18 lipca 2016

10 NAJBARDZIEJ KALORYCZNYCH PRZEKĄSEK

Przekąski potrafią być prawdziwą bombą kaloryczną. Ciasteczka, wafelki, chipsy, cukierki, paluszki czy krakersy. Tutaj nie skończy się na zjedzeniu kilku sztuk, ale od razu zapragniemy zjeść całą garść, a nawet pół opakowania. Zapraszam na zestawienie tych najbardziej kalorycznych przekąsek.

Chipsy
W 100g znajduje się około 525 kalorii. Średnia paczka ma ich około 850! To prawie tyle samo co porządny obiad. Należy też pamiętać, że chipsy w 30% składają się z tłuszczu, a w 50% z węglowodanów. Nie dość, że są niezdrowe, to jeszcze bardzo tuczące.

Olej rzepakowy
100g to 880 kcal. W jednej 10 gramowej łyżeczce znajduje się zatem 88 kcal. Uważajmy więc na potrawy smażone w głębokim tłuszczu i zrezygnujmy z polewania nim sałatek. Zdecydowanie zdrowiej będzie upieczenie frytek w piekarniku, niż usmażenie ich w głębokim tłuszczu.

Batony czekoladowe
Bardzo często sięgamy po nie, kiedy jesteśmy głodni. Jednak są one bardzo zdradliwe, a bardzo często na jednym się nie skończy. Kinder Bueno to 252 kcal, a Snickers- 260 kcal. Batony Lion i Mars mają po 210 kcal.

Żelki
Pół paczki zawiera już około 500 kcal, a przecież z chęcią jemy je garściami. Starajmy się jednak znaleźć inną przekąskę, ponieważ żelki prócz kalorii zawierają też dużo, szkodliwych barwników.

Pączki
1 średni pączek to około 400 kcal. Często do tego dochodzą dodatkowe kalorie w postaci lukru czy słodkiego nadzienia, a przecież dobrze wiemy, że na jednym się nie skończy. Szczególnie w tłusty czwartek.

Majonez
Jest to prawdziwa bomba kaloryczna. 100g zawiera aż 700 kcal! Mogłoby się wydawać, że nikt nie zje aż tyle majonezu. Jednak wystarczy do sałatki dodać parę łyżek i już sprawimy, że stanie się ona bardzo kaloryczna.

Ciasteczka
1 piernik w czekoladzie to 110 kcal, a ten w lukrze zawiera 150 kcal. Sprawdziłam też kaloryczność Delicji. 2 ciasteczka mają już 110 kcal! Zdecydowanie lepszym wyborem będą biszkopty, które 120 kcal mają w 5 ciasteczkach, natomiast 6 sztuk herbatników to 130 kcal. Zatem nie musimy całkowicie rezygnować z przekąsek, tylko wybierać te mniej kaloryczne.

Orzechy
Jest to bardzo zdrowa przekąska. Jednak jeśli myślimy, że możemy ją jeść bez ograniczeń, to bardzo się mylimy. Średnio 100g orzechów zawiera 620 kcal! Dlatego nigdy nie jedzmy ich od razu z paczki, tylko przesypmy do mniejszego pojemniczka. Nie rezygnujmy całkowicie z orzechów. Jest to źródło witamin, białka i nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Czekolada
Jedna tabliczka to średnio 550 kcal. Pamiętajmy jednak, że w 30% czekolada składa się z tłuszczu. Słodycze oblane czekoladą również są bardzo kaloryczne. 1 sztuka Tofeefe to 40 kcal, natomiast 1 sztuka Ptasiego mleczka to 50 kcal. 1 cukierek Michałek zawiera już 80 kcal. Pamiętajmy jednak, że bardzo często nie jemy jednej czy dwóch sztuk, ale od razu całą garść.

Gofry
Szczególnie latem są bardzo popularne. Jednak jeden gofr może mieć nawet 400 kcal! Skąd taka liczba? A z tego, że często jemy je z bitą śmietaną, polewą czy posypką. Jednak jeśli uwielbiamy gofry, nie musimy całkowicie z nich rezygnować. W internecie możemy znaleźć masę przepisów na zdrowe gofry z płatków owsianych, otrębów, czy bananów.

29 komentarzy:

  1. Świetny post, warto sobie uświadomić ile kalorii mają te nasze przekąski. Brakuje mi tylko jakiejś informacji o zdrowych zamiennikach, o zdrowych przekąskach ;) Może o tym będzie kolejny wpis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł. Na pewno pomyślę o napisaniu takiego wpisu :)

      Usuń
  2. Przykrs prawda o jedzeniu, bo przecież to wszystko jest takie dobre :p

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze dorzuciłabym suszone owoce. Niby tez bardzo zdrowe i bogate w witaminy, ale zawierają dość dużo kalorii i często producenci dodają do nich cukier :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Choć możemy jeść suszone owoce, ponieważ są zdrowe, to należy pamiętać, że zawierają dużo kalorii. Jednak przede wszystkim powinniśmy wybierać te, które w składzie nie mają żadnych substancji konserwujących, cukrów czy innych dodatków.

