8 lutego 2016

NAJCZĘSTSZE MITY NA TEMAT ODCHUDZANIA

Kolacja najpóźniej o 18, głodówki najlepszym sposobem na utratę wagi, ziemniaki i makarony tuczą. Na pewno każda osoba, która pragnie zrzucić wagę spotkała się z tymi i innymi mitami. Ślepo w nie wierząc  nie tylko nie stracimy zbędnych kilogramów, ale również możemy przysporzyć sobie wiele problemów zdrowotnych.

Głodówki są najlepszym sposobem na utratę wagi
Na głodówce rzeczywiście możemy stracić trochę kilogramów. Jednak przy okazji możemy utracić masę mięśniową, a to właśnie mięśnie przyczyniają się do spalania większej liczby kalorii. Dodatkowo zgubiona waga szybko powraca. Spowalnia się metabolizm i nie mamy na nic energii.

Kolacja najpóźniej o 18
Ostatni posiłek powinniśmy zjeść około 3h przed pójściem spać. Wieczorem nasz metabolizm zwalnia i organizm potrzebuje czasu, by strawić pokarm. Jeśli więc chodzimy spać o godzinie 23 kolację powinniśmy zjeść około 20.

Ćwiczenia przed śniadaniem są najbardziej efektywne
Przed śniadaniem nie dostarczamy organizmowi podstawowego źródła energii jakim są węglowodany. Białko jest najlepszym, zaraz po węglowodanach, źródłem energii, więc ćwicząc na czczo nasze ciało wykorzystuje rezerwy, czyli mięśnie.

Ziemniaki i makarony tuczą
Te produkty nie zawierają dużo kalorii. Stają się one bombą kaloryczną dopiero w połączeniu z różnymi sosami, śmietaną czy innymi smarowidłami (masło, margaryna). Zawsze starajmy się wybierać pełnoziarniste kasze czy makarony.
 
Opuszczanie posiłków gwarantuje spadek wagi
Rezygnacja z posiłków sprzyja magazynowaniu dostarczanego pokarmu. Powinniśmy spożywać około 5 małych posiłków o stałych porach. Dzięki temu utrzymamy poziom glukozy we krwi na stałym poziomie.
 
Alkohol ułatwia odchudzanie 
Jeśli chcemy stracić na wadze, powinniśmy go unikać. Alkohol jest wysokokaloryczny, więc pity w nadmiarze powoduje tycie.

Produkty light możemy jeść do woli 
Takie produkty może i zawierają mniej kalorii, ale przy okazji mogą mieć więcej tłuszczu. Często jest on również zastępowany innymi kalorycznymi składnikami. Czytajmy więc zawsze listę składników.

Najlepiej unikać tłuszczów 
Nie powinniśmy rezygnować ze zdrowych tłuszczów, zawartych np. w rybach i orzechach. Takie produkty zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, które zapobiegają chorobom naczyń krwionośnych i serca.

Jeśli chcesz poznać porady na zdrowe odchudzanie, kliknij tutaj.
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak odchudzić swoje menu, kliknij tutaj

44 komentarze:

  1. Spotkałam się z większością z tych mitów. Dobrze, że napisałaś taki post. Teraz wiem, jaka jest prawda

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety muszę się przyznać, że ślepo w niektóre z nich wierzyłam. Jak dobrze, że to przeczytałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Spotkałam się z takimi mitami, ale nigdy w to nie wierzyłam. Jeżeli chce się schudnąć należy zdrowo się odżywiać i ćwiczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj znam te mity ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. oo bardzo ciekawe informacje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Baaardzo popularne te mity niestety. Przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czyli lepiej ćwiczyć po kolacji ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekoniecznie. Po treningu też przecież trzeba coś zjeść. Najlepiej ćwiczyć 1h przed kolejnym posiłkiem.

