27 czerwca 2016

PRZEPIS NA ZDROWE NALEŚNIKI TRUSKAWKOWE

Sezon na truskawki w pełni. Te zdrowe i niskokaloryczne owoce można wykorzystać dosłownie w każdym przepisie. Od koktajli i smoothies po ciasteczka i tarty. W dzisiejszym poście truskawki stanowić będą główny składnik zdrowych naleśników.

Składniki:
  • 8-10 truskawek
  • 3/4 szklanki jogurtu naturalnego
  • 1 szklanka mąki pełnoziarnistej (u mnie jest to ekologiczna mąka żytnia razowa typ 2000, ale możecie wykorzystać każdą inną mąkę)
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Sposób przygotowania:
W misce rozgniatamy truskawki widelcem. Wbijamy jajko oraz wlewamy jogurt naturalny. Następnie mieszamy. Dodajemy mąkę i proszek do pieczenia. Całą masę dokładnie mieszamy. Smażymy z dwóch stron na rozgrzanej patelni bez tłuszczu lub na oleju kokosowym. W moim przypadku ciasto wyszło dość gęste, dlatego najlepiej sprawdziły się u mnie mniejsze placuszki. Podajemy z ulubionymi dodatkami i owocami.

Truskawki to prawdziwa witaminowa bomba. Posiadają także właściwości odtruwające, odkwaszające i bakteriobójcze. Mają dużo żelaza, wapniu i fosforu, a także potasu, magnezu oraz manganu. Truskawki obniżają poziom złego cholesterolu oraz regulują poziom cukru we krwi. Kwas elagowy zawarty w tych owocach wzmacnia układ immunologiczny, a także hamuje mutacje komórek, a tym samym uniemożliwia powstawanie komórek rakowych.

Strasznie polubiłam te naleśniki. Są idealne na śniadanie, ale również sprawdzą się świetnie jako deser. Truskawki są owocem sezonowym, dlatego właśnie teraz warto włączyć je do diety. Naleśniki nie są trudne w przygotowaniu, a ich smak sprawia, że z miejsca się w nich zakochujemy.

12 komentarzy:

  1. OOO super. Na pewno wykorzystam ten przepis, szczególnie, że mam w domu mnóstwo truskawek

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie musze wykorzystać ten przepis. Jestem bezglutenowcem, więc dodam inna makę, ale mam nadzieję, że będą smakowac tak samo pysznie

    OdpowiedzUsuń
  3. akurat nie wiedziałam co zrobic dzisiaj na obiad, już wiem :D muszą być pyszne! i bosko wyglądają :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Apetycznie wyglądają, lubie takie zdrowe jedzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie pyszności <3

    OdpowiedzUsuń
  6. każdy przepis z truskawkami mnie interesuje, więc wpadłam i tu! :) muszę przyznać, że jest to dość nietypowy przepis, ciasto na naleśniki z truskawkami... trzeba spróbować! :)
    dzięki za pomysł

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają bardzo smacznie ;) Może jutro zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę je zrobić bo wyglądają świetnie!
    dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziekuje za ten przepis! Od niedawna sama eksperymentuje w kuchni i staram sie sama cos zrobic zdrowego ten przepis jest idelany dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Oooooo, moja babcia robi wyśmienite naleśniki, to podrzucę jej ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszotka :D Chyba znalazłam idealny pomysł na jutrzejsze śniadanie!

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)