      Usuń
  4. Nie przypuszczałam, że jeden gofr może mieć aż tyle kcal ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jego kaloryczność wrośnie jeszcze bardziej kiedy zjemy go z bitą śmietaną, polewą czy posypką.

      Usuń
  5. te kalorie są przerażające, a produkty w których są zawarte,bardzo zdradliwe..

    OdpowiedzUsuń
  6. Latem ciężko zrezygnować z takich przekąsek. Szczególnie z gofrów :< Dobry, pouczający post :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A myślałam, że gofry nie mają tak dużo kalorii :o

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie ukrywam, dosyć często sięgam po takie przekaski, wiec z chęcią przeczytałbym post o zdrowych przekąskach a równie dobrych jak te :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W najbliższym czasie na pewno taki post się pojawi

      Usuń
  9. Bardzo spodobał mi się Twój post. Fajnym pomysłem byłoby zrobienie osobnego posta na temat kaloryczności i szkodliwości popularnych słodyczy. Tutaj już niektóre z nich wymieniłaś, ale fajnie byłoby zrobić z tego osoby post. Dzięki temu ludzie mogliby się dowiedzieć co tak naprawde zawierają takie słodycze, a bądźmy szczerzy nie wszyscy rozumieją skład

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo uczący post. Rewelacja! Aczkolwiek, gofra w wakacje sobie nie odmówię! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Post bardzo przydatny, jednak ciężko zrezygnować z nawyków, majonez, olej... te produkty bardzo często są stosowane u mnie w domu i reszcie domowników, raczej nie spodobałby się pomysł ich odrzucenia ;) Ale warto wiedzieć co jemy i ile ma to kalorii :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Post miał chyba zniechęcić do przekąsek, a ja zgłodniałam:P

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiedziałam, że polowa z tych produktów jest aż tak kaloryczna!

    OdpowiedzUsuń
  14. Przynajmniej już wiem czego unikać na mojej diecie :3 Fajny post, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. "nawet pół opakowania" ?? ja bym napisała "nawet całe/2 opakowania"   ;- )
    Nie myślę w ten sposób o tym wszystkim, bo nie jem tego codziennie. Gdy zjem paczkę chipsów raz na jakiś czas, przeżyję ;- ) Kalorie to dla mnie abstrakcja - zaczynam widzieć problem gdy nie mieszcze się w jedyne czyste spodnie.
    Ale wiem, że ludziska regularnie kupują mega paki chipsów, po 2L Coli jako normalny, codzienny napój- to przerażające.

    OdpowiedzUsuń
  16. I oczywiście wszystko występuje w moim menu. :D Czasem mimo świadomości, ciężko zrezygnować z przyjemności. :c

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. wszystko pyszne , ale i nie zdrowe

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę uważać bardziej na to co jem :)

    OdpowiedzUsuń
  19. dlatego najlepiej jest samemu przyrządzić sobie przekąskę :) Mini placuszki czy domowe batoniki <3 z jednej strony mają mniej kalorii, zero chemii no i ta radość, że zrobiło je się własnymi rękami <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Na samo słowo "żelki" mam ból zębów :D
    Czipsy uwielbiam, ale ograniczam, bo wiem, że tam jest mnóstwo soli... i nie ma nic prawdziwego. Wolę sama zrobić frytki :)
    No i ta czekolada... kiedyś więcej jej jadłam, ale w postaci batonów, teraz już mniej, mogę zjeść dwie cząstki i koniec, raz starałam się jeść gorzką, ale dermatolog zalecił mi zaprzestanie jedzenia kakao, więc czekolada odpada :D
    Staram się teraz używać zamienników, chociaż czasem się nie da.

    OdpowiedzUsuń
  21. bez przesady, jedna paczka czipsów nie zaszkodzi.
    ale żeby jeść je tak codziennie to już coś.
    ja akurat lubię się zdrowo odżywiać!

    OdpowiedzUsuń
  22. U mnie w mieście rodzinnym zbliża się dzien świętego Marcina, z tej okazji wszyscy jedzą rogale świętomarcinskie, jeden rogal potrafi miec nawet 1300kcal :D To dopiero jest BOMBA kaloryczna :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Kasia Wszqeda12 maja 2017 12:42

    Tak kocham te rzeczy, a do lata tak blisko, i tak bym chciała schudnąć...

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)