11 sierpnia 2016

PRZEPIS NA ZDROWE KOKOSANKI

Ostatnimi czasy kokos jest stałym składnikiem moich posiłków. Wiórki kokosowe staram się dodawać do każdych ciasteczek, ponieważ nie dość, że są bardzo pyszne, to jeszcze mają wiele właściwości zdrowotnych. Dlatego właśnie trochę poeksperymentowałam i upiekłam zdrową wersję kokosanek.

Składniki:
  • 100g wiórek kokosowych
  • 150g banana
  • 1 jajko
  • 20g mąki żytniej razowej
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta mielonego imbiru
Sposób przygotowania:
Banana obieramy ze skórki i rozgniatamy  widelcem. Dodajemy jajko i mieszamy. Następnie łączymy z pozostałymi składnikami. Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia nakładamy ciasteczka. Pieczemy około 15 minut w piekarniku w temperaturze 180 stopni.

Są to bardzo proste do wykonania ciasteczka, ponieważ tak naprawdę wystarczy połączyć ze sobą wszystkie składniki. Do takich kokosanek nie musimy dodawać żadnego cukru, ponieważ banan dostarcza już słodycz.

Kokos polecany jest na odchudzanie, ponieważ dzięki rzadko spotykanej grupie kwasów tłuszczowych, przyspiesza metabolizm. Miąższ kokosa jest bogaty w błonnik, fosfor, potas i magnez. Dlatego właśnie naprawdę warto włączyć go do swoich posiłków.


15 komentarzy:

  1. Ciasteczka wyglądają przepysznie. Lubię kokos i chętnie spałaszowałabym taki deser. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wykorzystać przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kiedys nie lubilam kokosowych rzeczy - ciastek wiorek batonow.. ale jakis czas temu skutecznie sie przekonalam i teraz naprawde chetnie siegam po smakolyki z dodatkiem kokosa :) chetnie wyprobuje ten przepis!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale mi smaka zrobiłaś kobieto :D Chyba je przyrządzę ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak to smacznie wygląda! Uwielbiam wszystko co jest o smaku kokosów, także myślę, że zasmakowałyby mi te ciasteczka :) Chyba wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale dawno nie jadłam kokosanek! mój kolega coś tam próbował z wegańskimi kokosankami, ale to nie ten smak ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniammm... Musze sobie takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. kocham kokos pod kaza postacia! :-) Na pewno sprobuje! :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojaaa, chyba zgłodniałam! :O

    OdpowiedzUsuń
  10. Pysznie wyglądają! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapisuje strone! Bardzo fajny przepis. Na pewno go wypróbuje.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak ja kocham kokosanki <3 na studiach babcia kolegi nas bardzo rozpieszczała właśnie kokosankami.

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam wszystko co kokosowe - szczególnie wodę kokosową!

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)