      Usuń
  8. Bardzo prawdziwe, niestety dużo ludzi w to wierzy i propaguje wśród innych

    OdpowiedzUsuń
  9. Karolina Katarzyna10 lutego 2016 06:32

    Też znam te mity, nie wiem kto wymyśla i wierzy w takie bzudry :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Znam już wszystkie mity :) Na szczęście ich nie przestrzegam

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiele razy to słyszałam. W sumie nigdy się tym nie przejmowałam, bo jem kiedy chcę i co chcę. Może to nie jest dobre podejście, ale każdy ma jakieś grzeszki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny wpis, samej zdarzyło mi sie wpaść w pułapkę tych mitów ...

    pozdrawiam MARCELKA <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak każda osoba na diecie spotkałam się z takimi mitami nie raz :) Dobrze,że poruszyłaś ten temat,ponieważ wiele osób dążących do szczupłej sylwetki ślepo w nie wierzy.

    OdpowiedzUsuń
  14. -O tej godzinie już nie powinnaś jeść-moja mama(każdego dnia) ;'D
    Chodzę do szkoły baletowej dlatego uwagi na temat mojego odrzywianai słyszę każdego dnia :)
    Teraz już wiem że jedzenie po 18 i te całe ziemniaki to mit ;'D
    Dziękuję bardzo

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja staram się jeść ok 18.00/19.00, ale uświadomiłaś mnie, że to nie dokładna godzina codziennie ma być, tylko liczba godzin. Całkiem zapomniałam! Dziękuje za przypomnienie

    Obserwuje :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo przydatne, niby wszystko wiedziałam, ale warto zawsze sobie przypomnieć kilka rzeczy :) Obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  17. Znam to. Najgorsze jest to, że nawet dietetycy tak mówią.

    OdpowiedzUsuń
  18. Unikanie tłuszczów jest jedną z najgorszych decyzji, bo bez nich nasze organizmy nie są w stanie wytwarzać hormonów i zaczyna się robić mało zabawnie. W ogóle wszystkie te mity, o których napisałaś prowadzą do jednego: wyniszczenia organizmu... Nie można dać się zwariować.

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne i przydatne rady. Niestety jeszcze wiele mitów krąży po świecie wprowadzając ludzi w błąd. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Coraz więcej osób wpada w te mity. Sama kiedyś niestety próbowałam niektórych. Drugi raz takiego samego błędu nie powtórzę! :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Muszę przyznać, że głupia kiedyś wierzyłam w te mity, ale dzięki Twojemu postowi zrozumiałam swoje błędy. Kiedyś próbowałam głodówek i żałuję, bo zamiast poprawić swoje zdrowie tylko je pogorszyłam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie wierzyłam w wiele mitów :P Ale kiedyś w nie jedzenie przed treningiem wierzyłam :p

    OdpowiedzUsuń
  23. A dlaczego przez pierwsze dni diety chudnie się dużo szybciej niż później?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ciągu kilku pierwszych dni tracimy głównie wodę, dopiero po jakimś czasie zaczynamy spalać tkankę tłuszczową. Dlatego tak ważne jest, by nie poddawać się za szybko

      Usuń
  24. O tak, to są największe mity, a o zgrozo większość ludzi i tak w nie wierzy...

    OdpowiedzUsuń
  25. Ahh, mity mitami. O wszystkich słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jest dokladnie tak jak mówisz, to mity, ktore należy obalić. Na szczęście coraz wiecej ludzi jest świadomych mylnych informacji jakie często są powielane chociażby przez gazety.

    OdpowiedzUsuń
  27. Lekkość Pióra29 marca 2016 06:46

    Ja na szczęście w większość z tych mitów już od dawna nie wierzę, ale spotykam jeszcze ludzi, którzy dalej uparcie twierdzą, że kolacja do 18, a głodówka jest super... Szczególnie przy tym drugim ręce opadają.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ludzie nie wiedzą jaką krzywdę mogą sobie wyrządzić wierząc w takie mity!

