14 marca 2016

PRZESZŁOŚĆ NIE UMIERA- RECENZJA "WRÓĆ, JEŚLI PAMIĘTASZ"

"Wróć, jeśli pamiętasz" to kontynuacja książki "Zostań, jeśli kochasz". Słyszałam bardzo różne opinie o tej powieści, więc postanowiłam ją przeczytać. Zresztą, byłam bardzo ciekawa dalszych losów Mii i Adama.

Akcja rozgrywa się 3 lata po tragicznym wypadku, w którym zginęli najbliżsi Mii. Dziewczyna jest wschodzącą gwiazdą wśród wiolonczelistek, a Adam stał się rockmanem, idolem nastolatek. Jednak bohaterowie oddalili się od siebie, a dodatkowo żyją osobno po dwóch stronach Ameryki. Lecz los daje im drugą szansę. Pewnego dnia Adam pewny, że już nigdy nie zobaczy Mii, spotyka ją w najmniej oczekiwanym momencie. Razem przemierzają ulice Nowego Jorku i wspominają przeszłość.

Zazwyczaj po przeczytaniu pierwszej części, druga część staje się dla mnie must have. Jednak w tym przypadku po skończeniu "Wróć, jeśli pamiętasz" zauważyłam, że mogłabym się obyć bez tej książki. Po prostu nie jest to powieść obowiązkowa dla tych, którzy zapoznali się z "Zostań, jeśli kochasz".

Książka jest ciekawym uzupełnieniem poprzedniej części. Bohaterowie wspominają zdarzenia, które wydarzyły się po wybudzeniu Mii ze śpiączki.
Powieść przedstawiona jest z perspektywy Adama, dzięki czemu możemy poznać kulisy sławy i  bólu po rozstaniu. W poprzedniej części bardzo polubiłam Mię, jednak w tej książce jej niezdecydowanie po prostu mnie denerwowało.

Czytając książkę miałam wrażenie, że wszystko dobrze się skończy. Nie było tutaj nic zaskakującego, żadnych obrotów akcji, momentami powieść ta była po prostu nudna. Jednak mimo to naprawdę przyjemnie czytało mi się ją czytało.

Bardzo trudno jest mi ocenić tę książkę. Z jednej strony jest ona lekka i przyjemna, jednak historia nie pokazała mi niczego nowego i nie sprawiła, że chciało mi się płakać. Tak jak pierwsza część mi się spodobała, tak uważam, że druga jest napisana trochę o niczym.

 Recenzję poprzedniej części możesz przeczytać w tym poście.

10 komentarzy:

  1. Ta część bardziej mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi ta książka zupełnie się nie podobała. Było to lanie wody i pisanie tak naprawdę o niczym. Zdecydowanie 1 cześć podobała mi się bardziej

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię tę książkę. Mimo, że jest gorsza od poprzedniej, fajnie znów było powrócić do losów Adama i Mii.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tą książkę, przyznam nawet, że bardziej mi się podobała od poprzedniej, ale jakby tak przeczytać to jednym tchem wyszłaby z tego świetna historia. :) Ale na mieszałam XD
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam,ale muszę na nią zapolować w bibliotece :)
    OBSERWUJE!

    OdpowiedzUsuń
  6. Yvaine Sempere16 marca 2016 16:39

    Zgadzam się, że jest to książka o niczym, jest pisana na siłę i w ogóle nie ma nic wspólnego z pierwszą częścią.

    OdpowiedzUsuń
  7. Książkoholiczka16 marca 2016 16:49

    Dla mnie ta książka była po prostu ok. Żadnych ochów i achów, ale nie mogę powiedzieć, że była zła. Choć miałam czasami uczucie, ze autorka po prostu leje wodę. Jednak z drugiej strony fajnie było znów wrócić do losów Adama i Mii, mimo że bohaterowie zmienili się i już niezbyt przypadli mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  8. mam na półce do przeczytania więc czeka

    OdpowiedzUsuń
  9. To tylko ja ;)3 maja 2016 08:31

    Hej! Bardzo ciekawa recenzja. Zazwyczaj ludzie albo kochaj tą książkę, albo wręcz przeciwnie, a tutaj mamy lekkie niezdecydowanie :D
    Podoba mi się sposób w jakim prowadzisz bloga-zdjęcia są cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie przeczytam obie części i sprawdzę czy mi się spodobają. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)