29 lutego 2016

JAK UNIKNĄĆ EFEKTU JOJO

Przyczyną efektu jojo, czyli nawracania wagi po diecie, są głodówki, brak zbilansowanej diety, brak aktywności fizycznej czy przyjmowane zbyt małej ilości płynów. Aby uniknąć efektu jojo potrzebna jest cierpliwość, ponieważ im bardziej rozciągniemy odchudzanie w czasie, tym trwalszy uzyskamy efekt.

Poniżej przedstawiam wskazówki, dzięki którym unikniemy efektu jojo.

Wychodź powoli z diety
Podczas odchudzania dostarczamy organizmowi mniejszą ilość kalorii. Nasz metabolizm spowalnia, ponieważ nasze ciało chce pozostawić sobie mały zapas na wypadek głodu. Dlatego należy stopniowo zwiększać kaloryczność naszych posiłków. Najlepiej 100 kalorii na miesiąc.

Ćwicz
Nadal powinniśmy uprawiać sporty. Ćwiczenia doskonale utrzymają efekt diety i chronią przed ponownych przytyciem. Najlepiej wybrać te aktywności fizyczne, które sprawiają nam przyjemność. Powinniśmy uprawiać sport 3 razy w tygodniu.

Rozciągnij odchudzanie w czasie
Dzięki temu uzyskamy trwalszy efekt. Badanie ukazują, że osoby, które tracą około 1 kg na miesiąc, nie doświadczają efektu jojo tak często, jak osoby, które szybciej gubią kilogramy.

Nadal odżywiaj się zdrowo
Powinniśmy przyjmować 5 małych posiłków, a tłuste i słodkie potrawy należy ograniczyć do minimum. Dieta musi być zrównoważona i zbilansowana. Po odchudzaniu, nadal powinniśmy odżywiać się zdrowo, a jedynie stopniowo zwiększyć kaloryczność potraw.

Pij wodę
Powinniśmy przyjmować około 2 litrów płynów dziennie. Po diecie nadal musimy wypijać taką ilość. Warto również pić wodę z cytryną.

Zmień swoje nawyki żywieniowe
Obżarstwo na imprezach raz, dwa razy w roku nie jest problemem. Pojawia się on wtedy, kiedy robimy to częściej. Nie musimy unikać spotkań z przyjaciółmi. Należy tylko pamiętać, że niezdrowe przekąski i alkohol to puste kalorie.

Odchudzaj się z głową
Nie należy stosować głodówek czy niskokalorycznych i monoskładnikowych diet. Właśnie przez takie odchudzanie zapewniamy sobie efekt jojo. Więcej o zdrowym odchudzaniu możesz przeczytać w tym poście.

Jeśli jesteśmy już zadowoleni ze swojej wagi i chcemy wyjść z diety, należy robić to stopniowo. Nadal powinniśmy ćwiczyć i odżywiać się zdrowo. Pod żadnym pozorem nie należy wracać do niezdrowych nawyków żywieniowych, ponieważ zapewnimy sobie efekt jojo.

10 komentarzy:

  1. Bardzo mi się przyda ten post ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze mam problem z efektem jojo. Już parę razy się odchudzałam, a on zawsze powracał. Teraz już wiem dlaczego. Mam problem z powolnym wychodzeniem z diety. Na pewno zmienię to :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam problem z tym odżywianiem się zdrowo. Aktualnie jestem po diecie i schudłam tyle ile chciałam. Teraz chcę utrzymać wagę, ale czasmi po prostu nie mogę oprzeć się słodyczom. Wiem, ze to źle i pracuję nad tym. Cieszę, że taki post pojawił się na Twoim blogu, ponieważ uświadomiłaś mi, że moja dawna waga może wrócić.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie najważniejsze to odchudzanie się z głową. Nie warto stosować żadnych drastycznych diet i głodówek. Tylko przejść na zdrowy tryb życia, bo po takim czymś na pewno nie będziemy mieć efektu jojo

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mam problemu z efektem jojo. Odżywiam się zdrowo i ćwiczę i nawet po diecie dalej ćwiczę, więc nie boję się o efekt jojo

    OdpowiedzUsuń
  6. A jakie to powolne wychodzenie z diety jest trudne :DD Trzeba mieć jeszcze bardziej silną wolę jak przy samej diecie :) A przynajmniej ja tak mam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna i przydatna notka. Na pewno teraz na wiosnę mi sie przyda

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatny post ;) Wiele osób się z tym zmaga, ale to jest powodem złego myślenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny post i przydatny

    OdpowiedzUsuń
  10. Przydatne rady. Wiele osób podczas odchudzania boi się efektu jojo :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)