31 maja 2017

JEDEN TYDZIEŃ MOŻE ZMIENIĆ TWOJE ŻYCIE- RECENZJA "7 DNI" EVE AINSWORTH

Sięgnęłam po tę książkę ze względu n okładkę. Widywałam ją już wielokrotnie i naprawdę mnie zaintrygowała. Postanowiłam ją przeczytać i po jej skończeniu stwierdziłam, że chyba spodziewałam się czegoś innego.

Tydzień to tylko 168 godzin. Jednak w ciągu tych 7 dni może się wiele wydarzyć. Jess nie ma łatwo. Jej rodzina jest biedna i ledwo starcza im na jedzenie. Próbuje od tego uciec i schronić się w szkolnych murach. Jednak to właśnie tam dzieją się najgorsze rzeczy. Kez sądzi, że jest lepsza od innych. Razem ze swoimi przyjaciółkami znęcają się nad Jess. Po co? Może, by poczuć się lepiej. Może, by poudawać, że jest się silnym. Kto tak naprawdę jest tutaj ofiarą, a kto dręczycielem?

Książka ma ciekawa fabułę. Autorka próbuje zaintrygować czytelnika poprzez wprowadzenie pytania: kto tak naprawdę jest tutaj ofiarą, a kto dręczycielem? Powieść pokazuje, że nic nie jest oczywiste. Dręczyciel może być ofiarą i na odwrót. Dzięki temu autorka niszczy schematy, choć przyznaję jest to pozycja dość przewidywalna. Szczególnie dla tych, którzy przeczytali już dużo takich książek.

Dręczenie w szkole jest problemem, z którym spotykamy się na co dzień. Każdego dnia możemy być świadkiem ludzkiej krzywdy, ale możemy również zobaczyć ludzką obojętność. Pozycja ta pokazuje, że szkoła, która powinna być bezpiecznym miejscem dla dziecka, tak naprawdę staje się jego koszmarem. Obojętność nauczycieli i uczniów sprawia, że musimy się zastanowić, do kogo tak naprawdę możemy się zwrócić o pomoc.

Spodziewałam się lekkiej powieści i taką otrzymałam. Mimo ciężkiego tematu, czyta się ją bardzo szybko. Osobiście skończyłam ją w ciągu kilku godzin. Jednak chyba spodziewałam się trochę poważniejszej książki. Na pewno spodoba się ona młodszym czytelnikom. Dla mnie była ona po prostu przyjemną powieścią. Nic więcej.

Polecam tę książkę szczególnie osobom, które są w podobnej sytuacji. Powieść ta jest kierowana głównie dla dzieci w wieku do około 15- 16 lat. Właśnie dlatego troszkę się na niej zawiodłam, aczkolwiek nadal uważam, że jest to dość ciekawa pozycja.

8 komentarzy:

  1. Czytałam tę książkę i mi się ona spodobałam. Była lekka mimo poważnych tematów :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem jej naprawdę ciekawa. Szczególnie, że nigdy nie czytałam podobnej książki ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy czytałam tę książkę, to naprawdę mi się ona podobała. Ale to było kilka lat temu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi książka nie przypadała do gustu. Może dlatego, że naczytałam już wiele podobnych historii.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie była to zwykła, lekka książka. Chyba jestem już za stara na takie historie, choć twierdzę podobnie jak Ty, że młodszym czytelnikom się ona spodoba

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna książka i nawet momentami była wciągająca :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie ta książka wcale się nie spodobała. Fakt, szybko się czytało, ale zakończenie totalnie nie nie przekonuje... to było takie sztuczne. Ale mimo wszystko cieszę się, że tobie się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka jest naprawdę fajna i mi się spodobała :D

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)