18 kwietnia 2016

LUDZIE UPODABNIAJĄ DO SIEBIE TO, CO POSIADAJĄ- RECENZJA "TRZY METRY NAD NIEBEM"

Bardzo wielu czytelników polecało mi tę książkę. Widziałam również film na podstawie tej powieści. Bardzo mi się on spodobał, więc postanowiłam przeczytać "Trzy metry nad niebem" Federico Mocci.

Książka opisuje losy Babi, dobrze wychowanej dziewczyny, która poznaje Stepa, agresywnego buntownika. Pomimo tego, że są z 2 innych światów zakochują się w sobie. Dzięki temu oboje dojrzewają i otwierają się na otoczenie. Babi zaczyna odkrywać świat, a Step łagodnieje. W końcu powierza bohaterce swój największy sekret, który tłumaczy jego agresywne zachowanie.

Tę książkę dosłownie pochłonęłam. Pokazuje ona, jak każdy pod wpływem drugiego człowieka może się zmienić. Bohaterowie są świetnie wykreowani. Widzimy jak Babi i Step dojrzewają i zaczynają żyć chwilą. Rewelacyjnie przedstawiona jest tutaj zmiana Stepa. Chłopak zakochuje się po raz pierwszy i jest w stanie zrobić wszystko dla miłości. Bohaterów po prostu nie da się nie lubić. Jest to ogromny plus, ponieważ to właśnie oni tworzą tak piękną historię.

Powieść ukazuje wzruszającą i piękną historię miłosną, o której marzy pewnie większość z nas. Jednak muszę przyznać, że oczekiwałam czegoś więcej. Możliwe, że to przez samo zakończenie, które w powieści niezbyt mi się podobało. Ostatnie kilka rozdziałów dzieje się kilka miesięcy po całej akcji, przez co nie znamy dokładnych szczegółów rozstania bohaterów. Oczywiście książka bardzo mnie usatysfakcjonowała. Federico Moccia pisze bardzo dobre powieści, które czyta się szybko i przyjemnie.

Książka ta była na pewno oderwaniem od rzeczywistości, dlatego tak chętnie do niej wracałam. Polecam ją szczególnie osobom, które szukają wzruszających romansów oraz tym, którzy dzięki książce chcą oderwać się od problemów.

Recenzje następnej części możesz przeczytać w tym poście.

16 komentarzy:

  1. Książkoholiczka18 kwietnia 2016 19:53

    Ja również tę książkę pochłonęłam. Od razu pobiegłam do empika i kupiłam drugą część, która swoją drogą podobała mi się trochę mniej. Jednak nie zmienia to faktu, że ta powieść daje do myślenia i sprawia, że nie chcemy jej odłożyć, a nawet zamierzamy czytać ją w kółko i w kółko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam od koleżanek o tej książce i bardzo mi ją polecały. Skoro i Ty polecasz, to chyba się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka łapie za serducho

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie ta książka nie zachwyciła. Możliwe, że dlatego iż jest ona skierowana do nastoletniego czytelnika. Zaletą tej książki są na pewno dialogi, jednak zbyt dużo wątków pobocznych sprawia, że nie czyta się lekko i płynnie. Zgadzam się z twoją recenzją- przedstawia piękną historię, ale chyba jestem po prostu za stara na takie książki ;-; ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pewna książkoholiczka24 kwietnia 2016 07:16

    Bardzo ciekawa recenzja. Nie przepadam za takimi książkami, ale może się skuszę... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książkę przeczytałam zanim obejrzałam film i.książka zdecydowanie bardziej mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest to jedna z moich ulubionych książek.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna recenzja. Widziałam film, książka jeszcze przede mną, ale mam na nią wielką ochotę

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądałam film i uważam, że jest świetny! Książki niestety nie czytałam

    OdpowiedzUsuń
  10. Film jest tak wychwalany i ciekawa jestem dlaczego. Muszę przeczytać najpierw książkę.

    OdpowiedzUsuń
  11. AH! Czyli nie tylko ja dałam się całkowicie wciągnąć i pochłonąć tej książce! Jest genialna! Moja pierwsza miłość ♥ Świetna recenzja :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie, że wstawiłaś cytaty, bo naprawdę zachęcają do przeczytania książki ;) Chociaż sama jeszcze nie mam jej odhaczonej na liście, po tej recenzji mam już na nią coraz większą ochotę :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo często to właśnie cytaty zachęcają do przeczytania książki, dlatego właśnie zawsze wyszukuję tych najlepszych :)

      Usuń
  13. O ja :D Oglądałem film, a tu jeszcze książka jest! Świetna informacja jak dla mnie :) Dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  14. Kocham film, a jak tylko zdobędę książkę to ją przeczytam.
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Quidportavi ii23 lipca 2016 08:32

    Nie mogę się zdobyć na przeczytanie tego ;/. Obejrzałam film kilka lat temu, i byłam zachwycona. Ale kiedy chciałam go sobie niedawno odświeżyć, to jakoś nie pykło i wyłączyłam go w trakcie. Obawiam się, że tak samo będę miała z książką, nawet pomimo Twojej pozytywnej opinii ;(
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)