15 września 2016

ZAWSZE SPRAWIASZ BÓL TYM, KTÓRYCH KOCHASZ- RECENZJA "JEDEN DZIEŃ"

Często zastanawiamy się jak będzie wyglądać nasza przyszłość. Co będziemy robić za rok, dwa, 10 lat. Rzadko przyszłość toczy się tak, jak ją dzisiaj zaplanujemy. Bohaterowie tej książki mogli się o tym przekonać na własnej skórze.

Pochodząca z biednej rodziny Emma i Dexter, który jest typem playboya spotykają się w dzień zakończenia szkoły, czyli 15 lipca. Od tego momentu spotykają się co roku tego samego dnia. Razem przeżywają życie i zauważają jak szybko się ono zmienia, jak jedno wydarzenie może wpłynąć na to, co będziemy robić za kilka lat.

Jeszcze chyba nigdy nie czytałam podobnej książki. Autor opisuje tylko jeden dzień w roku, czyli 15 lipca. Taki zabieg sprawia, że nie jesteśmy świadkami wielu zdarzeń z życia bohaterów. Jednak mimo to, nie miałam wrażenia, iż nie mogę się połapać w tym, co przydarzyło się Emmie i Dexterowi. Autor naprawdę umiejętnie napisał tę książkę. Przez 20 lat obserwujemy, jak życie bohaterów zmienia się.

Książka ta wzbudziła we mnie różne, często skrajne emocje. Trochę ciężko mi było przebrnąć przez pierwsze kilkanaście stron, jednak z czasem powieść ta mnie po prostu urzekła. Choć na rynku wydawniczym pełno jest romansów i podobnych książek do tej, to jednak pozycja ta miała w sobie coś, co sprawiło, że nie dało się jej po prostu odłożyć. Bez przerwy zastanawiałam się co wydarzy się za chwilę, a im dłużej czytałam, tym powieść ta bardziej mnie zaskakiwała.

Chyba największym zaskoczeniem była sama końcówka, a właściwie to, co przytrafiło się Emmie. Kompletnie się tego nie spodziewała i muszę przyznać, że trochę znienawidziłam autora za to co zrobił. Jednak chyba właśnie to sprawiło, że historia ta jest tak bardzo prawdziwa.

Styl autora jest bardzo przyjemny, a sama książka lekka i idealna na lato. Bohaterowie są dobrze wykreowani i od pierwszych kilku stron można się w nich po prostu zakochać. Naprawdę warto zapoznać się z tą książką, a czas który z nią spędzimy, nie będzie czasem straconym. 

Zapraszam również na mój kanał, na którym także recenzuję książki.

9 komentarzy:

  1. Zainteresowałaś mnie bardzo tą książką ;) chyba czas na poszukiwania jej w księgarni ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejny raz ktoś opisuje tę książkę jako bardzo dobrą... a ja mam tyle książek w kolejce! Niestety na tę chwilę za bardzo mi się ona kojarzy z "Love, Rosie" przez którą nie umiałam przebrnąć, żeby ją przeczytać. Jednak nie mówię nie - może kiedyś mi się uda przeczytać:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tego co mi się wydaje to jest taki film, prawda? Bo już się spotkałam nie raz z tym tytułem :) Książki wciąż nie dorwałam, ale film mam już na swoim koncie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, na podstawie tej książki nakręcono film o tym samym tytule.

      Usuń
  4. Tyle już słyszałam o tej książce, chyba czas ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam! Ale jakoś historia mnie nie urzekła, jest ciekawa, ale bez polotu. Początek mnie zachwycił, ale potem czekałam, aż się skończy :D Ale muszę obejrzeć film!

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki moim zyciem17 września 2016 14:22

    Jak dla mnie brzmi ciekawie, mam nadzieję że uda mi się ją kiedyś przeczytać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety, obejrzałam film i zaspoilerowałam sobie książkę. Jednak mam nadzieję, że w najbliższym czasie przeczytam książkę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Osobliwe Delirium18 września 2016 11:08

    Może kiedyś przeczytam, aczkolwiek myślę, że w wakacje będę jej szukać. Takie lektury są fajne na lato, lekkie i proste. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)