19 maja 2016

10 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO PIĆ HERBATĘ Z CZYSTKA

Czystek ma bardzo delikatne kwiaty o pogniecionych płatkach. Herbata z tej rośliny jest znana od wieków. Przypisuje jej się wiele właściwości: od działania antyalergicznego po cudowny wpływ na skórę. Dlaczego jeszcze warto pić taką herbatę?

Ochrania jamę ustną
Czystek sprawdzi się idealnie jako płyn do płukania ust. Dodatkowo wybiela zęby, ponieważ rozpuszcza bakteryjny biofilm wybiela zęby.

Oczyszcza organizm
Taka herbata usuwa toksyny oraz metale ciężkie z organizmu.

Jest idealny na przeziębienia
Dzięki zawartości polifenoli doskonale radzi sobie z wirusami i bakteriami. Pozbywa się również różnych symptomów infekcji górnych dróg oddechowych.

Posiada właściwości antybakteryjne, antywirusowe, antygrzybiczne oraz antyalergiczne
Czystek jest idealny do walki z łupieżem, trądzikiem, grzybicą, łuszczycą i innymi schorzeniami.

Zmniejsza ryzyko zawału serca
Napar z czystka rozpuszcza zakrzepy oraz zatory, a dzięki temu przyczynia się do zmniejszenia ryzyka wystąpienia tej choroby.

Działa przeciwzmarszczkowo
Dodatkowo wpływa regenerująco i witalizująco na cały organizm. Posiada wiele antyoksydantów i usuwa wolne rodniki. Obniża również aktywność kolagenazyny czyli enzymu, który rozkłada kolagen.

Zmienia zapach wydzielin ciała
Już po kilku tygodniach picia czystka można zauważyć poprawę zapachu wydzielin ciała (np. potu).

Dodaje energii
Dzięki zawartości polifenoli, taka herbata dodaje witalności oraz energii, a także wzmacnia cały organizm.

Zmniejsza ryzyko nowotworów
Wysoka zawartość polifenoli sprawia, że zmniejsza się ryzyko zachorowania na nowotwory skóry, jelit, płuc, wątroby oraz żołądka.

Ochrania przed kleszczami
Czystek odstrasza je oraz chroni przed zakażeniami. Dodatkowo leczy boreliozę, ponieważ unieszkodliwia krętki.

Czystek powinniśmy pić regularnie (nawet kilka razy dziennie), ponieważ jednorazowe skosztowanie herbaty nic nie daje.

Jak przygotować napar z czystka?
Do szklanki wsypujemy 1 czubatą łyżeczkę ciętego czystka i zalewamy wrzątkiem. Przykrywamy i czekamy ok. 10 min. Odcedzamy, a po ostudzeniu wypijamy. 1 porcję suszu można stosować do 4 razy. Możemy również dodać miód, sok z cytryny, listki mięty, czy pomarańczy.

13 komentarzy:

  1. Piję czystek już od jakiegoś czasu i zgadzam sie z tobą w 100%. Taka herbata działa cuda

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszyscy zachwycają się czystkiem, więc i ja muszę go wypróbować.. Może nawet zrobię recenzję na blogu- przed i po. Najbardziej zależy mi na pozbyciu się trądziku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Całkiem niedawno zakupiłam czystek i już nie mogę się doczekać, kiedy zacznę go pić

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet nie wiedziałam, że czystek ma tyle cudownych właściwości

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś piłam i widziałam duża poprawę. Potem przeprowadzka i wiele zmian i zapomniałam o czystku... Musze wrócić do tej tradycji.
    Blondynka

    OdpowiedzUsuń
  6. Ejcz Photography26 maja 2016 15:52

    Czy ma to jakiś określony smak czy smakuje jak zwykła herbatka ziołowa? Spróbowałabym ale niestety moje kubki smakowe są..wybredne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czystek smakuje trochę jak zwykła herbata ziołowa. Dużo zależy po prostu od tego z czym ją podamy, dzięki temu nie sposób nie polubić tego naparu.

      Usuń
  7. Nie słyszałam o tym, że czystek odstrasza kleszcze... Ciekawe czy na zwierzęta też działa :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba nie ma takiej herbaty w zwykłych sklepach i marketach, bo jeszcze nigdy nie widziałam, ale w aptekach sieciowych chyba powinna być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W aptekach na pewno ją znajdziemy. Możemy rownież zamówić przez internet. Warto też poszukać w sklepach ze zdrową żywnością.

      Usuń
  9. Oh tak, czystek to z pewnością najlepsza herbatka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czystek ma wielu fanów, ale mała uwaga ode mnie - czystka nie powinny pić kobiety w ciąży i karmiące. Jeśli nie jesteście pewne swojego stanu, lepiej nie pić.

    OdpowiedzUsuń
  11. piłam czystka przez kilka miesięcy - ale teraz go odstawiłam, bo zwyczajnie mi się znudził :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)