9 maja 2016

PRZEPIS NA PROSTE I SZYBKIE CIASTECZKA Z AMARANTUSA EKSPANDOWANEGO

W tym poście przedstawiam przepis na szybkie, proste i zdrowe ciasteczka z amarantusa ekspandowanego. Są bezglutenowe, nie zawierają mąki ani mleka, a na dodatek możemy dodać do nich nasze ulubione składniki.

Składniki:
  • 2 jajka
  • 2 szklanki amarantusa ekspandowanego
  • dodatki (możemy dodać produkty, które nam najlepiej smakują np. słonecznik, kawałki suszonych owoców, miód). Do moich ciasteczek użyłam pół szklanki rodzynek i pół szklanki wiórek kokosowych.
Sposób przygotowania:
W misce roztrzepujemy jajka, dodajemy amarantus ekspandowany i mieszamy. Następnie wsypujemy nasze dodatki i ponownie mieszamy.  Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia nakładamy uformowane ciasteczka. Pieczemy w piekarniku w 180 stopniach przez 15 minut.

Uwielbiam te ciasteczka. Są kruche na zewnątrz, ale miękkie w środku. Dzięki rodzynkom są one słodkie. Ich wykonanie zajmie nam dosłownie 20 min (w tym 15 min pieczenia), więc jeśli nie mamy dużo czasu, a chcemy ugotować zdrową przekąskę, te ciasteczka nadadzą się idealnie.

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam te ciasteczka, bo są takie chrupkie na zewnątrz i miękkie wewnątrz

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj zrobiłam i są pyszne. Dodałam miód i suszoną żurawinę, ale chyba wykorzystam też twój przepis z rodzynkami i wiórkami kokosowymi

    OdpowiedzUsuń
  3. Stworzyłam wersję z płatkami czekoladowymi i sa pyszne. Chrupiące na zewnątrz i miękkie w środku, a na dodatek takie proste

    OdpowiedzUsuń
  4. Od razu zapisałam sobie ten przepis, ponieważ niedawno właśnie kupiłam ten amarantus i nie wiedziałam co z niego jeszcze zrobić oprócz dodawania go do jogurtów

    OdpowiedzUsuń
  5. Skorzystam z przepisu :D

    OdpowiedzUsuń
  6. O, a u mnie amarantus stoi i czeka, aż znajdę na niego pomysł:) I jest! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wykorzystałam już ten przepis i wszyscy domownicy się w nim zakochali. Choć dodałam odtobinę miodu, właśnie ze względu na domowników to jednak nie nogi oni uwierzyć, że zdrowe= pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mr Mr Chanel15 maja 2016 09:11

    Wyglądają przepysznie, a przewiązane kokardką mogą stanowić miły, słodki prezent dla bliskiej osoby :)
    Pozdrawiamy,
    Mr&MrChanel

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)