24 marca 2016

JAK PRZYSPIESZYĆ METABOLIZM?

Metabolizm zmienia wszystko, co jemy w paliwo. Jednym z czynników wpływających na jego tempo są geny. Jednak nie zmienia to faktu, że zmieniając styl życia na zdrowszy, możemy poprawić naszą przemianę materii.

Poniżej przedstawiam 10 prostych sposobów na przyspieszenie metabolizmu.

Zawsze jedz śniadania
Rano często nie chce nam się wstawać wcześnie i szykować sobie posiłek. Solidne i poprawnie skomponowane śniadanie sprawi, że w ciągu dnia nie będziemy pochłaniać aż tylu kalorii. Dodatkowo pomijając ten posiłek, jesteśmy bardziej narażeni na wystąpienie cukrzycy. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak skomponować poprawne śniadanie kliknij tutaj.

Po przebudzeniu wypij szklankę wody z cytryną
Wiele razy pisałam już o tym sposobie na moim blogu. Szklanka wody z cytryną może przyspieszyć naszą przemianę materii nawet o 30%. Dodatkowo cytryna odkwasza organizm i świtanie wpływa na skórę. Woda z cytryną poprawia trawienie, jest źródłem potasu i wspomaga układ odpornościowy.

Jedz posiłki regularnie
Jeśli nie będziemy dostarczać naszemu organizmowi systematycznej dawki energii, przejdzie on w tryb oszczędzania, a to spowolni naszą przemianę materii. Powinniśmy spożywać 5 małych posiłków co 3 godziny. Dzięki temu nasz metabolizm cały czas będzie podwyższony.

Postaw na chłód
Zimne prysznice i koktajle wspomagają metabolizm. Organizm zużywa wtedy więcej energii, ponieważ musi ogrzać posiłek lub nasze ciało do właściwej temperatury. Jednak nie oznacza to, że możemy bezkarnie jeść lody. Kalorie, które są zużyte na ogrzanie nie równoważą się z tymi, które przyjmujemy.

Pamiętaj o aktywności fizycznej
Mięśnie zużywają energię i pracują, więc spalają kalorie. Im więcej mamy tkanki mięśniowej, tym mniej zbędnego tłuszczu. Powinniśmy ćwiczyć co najmniej co drugi dzień przez ok. 40 min. Warto włączyć ćwiczenia siłowe, jak i tlenowe (bieganie, pływanie). W momencie, w którym ćwiczymy nasz metabolizm podnosi się aż 20-krotnie!

Wybieraj ostre produkty i przyprawy
Zawierają one kapsaicynę, czyli substancję odpowiedzialną za ostry smak. Przyspiesza ona metabolizm nowe o 25%, a dodatkowo spalanie większej ilości kalorii utrzymuje się na długo po zjedzeniu takiego posiłku.

Jedz białko
Organizm musi przeznaczyć dużo więcej energii, żeby spalić białko. Dlatego 20-30% spożywanego jedzenia powinny stanowić sery, jogurty, jaja, białe mięso.

Przestań się stresować
Podczas stresu organizm wydziela adrenalinę i kortyzol. Związki te sprawiają, że tyjemy w okolicy brzucha, a na dodatek spowalniają one nasz metabolizm. Starajmy się walczyć ze stresem poprzez różne ćwiczenia relaksacyjne.

Unikaj głodówek
Podczas głodówki organizm przechodzi w tryb oszczędzania. Zachowuje on energię na sytuacje, w których będziemy jej potrzebować. Przez to spowalnia się nasz metabolizm. Lepiej jeść częściej a mniej. Dzięki czemu dostarczamy odpowiednią ilość glukozy oraz regulujemy pracę hormonów.

Nie jedz na noc
Ostatni posiłek powinniśmy spożyć ok. 3h przed pójściem spać. Jeśli skrócimy ten czas, nasz organizm nie będzie miał czasu, by spalić to co zjedliśmy. Kładąc się spać usypiamy metabolizm, a spożyte jedzenie trawi się bardzo wolno.

17 komentarzy:

  1. Zawsze staram się dodawać ostre przyprawy. Uwielbiam ostrą kuchnie, więc jestem zadowolona z mojego metabolizmu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny post :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aaa super porady!
    Dziękuję za taki post!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś Zmienię Siebie29 marca 2016 06:53

    Nie da się ukryć, bardzo przydatne wskazówki. Szczerze mówiąc, dopiero teraz dowiedziałam się o wpływie chłodnych pryszniców, czy napojów na nasz metabolizm. Koniecznie muszę wypróbować ten sposób. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post, na pewno skorzystam :)
    Bardzo przydatny :)
    Wesołych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja polecam kwas askorbinowy lewoskrętny, czyli... czysta witamina C. Można taki proszek kupić w zielarskim, nie wiem czy w aptece. Wystarczy jedna łyżka proszku na szklankę wody i to rozpuścić. Potem wypić przez słomkę. Efekt przyjdzie szybciej niż się spodziewacie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne sposoby :D Przetestuje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Większość z tych warunków spełniam i w sumie cieszę się, że przyspieszają one metabolizm :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo podoba mi się ten blog. Jest bardzo rzeczowo napisany. Będę tu często zaglądał :)
    Powodzenia w dalszym blogowaniu

    OdpowiedzUsuń
  10. Spróbuję się do większości przystosować, chociaż nie wiem jak z tym stresem :') Będę musiała ruszyć się do sklepu po cytrynę, tyle razy już słyszałam o tym sposobie, że musi naprawdę działać

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawa notka, bardzo przydatna

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny poradnik :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nawet nie wiedziałam, ze chłód przyspiesza naszą przemianę materii. To nawet lepiej, ze to przyspiesza metabolizm, ponieważ uwielbiam zimne smoothie

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow bardzo przydatny post. Piszesz naprawdę ciekawe notki. Gratuluję świetnego bloga

    OdpowiedzUsuń
  15. Woda z cytryną ma być zimna czy ciepła?
    Czasem trudno się nie stresować ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej wypić szklankę ciepłej wody z cytryną na czczo. Wtedy uzyskamy najlepszy efekt

      Usuń
  16. fajne porady. jedynie co mi nie pasuje to jedzenie ostrych potraw , ja nie mogę, bo mi pryszcze wtedy wyskakują i unikam ;)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)