7 kwietnia 2016

JAK DBAĆ O UBRANIA

O ubrania trzeba dbać. Dzięki temu będziemy mogli cieszyć się nimi latami. Dłużej zachowają swój kolor i miękkość. Troszczenie się o nasze rzeczy wcale nie jest trudne. Wystarczy zastosować kilka porad, a na pewno zauważymy efekty.

Pranie
  • Zawsze czytaj metki. Sprawdź w ilu stopniach można prać dane ubrania. Nieprzestrzeganie tego może zniszczyć odzież, więc nie warto ryzykować. Pamiętaj, że niektóre ubrania wymagają prania ręcznego.
  • Kolorową odzież odwracaj na lewą stronę. Dzięki temu zachowają swoją barwę i zapobiegniemy mechaceniu.
  • Częste pranie szkodzi ubraniom, jednak pamiętaj, że brud z czasem utrwala się na tkaninach. Dlatego nie zwlekaj z wrzuceniem ich do pralki. 
  • Wysoka temperatura szkodzi ubraniom, szczególnie sztucznym tkaninom i denimowi. Pod wpływem gorącej wody, biel szarzeje, a ubrania tracą swój kolor.
  • Jasne zawsze pierz z jasnymi, a ciemne z ciemnymi.
  • Nie wsypuj zbyt dużo proszku- zacznie osiadać na ubraniach, a zbyt mało proszku sprawi, ze odzież nie będzie dokładnie uprana. Zainwestuj w lepszy i sprawdzony proszek.
  • Nie wrzucaj zbyt dużej ilości ubrań do pralki. Dzięki temu będą one lepiej wyprane. Jeśli chcesz, by rzeczy nie były zbyt pogniecione, najlepiej zaraz po praniu wyłóż je z pralki.
Suszenie
  • Jeśli ubrania wrzucamy do automatycznej suszarki, powinniśmy mierzyć czas, bowiem suszenie ich zbyt długo sprawi, że stracą swój kolor.
  • Jeśli suszysz ubrania na dworze, staraj się wybierać cień. Kolorowe rzeczy zawsze przewracaj na lewą stronę, ponieważ mocne słońce sprawia, że tracą one swoją barwę.
  • Koszule susz na wieszaku, a swetry, po porządnym wyciśnięciu, na gładkiej powierzchni.
Prasowanie
  • Ubrania z nadrukiem prasuj na lewej stronie.
  • Biorąc się za koszule zaczynaj od rękawów i kołnierzyka.
  • Najlepiej odczekać chwilę, aż ubrania ostygną i dopiero potem je złożyć.
  • Jeśli chcesz wyprasować rzeczy szybciej, włącz funkcję parowania, która nawilża tkaniny.
Przechowywanie
  • Nakładaj pokrowce na ubrania, które rzadko używasz. Chronią one przed kurzem.
  • Nie upychaj ubrań. Zachowaj odstępy około 2-3 cm między wieszakami.
  • Kosze czy półki są świetnym pomysłem. Wyglądają bardzo ładnie, a dodatkowo pozwoli to zachować porządek w szafie.
  • Każdą rzecz wieszaj oddzielnie.
  • Nie chowaj brudnych ubrań do szafy- jest to idealne miejsce dla moli.
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak stworzyć idealną garderobę, kliknij tutaj.
Jeśli chcesz stworzyć idealną garderobę, a masz mało miejsca, kliknij tutaj.
Jeśli chcesz przekonać się czy masz za dużo ubrań, kliknij tutaj.

14 komentarzy:

  1. Super poradnik. Bardzo pomocny

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo super są te porady jak przechowywać ubrania. Właśnie tego mi potrzeba ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze czytam metki, kiedy zabieram się za pranie. Zawsze segreguję ubrania i nie upycham w pralce. Dzięki mojej mamie tak naprawdę wiem wszystko o idealnym praniu, ale nie miałam pojęcia o reszcie z tych rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Poradnik idealny dla mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  5. ja od czasu jak mieszkam sama zaczęłam dbać bardiej o ubrania i stosuję takie same 'triki; jak Ty.. najbardziej nie lubię prania :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znałam większości z tych porad, a często prałam, suszyłam i prasowałam źle. Teraz postaram się to zmienić

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja piorę w płynie do prania i nie proszku i widzę duża różnicę. Ubrania tak szybko się nie niszczą :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne porady, a z tym praniem na lewej stronie to prawda :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny i bardzo przydatny post ;)) Już nie raz zdarzyło mi się zniszczyć ubranie przez nierozważne pranie, więc chyba czas zacząć czytać metki, haha

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny post, bardzo pouczający. Mam trochę problem z praniem ubrań, bo zawsze je niszczę. Teraz to się na pewno zmieni ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobre rady. Bardzo życiowy wpis;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Aż zapisze do zakładek :D
    Bardzo przydatny niby prosty ale często zapomina sie o takich najmniejszych rzeczach :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O bardzo przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajne te porady :) szczerze ja nigdy nie odwracalam ciuchów na druga stronę zeby nie traciły koloru a przecież to takie logiczne �� No nic dzieki wielkie za ten post! Czekam na kolejne ❤️

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)