicja

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dla mnie jest to jedna z moich ulubionych książek :) Jednak wolę drugą część :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądałam film jako pierwszy i nie wywarł on na mnie jakiegoś ogromnego wrażenia. Film pośród multum innych, nie miał tego czegoś co by go wyróżniła od innych. Myślałam, że koniec filmu skończy się trochę inaczej, że po tym jak Mia otworzy oczy coś się jeszcze wydarzy, niestety zawiodłam się. Co do książki przeważnie są one lepsze od filmów w tym wypadku film i książkę postawiłabym na równi. Gdybym miała ocenić dałabym 4/10.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwsza część mnie urzekła, natomiast druga zniszczyła całą magię serii :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam pierwszą i drugą część... Książki przyjemnie się czyta, jednak szału dla mnie nie robią... Życzę miłego dnia i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Z chęcią ją przeczytam <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Po przeczytaniu początku tej recenzji, "Zostań, jeśli kochasz" skojarzyło mi się troszkę z książką Ewy Seno. To było przelotne wrażenie i te książki pewnie nie mają ze sobą wiele wspólnego, ale raczej po tę książkę nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przeczytałam ją, ale średnio mi się podobała. Przyjemnie się ją czytało, ale w pewnych momentach mnie nudziła. Filmu nie oglądałam wgl.

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)