    OdpowiedzUsuń
  29. smieszy mnie ten mit z alkoholem
    nawet sie rozesmiałam czytajac te czesc :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Mit z makaronem i ziemniakami wcale nie jest mitem. Nie chodzi o kaloryczność. Kaloryczność ma niewiele wspólnego z tyciem. Chodzi raczej o indeks glikemiczny wspomnianych produktów. Zgadzam się, że pełnoziarniste makarony mają niższy, ale ktoś kto wciąż nie może schudnąć mimo usilnych prób, powinien przyjrzeć się temu w jakich ilościach je spożywa i z jakich mąk są faktycznie zrobione - czytać etykietkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Jednak makarony pełnoziarniste zawierają również wiele cennych składników odżywczych, więc nie warto całkowicie z nich rezygnować. Można natomiast obniżyć ich indeks glikemiczny poprzez gotowanie ich al dente.

      Usuń
  31. Brawo za post! Wiele kłótni o te mity przerobilam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  32. nie słyszałam o micie z alkoholem, nie wiedziałam, że ktoś może wierzyć w takie rzeczy haha

    OdpowiedzUsuń
  33. Wszystkie te mity znam, a najlepszy mit, który mnie śmieszy to to, że banany są bardzo tuczące i że jak chce się schudnąć to trzeba je odstawić. To jest nie prawda, bananów nie powinno się jeść za dużo, ale nie ze względu na to, że są tuczące, a dlatego, że mają dużo potasu :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Hej, skoro tak się interesujesz ćwiczeniami to jak się obudzę i zrobię na czczo TYLKO rozgrzewkę to będzie okej? a wieczorem w godzinach 18 normalny trening ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że możesz tak zrobić. Pamiętajmy, że po posiłku nasz organizm ma więcej energii, dlatego ćwiczenia są po prostu efektywniejsze.

      Usuń
  35. Jejku jaki fajny post! Genialny po prostu <3 Dowiedziałam się wielu rzeczy i wyprowadziłaś mnie z błędu! Dziękuję :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Mój Mały Kawałek Nieba18 listopada 2016 19:50

    Bez sensu są głodówki i innego typu sposoby na szybkie odchudzanie. Najlepiej jeść mniej, a zdrowo i regularnie, no i nie odmawiać sobie wszystkiego, bo jeśli będziemy to robili to i tak za jakiś czas to zjemy, a może nawet w dużej ilości. Wszystko ale z umiarem :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. "Kolacja o 18" to nakaz, jaki dostałam od pani dietetyk sportowej, kiedy w podstawówce chodziłam na piłkę ręczną i myślałam, że po jakimś czasie może mi się to spodoba. Co z tego, że najczęściej chodziłam spać po 2-3 (lubiłam czytać, na złość rodzicom). Szkoda, że tego typu "złote rady" można usłyszeć nawet z ust "specjalistów".

    OdpowiedzUsuń
  38. świetny post, właśnie zaczynam walkę o wymarzoną figurę i świetnie było przeczytać ile w tych mitach jest prawdy!

    OdpowiedzUsuń
  39. Mnie często wkurza gdy ludzie uważają, że datę jest tylko po to, żeby się odchudzać. Bardzo często się z tym spotykam. Bardzo fajny post. W końcu ktoś wyłożył kawę na ławę.
    Jeszcze często w internecie spotykam się z tym, że robienie brzuszków spala tłuszcz z brzucha i najlepiej robić je na wieczór przed snem :')
    Sama kiedyś tak robiłam i był to wielki błąd. Ale ktoś w końcu mnie uświadomił. I myślę, że tak trzeba robić. Mówić, że da właśnie takie mity.

    Pozdrawiam cieplutko!!!

    OdpowiedzUsuń
  40. W końcu ktoś nie pieprzu głupot za przeproszeniem. Nie mogę juz czytać o zdrowych owsianeczksch, unikaniu tłuszczu i głodówkach. Jesli chcemy schudnąć to powinnismy jest dużo tłuszczy i i białka, unikać węglowodanów i cukrów :) a węglowodany najlepsze sa na wieczór bo lepiej sie po nich śpi :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)