10 października 2016

PRZEPIS NA MLEKO MIGDAŁOWE

Kupne mleko migdałowe bardzo często pełne jest sztucznych dodatków. Takie zrobione w domu jest dużo zdrowe, a wcale nie potrzebujemy wielu składników i dużo czasu by je zrobić. Dodatkowo napój ten zawiera wiele cennych minerałów i właściwości.

Składniki:
  • szklanka migdałów
  • 4 szklanki wody
Sposób przygotowania:
1 szklanką wody zalewamy migdały. Wkładamy do lodówki i pozostawiamy na noc, żeby migdały nasiąkły. Następnie wykładamy je, wlewamy kolejną szklankę wody oraz blendujemy. Całą masę wlewamy na sitko z kilkakrotnie złożoną gazą. Później znów napełniamy masą blender. Dolewamy szklankę wody i blendujemy. Po raz kolejny przelewamy przez sitko z gazą. Następnie powtarzamy całą czynność z ostatnią szklanką wody. Mleko należy przechowywać w szklanym i zamkniętym pojemniku nie dłużej niż 4 dni.

Całość tak naprawdę zajmuje mi 10-15 minut, choć z początku trwało to trochę dłużej. Dzięki temu, że tyle razy powtarzamy czynność zalewania migdałów wodą i blendowania ich, mamy pewność, że wycisnęliśmy z nich praktycznie wszystko. Ja moje mleko zawsze robię z pół porcji, czyli o5 szklanki migdałów i 2 szklanek wody i taka ilość ze spokojem starcza mi na 3-4 dni.

Mleko migdałowe zawiera duże ilości witaminy E nazywanej witaminą młodości. Dodatkowo jest to świetne źródło wapnia, magnezu, żelaza i potasu, a także witaminy B2. Naturalne mleko migdałowe zawiera niewiele cukru i kalorii.

W porównaniu do mleka krowiego, migdałowe zawiera białko łatwiej strawne. Dodatkowo ma niższą zawartość węglowodanów. Dodatkowo mleko migdałowe zawiera więcej lipidów, a ok. 2/3 stanowią zdrowe kwasy tłuszczowe nienasycone, a tylko 1/3 to kwasy tłuszczowe nasycone.

15 komentarzy:

  1. jeszcze nigdy nie probowałam mleka migdałowego. Na pewno wyproboje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie próbowałam, ale całkiem łatwo wygląda przepis więc chętnie spróbuję.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie pomyślałabym o tym, że można samemu zrobić mleko migdałowe. Bardzo ciekawy przepis :) Z zawartych informacji wynika, że takie mleko jest bardzo zdrowe.

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam, że to mleko jest własnie bardzo zdrowe, widzę że przepis prosty wiec kiedyś wykorzystam :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno wypróbuje przepis ^^
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapisuje stronę do ulubionych i w wolnym czasie na pewno zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ smakowicie wygląda! Przy najbliższej okazji porwę się na ten przepis, jestem strasznie ciekawa jak to smakuje. I pachnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleko migdałowe ma delikatny posmak orzecha, ale wszystko tak naprawdę zależy od tego z czym je połączymy :)

      Usuń
  8. Od jakiegoś czasu chcę je zrobić :) Chyba zrobię !

    OdpowiedzUsuń
  9. podoba mi się taki pomysł i na pewno kiedyś go wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam mleka roślinne, choć do tej pory sama zrobiłam tylko ryżowe (nie bardzo mi wyszło - ale to chyba problem z przepisem) i kokosowe. Kokosowe jest równie łatwe do przygotowania co smaczne. Na dodatek namoczone wiórki użyłam do ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam!! Robię tak również mleko kokosowe

    OdpowiedzUsuń
  12. super, zwłaszcza, że te mleka nie są tanie, więc warto poświęcić chwilę i zrobić własne bez żadnych zbędnych dodatków ;)
    tak samo w przypadku mleka kokosowego

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja często robię mleko owsiane bo ma bardzo delikatny smak, ale przede wszystkim jest bardzo bardzo tanie w porównaniu do innych mlek roślinnych. A dobrze wiemy, że te sporo kosztują.

    OdpowiedzUsuń
  14. zbieramy się od dłuższego czasu i chyba dzisiaj wreszcie się za to weźmiemy:)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)