18 lutego 2016

JAK WZMOCNIĆ PAZNOKCIE DOMOWYMI SPOSOBAMI

Najczęściej to dłonie są najbardziej narażone na czynniki zewnętrzne, które sprawiają, że nasze paznokcie nie wyglądają ładnie. Przecież właśnie one są wizytówką kobiet, jak i mężczyzna. Dlatego warto o nie zadbać. W tym poście przedstawiam domowe sposoby na wzmocnienie paznokci.

Czosnek
Drobno posiekaj około 2 łyżeczki czosnku. Następnie wmasuj w płytkę paznokcia. Po 10 min zmyj i nałóż olejek lub odżywkę.

Żelatyna
Około 15g żelatyny zalek 1 szklanką wrzątku. Dokładnie wymieszaj i poczekaj aż całość trochę ostygnie. Zanurz paznokcie w ciepłej wodzie z żelatyną. Po 2 minutach umyj i wysusz dłonie, a następnie nałóż krem nawilżający.

Cytryna i oliwa z oliwek
Wmieszaj 1 łyżkę oliwy z oliwek i kilka kropel soku z cytryny. Całość wetrzyj w płytkę paznokcia i załóż bawełniane rękawiczki. Zostaw je na całą noc. Tę metodę stosuj przynajmniej 2 razy w tygodniu.

Majonez
Zanurz paznokcie w miseczce z majonezem. Po 5 min umyj dłonie ciepłą wodą.

Pieprz
Wymieszaj około 10 kropli zimnej wody, pół łyżeczki czerwonego pieprzu i łyżeczkę śmietany. Następnie nałóż całość na paznokcie i trzymaj 15-20 min. Nie więcej! Stosuj tę metodę tylko raz w miesiącu, ponieważ mieszanina jest bardzo mocna. Pod żadnym pozorem nie trzyj oczu!

Cytryna i sól
Wymieszaj kilka kropel soku z cytryny i szczyptę soli. Nałóż całość na płytkę paznokcia i pozostaw na 15-20 min. Stosuj tę metodę 2-3 razy w tygodniu.

Siemię lniane
Do garnka dodaj 250 ml wody i łyżkę siemienia lnianego. Gotuj na małym ogniu, aż do uzyskania konsystencji kleiku. Następnie trochę ostudź. Maczaj dłonie w mieszance około 20 min. Stosuj tę metodę co drugi dzień.

Sól morska
Do miseczki z ciepłą wodą dodaj łyżkę soli morskiej. Zanurz paznokcie w mieszaninie i trzymaj je około 20 min. Następnie wysusz dłonie i nałóż krem wzmacniający. Stosuj tę metodę 10 dni pod rząd i powtarzaj co miesiąc.

Witamina E i A
Kup te witaminy w aptece w postaci płynnej. Wcieraj je 30 min przed wieczornym prysznicem/kąpielą. Stosuj tę metodę codziennie.

20 komentarzy:

  1. Koniecznie muszę wypróbować te sposoby, bo ostatnio moje paznokcie są w słabej kondycji...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O sposobie z żelatyną dowiedziałam się od mojej kosmetyczki. Polecam tę metodę, bo stosuję ja już od paru miesięcy i moje paznokcie się w o niebo lepszej kondycji niż były przed zastosowaniem tej metody.

    OdpowiedzUsuń
  3. Próbowałaś ich wszystkich?
    Zaciekawiło mnie to z czosnkiem i pieprzem, ale nie wiem... czy warto? Z witaminą E polecam, to osobiście sprawdziłam i się świetnie sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, testowałam je wszystkie i na moich słabych paznokciach naprawdę się sprawdziły.

      Usuń
  4. O kilku z nich słyszałam ale o czosnku nawet bym nie pomyślała:) Takie tematy to ja lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uważam że takie metody są bardzo skuteczne i lepsze niż sztuczne wypicowane żele i hybrydy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Panna Dziobakowa3 maja 2016 10:50

    Przyznam ze o większości sposobach nie mia pojęcia. Jedynie co to o cytrynie �� Ciekawy post.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy wcześniej nie słyszałam o większości tych sposobach.
    Są bardzo przydatne, bo moje paznokcie proszą się o regenerację:(

    OdpowiedzUsuń
  8. O przyda mi sie taki post, bo moje paznokcie sa strasznie slabe :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę zapisać te sposoby i wykorzystać! Mam strasznie rozdwajające się pazurki :/

    OdpowiedzUsuń
  10. Post chyba kierowany do mnie :) Moje paznokcie są bardzo delikatne więc mam nadzieję, że Twój post je uratuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. na pewno wypróbuje tych sposobów! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Moje paznokcie ciągle się łamią i rozdwajają... nic nie działa, ale może któryś z tych sposobów pomoże ;)
    obserwuje żeby nie zgubić ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe sposoby, o większości nawet nie słyszałam :D
    Chętnie wypróbuję, bo moje paznokcie są okropnie osłabione :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobre wskazówki, pomocna też jest rezygnacja z częstego malowania i stosowanie od wewnątrz skrzypu polnego. Wspaniale wpływa też na włosy. Stosuję jego wysoką dawkę w Bio – Silica Max. Działa świetnie, podejrzewam, że to kwestia bogatego składu,posiada w składzie nawet pokrzywę, wspomaga też skórę. To najlepsze co można zrobić dla swojego wyglądu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy o tym nie słyszałam, ale muszę wypróbować ten sposób.

      Usuń
  15. Dobre porady. Szkoda tylko, że i tak jak się wsadzi ręce do "chemii", podczas mycia naczyń, czy prania ręcznego, to i tak cała praca idzie na marne. Zostaje sprzątanie w rękawiczkach, które też tak czy siak szkodzą dłoniom... :(

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawy wpis, ale gdybyś opisała co dany zabieg daje, poprawia w paznokciach byłabym wdzięczna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sposoby te przede wszystkim wzmacniają i odżywiają paznokcie, dlatego bez różnicy jest, który z nich wykorzystasz. Musisz popróbować i zobaczyć efekty na swoich paznokciach, ponieważ jak wiadomo każda płytka paznokcia jest inna.

      Usuń
  17. Kurcze bardzo dobry pomysł, który można zrobić u siebie w domu. I oczywiście nie drogi :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)