7 marca 2016

JAK ZWIĘKSZYĆ SWOJĄ KREATYWNOŚĆ

Kreatywność jest bardzo potrzebna w naszym życiu. To właśnie dzięki niej możemy przemienić proste rzeczy w ogromne koncepcje. Wcale nie trzeba urodzić z umiejętnością wpadania na niesamowite pomysły, bowiem istnieją proste sposoby na pobudzenie swojej wyobraźni.

Wybieraj aktywności, które sprawiają Ci przyjemność
We wszystkim doszukuj się czegoś, co robisz lubisz. Dzięki temu wpadniesz na nowe pomysły, bo wiesz, że to co robisz, przyda Ci się w życiu. Będziesz dążyć do tego, by jak najlepiej wykonać daną czynność, a co za tym idzie zaczniesz doszukiwać się niekonwencjonalnych sposobów na zrobienie danej pracy.

Przełam rutynę
Rutyna zabija naszą kreatywność. Choć jest ona dobra, to na dłuższą metę tylko nam szkodzi. Czasem warto ją przełamać i doświadczyć czegoś nowego. Poeksperymentuj, doszukuj się nowych sposobów. Na początek może to być np. znalezienie nowym miejsc relaksu lub spróbowanie nowego sportu.

Twórz mapy myśli
Mapy myśli bardzo pomagają zwłaszcza w nauce. Kiedy wpadniesz na jakiś pomysł, stwórz ją, powiąż ze sobą różne słowa. Dzieki temu wszystko będzie porządnie pogrupowane i będziesz mógł porządnie się skoncentrować. To pomoże Ci zrealizować pomysły.

Zabieraj ze sobą notatnik
Wszędzie gdzie się wybierasz zawsze miej go przy sobie. Nigdy nie wiesz kiedy wpadniesz na jakiś pomysł. Zapisuj je na bieżąco, a na pewno w przyszłości je wykorzystasz.

Zignoruj hejterów
Zawsze będą się oni pojawiać. Żeby rozwijać swoją kreatywność, musisz ją wyrazić nie zważając na opinie innych. Możesz wykorzystać ich złośliwe myśli jako motywację do dalszej pracy, jednak nigdy nie bierz ich do siebie.

Bądź otwarty na nowe doświadczenia
Próbuj nowych rzeczy, dzięki temu poszerzysz swoje horyzonty. Możliwe, że coś nowego spodoba Ci się, a dodatkowo będziesz bogatszy o nowe doświadczenia.

Szukaj sam pomysłów, ale wcielaj je w życie w grupie
Najlepiej pomysłów szukać samemu. Dzięki temu możesz uaktywnić swoją kreatywność. Jednak ich realizacja najlepiej sprawdzi się w grupie osób, które myślą podobnie jak my. Współpraca jest ważnym elementem w urzeczywistnianiu pomysłów.

Obcuj z kulturą
Czytaj książki, oglądaj filmy, wybieraj się do kina lub teatru, odwiedzaj galerie. Dzięki temu poprawisz swoją kreatywność i poszukasz nowych inspiracji.

Dbaj o ciało
Zdrowo się odżywiaj, ćwicz, wysypiaj się. Zdrowy człowiek jest pełen energii, dzięki czemu wpada na lepsze pomysły.

Zadbaj o właściwe środowisko
Znajdź miejsce, w którym najlepiej Ci się myśli. Otaczaj się pozytywnymi i kreatywnymi ludźmi. Pamiętaj, ze kolory również mają wpływ na wyobraźnię (niebieski, pomarańcz i żółć dodają witalności i nastawiają nas na optymizm).

19 komentarzy:

  1. Bardzo przydatne porady

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytanie książek rozwija naszą wyobraźnię i kreatywność chyba najbardziej, a poza tym czytanie jest świetnym zajęciem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się całkowicie, kreatywność stanowi ważny punkt, dzięki niej codzienność nabiera nieco barw i znika nuda. Pomocne rady, które są w stanie wpłynąć na pracę naszej wyobraźni! Czasem wystarczy niewielki nakład pracy, odrobina wysiłku, a jakimi korzyściami to owocuje. Kreatywne życie to interesujące i piękne życie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pomysłowy post <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny post :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za rady. Bardzo przejrzyste i na pewno pomocne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale świetny post! Akurat mnie się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam przylepiać wszędzie karteczki z pomysłami - to na prawdę przydatne! Ci do obcowania z kulturą - duże tak.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post! Bardzo przydatne wskazówki. Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niby banalne i bardzo proste wskazówki, a jednak często o tym zapominamy. Należy wspierać naszą kreatywność, póki jeszcze nie umarła. Sama zawsze mam przy sobie notatnik, a jeśli jakimś cudem zdarzy mi się nie mieć go pod ręką - od czego jest telefon?

    OdpowiedzUsuń
  11. Cieszę się, że wpadłam na twój blog, na ten post, ponieważ właśnie takiego potrzebowałam. Ostatnio coraz gorzej z moją kreatywnością, gdyż obecnie pochłania mnie rutyna. Na pewno wykorzystam twoje rady. Już zapakowałam notatnik do torby i zacznę go regularnie nosić ze sobą. Muszę jeszcze powalczyć z tą blokadą, którą wprowadzają hejterzy i to już będzie dobry krok. Cóż, podsumowując, bardzo dobry post, więc gratuluję!
    Pozdrawiam, życzę mnóstwa sukcesów w blogowaniu

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja uwielbiam przeglądc kolorowe czasopisma i zdjęcia na internecie, to sprawia że przychodzi mi do głowy mnóstwo nowych pomysłów. Tworzę rysunki, kartki okolicznościowe i takie tam rzeczy :D Mama mi zawsze mówi, że jestem bardzo kreatywna, więc chyba działają na mnie tego typu rzeczy. Tak właściwie to wszystko na około mnie motywuje do działania i czuje chęć tworzenia czegoś niepowtarzalnego :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo przydatny post! Ja czasami aby rozwinąć swoją kreatywność odwiedzam strony typu tumblr czy pintrest i to mnie bardzo inspiruje :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Przydatny post, chyba wykorzystam ten pomysł z notatnikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. kreatywnosc to bardzo przydatna cecha :) pomaga w pracy z zespołem ale tez samemu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo przydatne, ciesze się, że zwróciłaś uwagę na dbanie o własne ciało ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawe porady. Co do notatnika... zawsze mam z tym problem :D Przychodzą mi pewne słowa/ pomysły, które probuje zapamietac, ale przez to, że je nie zapisuje o nich zapominam. Przewaznie mam tak z wierszami :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja przeglądając instagram czerpię mnóstwo inspiracji i przy okazji motywuje do kreatywnego spędzania czasu.

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)