4 kwietnia 2016

JAK ZADBAĆ O SKÓRĘ PO ZIMIE

Mróz, wiatr, ogrzewanie w domu, dieta bogata w tłuszcze i uboga w witaminy niekorzystnie wpływają na naszą skórę. Taka cera często jest sucha, szarawa i zmęczona. Właśnie dlatego powinniśmy zafundować sobie wiosenną odnowę.

Oczyszczanie
Na sam początek najlepiej porządnie oczyścić naszą skórę. Musimy pozbyć się zrogowaciałego naskórka. Dzięki temu cera będzie gładsza, lepiej ukrwiona i odżywiona, a substancje odżywcze łatwiej będą wnikać w głąb naszej skóry. Najlepiej zastosować różne peelingi (np. z mielonego siemienia lnianego, otrębów pszennych i paru kropel wody). Dla cery wrażliwej i suchej najlepszy będzie peeling enzymatyczny, który jest bardzo łagodny. Jeśli jesteś posiadaczką tego typu skóry, wybieraj produkty z kwasem migdałowym lub te, które zawierają enzymy. Osoby z cerą tłustą, mieszaną i normalną powinny sięgnąć po kosmetyki z drobnoziarnistymi drobinkami.
Pamiętaj by stosować takie peelingi co 4-5 dni, a na co dzień wybierać żele do mycia twarzy. Zaopatrz się również w tonik, który przywróci skórze prawidłowe pH i zmniejszy ryzyko podrażnień.

Nawilżanie
Kosmetyki nawilżające mają zregenerować zmęczoną skórę. Starajmy się wybierać te, które posiadają kwas hialuronowy, glicerynę oraz proteiny jedwabiu. Produkty z algami morskimi wzmacniają naczynka, a dodatkowo odnawiają naskórek. Sięgajmy również po kosmetyki z różnymi olejami (np. olej makadamia czy arganowy). Dostarczają one różnych witamin i zatrzymują wilgoć w naskórku. Aby dokładnie nawilżyć skórę potrzebujemy przede wszystkim witamin A, C, E.

Odżywianie
Aby jak najlepiej odżywić naszą cerę, zastosujmy różne maseczki. Wybierajmy takie, które są dostosowane do naszej skóry. Zawierają one składniki odżywcze i nawilżające, które mają silne działanie, więc stosujmy je raz na tydzień, po dokładnym umyciu twarzy. Najlepiej nakładać je wieczorem, bowiem to właśnie wtedy działają one najbardziej. Możemy zastosować również lekką emulsję, czyli serum. Jest ono przeznaczone do stosowania pod krem. Szybko się wchłania i zawiera dużo składników odżywczych.

Wygładzanie i modelowanie
Produkty z wyciągami z roślin wygładzają skórę, ponieważ podnoszą temperaturę ciała oraz stymulują produkcję elastyny i kolagenu. Koenzym Q10 poprawia elastyczność skóry oraz przywraca jej koloryt. Kosmetyki z tym składnikiem oraz z wyciągami z cytrusów i kasztanowca dotleniają skórę, a dodatkowo wspomagają usuwanie zbędnych produktów z tkanki podskórnej. Aby polepszyć efekt powinniśmy nałożyć kosmetyk, a następnie go wmasować.

Pamiętajmy o kremie z filtrem. Nawet w pochmurny dzień, słońce emituje dużo szkodliwego promieniowania.

12 komentarzy:

  1. Moja skóra po zimnie zawsze jest szarawa i sucha. Dobrze, że napisałaś ten post. Mam nadzieję, że teraz będzie lepiej z moją skórą

    OdpowiedzUsuń
  2. Flawless Bananaa5 kwietnia 2016 17:55

    W sumie to moja skóra nie ma takich problemów ale bardzo fajnie poczytać taki post :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny post. Na pewno skorzystam z tych porad

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny poradnik. Osobiście moja skóra po zimie jest strasznie sucha. Fajnie, że zebrałaś wszystkie porady w jeden post, dzięki temu wiem dokładnie co mam stosować

    OdpowiedzUsuń
  5. Mega przydatny post. Moja skóra zawsze po zimie jest w złej kondycji i nigdy nie Wiedzialm jak mam to naprawić a teraz po zastosowaniu twoich rad widzę juz poprawe

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno zastosuję te porady. Moja skóra zazwyczaj nie jest w najlepszej kondycji po zimie i zawsze staram się chociaż trochę ją zregenerować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny i rzeczowo napisany post. Same konkrety bez zbędnego przynudzania. Myśle, ze każda kobieta która chce zadbać o swoją cerę na wiosnę powinna zastosować się do tych zaleceń:) u mnie taki sposób pielęgnacji twarzy odbywa się zawsze, jedynie co zmieniam kosmetyki w zależności od pory roku.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno skorzystam z tych porad. Zwłaszcza teraz

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi po zimie zaczęły wyłazić wszelkie wypryski. Ale co się dziwić - ciepło, pełno pyłków i kurzu..
    . Pora się wziąć za siebie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja skóra bardzo nie lubi zmian pogody, więc te porady na pewno mi się przydadzą :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przydatny post. Ja zimą bardzo dużo przebywałam poza domem (mam stajnię i wiadomo, treningi na dworze itd) więc zawsze mam duże problemy z skórą na dłoniach. Dużo pracuję rękoma i utrzymywanie ich w dobrym stanie to nie lada wyzwanie.

    OdpowiedzUsuń
  12. super porady, stosuję dużo z nich i moja cera jest w świetnej kondycji :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)