29 sierpnia 2016

KAŻDA PODRÓŻ TO UCIECZKA BĄDŹ ODKRYCIE- RECENZJA "TYLKO TY"

Rok temu sięgnęłam po książkę "Chwila szczęścia". Był to jeden z pierwszych romansów i pierwsza książka tego autora, którą przeczytałam. Niedawno wyszła kontynuacja tej powieść, więc postanowiłam powrócić do tej historii i przeczytać jej dalszy ciąg.

Główny bohater Nicco postanawia odnaleźć swoją wakacyjną miłość Anię. W tym celu razem ze swoim przyjacielem udają się do Polski. Na miejscu okazuje się, że mają zły adres. Jednak przypadkiem natrafiają na wielki baner reklamowy z Anią w roli modelki. Razem z agentką bohaterki Klaudią przyjaciele wyruszają do Krakowa, by odnaleźć dziewczynę.

Przede wszystkim muszę przyznać, że miło było powrócić do bohaterów książki "Chwila szczęścia".  Choć poprzednią część czytałam rok temu, teraz nie miałam wrażenia, że potrzebuję na nowo sobie ją przypomnieć. Ważne momenty zostały tutaj przypomniane, więc nie byłam zdezorientowana czytając ją. Osoby, które nie zapoznały się z pierwszą częścią, a sięgną po tę pozycję, również nie będą miały problemu z jej zrozumieniem.

Naprawdę miło mi się zrobiło, kiedy czytałam włoską powieść, która dzieje się w Polsce. Autor bardzo precyzyjnie opisał krajobraz zarówno miejski, jak i ten bardziej dziki. Nicco odwiedza m. in. Warszawę, Kraków i Zakopane. Dzięki temu poznajemy różne panoramy. Autor jak zwykle nie zawodzi nas i przedstawia szereg kafejek, klubów czy hoteli. Opisując to wszystko, Federico Moccia sprawił, że naprawdę zapragnęłam odwiedzić te miejsca.

Jak zwykle dostajemy całą kopalnię inspirujących sentencji. Za to należą się oklaski autorowi, ponieważ dosłownie cytat goni cytat. Strasznie urozmaica to książkę i nadaje jej lekkiego tonu. Jednak, oprócz naprawdę świetnych cytatów, książka ta nie zmienia światopoglądu, czy nie sprawia, że zastanawiamy się nad własnym życiem. Federico Moccia pisze książki głównie dla młodzieży i w tej powieść naprawdę jest to odczuwalne. Pozycja ta skupia się tylko na odnalezieniu wakacyjnej miłości.

Jest to na pewno idealna pozycja na letnie upały. Nie wymaga większego skupienia ani zaangażowania. Cała akcja skupia się na jednym motywie przewodnim, więc naprawdę szkoda, że autor nie pokusił się o dodanie większej ilości wątków pobocznych. Pod tym względem bardziej podobała mi się "Chwila szczęścia", w której fabuła była bardziej rozwinięta.

Jest jedna rzecz, która naprawdę mnie irytowała w tej książce. Bohaterowie bez przerwy mieli szczęście. Przypadkiem natrafiają na baner reklamujący Anię jako modelkę, pewni motocykliści podważą ich we wskazane miejsce, spotykają chłopaków, którzy mają kontakt z agentką Ani. To wszystko sprawiło, że powieść ta z czasem stała się po prostu nierealna i zbyt przesłodzona.

Nie mogę powiedzieć, ze postacie nie zostały dobrze wykreowane, jednak nie zżyłam się z nimi ani nie wywołały we mnie głębszych emocji. Sama akcja była dość przewidywalna. Jednak mimo to szybko przeczytałam tę książkę. Jest lekka i napisana prostym językiem, a samo jej czytanie było przyjemne. Jeśli wybieramy się na plażę, bądź po prostu chcemy odpocząć, książka ta będzie idealną pozycją właśnie na takie letnie leniuchowanie.

Recenzję poprzedniej części możesz przeczytać w tym poście.

Zapraszam również na mój kanał, na którym także recenzuję książki. Byłabym również wdzięczna, gdybyście napisali mi, czy wolicie abym recenzje książek umieszczała na blogu czy na kanale.

14 komentarzy:

  1. Na pewno sięgnę po tę książkę, szczególnie że pierwsza część naprawdę przypadła mi do gustu

    OdpowiedzUsuń
  2. Według mnie możesz pisać recenzje i móć o książkach na yt. Uwielbiam Twój blog i kanał, więc mi jest bez różnicy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze że nie trzeba czytać poprzedniej części żeby zrozumieć tę. Szkoda trochę że akcja była przewidywalna, ale to czasami nie doskwiera tak bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aaaaa tak się cieszę, że założyłaś kanał :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kojarzę tego autora, ale jeszcze nie miałam przyjemności czytać jego książek :) Może kiedyś tam po coś sięgnę!

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie, że założyłaś kanał :) Ale mam nadzieję, że nie przestaniesz pisać recenzji na bloga. uwielbiam cię czytać i oglądać ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjna recenzja! Nie słyszałam o tej książce, ale chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam parę książek tego autora, nie wszytskie mi do gustu przypadły ale na odprężenie idealne :D a tą ksiażke mam ochotę przeczytać chodźby przez to, że akcja się dzieje w Polsce ! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem czy skuszę się na tą książkę bo raczej rzadko sięgam po takie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dominika Róg-Górecka11 września 2016 09:00

    Zawsze podchodzę z rezerwą do tak głośnych nazwisk. I chyba tym razem się nie skuszę. Wakacyjna miłość to temat raczej... oklepany.
    Co do YT. Ja zaczęłam nagrywać podcasty. I wrzucam zarówno na YT jak i bloga. Ale nie wiem, czy Ci to pomoże, bo niestety dopiero zaczynam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaczytana Wiedźma13 września 2016 07:01

    A ja bardzo lubię takie ksiązki i jak tylko rozprawię się z moimi zaległościami to na pewno po nia siegnę. Dziękuję za zachęcającą recenzję!
    Pozdrawiam,
    Zaczytana Wiedźma

    OdpowiedzUsuń
  12. Zaciekawiła mnie Twoja recenzja, że z pewnością przeczytam tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  13. MójPunktCzytania25 września 2016 14:54

    Chętnie przeczytałam Twoją recenzję. Powiem tak: uwielbiam tego Autora, mimo, że wiekowo jestem trochę za stara na Jego książki. ;) Tylko ty jest ostatnią jaką przeczytałam i może dlatego moje zdanie jest mniej pozytywne niż Twoje. Ale skoro tą tak odebrałaś to polecam "Wybacz, ale będę ci mówiła skarbie" - to mój numer jeden wśród książek.

    OdpowiedzUsuń
  14. O Federico Moccia uwielbiam <3 Koniecznie muszę sobie zakupić i przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)