29 lipca 2017

KONIEC JEST NIEISTOTNY. POCZĄTEK JEST NIEISTOTNY- RECENZJA KSIĄŻKI "PLAYIST FOR THE DEAD"

Chciałam sięgnąć po tę książkę od bardzo dawna. Ostatnio wychodzi dość sporo powieści o tej tematyce, więc tym bardziej chciałam ją wreszcie przeczytać. Nie jest ona długa, dlatego postanowiłam w końcu się za nią zabrać.

Sam przychodzi rano do Haydena. Jednak okazuje się, że chłopak nie żyje, a jedyne co po sobie zostawił to pendrive z playlistą oraz kartkę z wiadomością dla bohatera: posłuchaj, a zrozumiesz. Od tego momentu Sam usilnie próbuje się dowiedzieć, co skłoniło Haydena do samobójstwa. Jednak okazuje się, że to nie jest proste, ponieważ chłopak bez przerwy obwinia się za śmierć przyjaciela. Sprawy bardziej się komplikują, kiedy Sam spotyka pewną tajemniczą dziewczynę.

Miałam dość duże oczekiwania względem tej książki. Byłam przekonana, że wzruszy mnie do łez oraz sprawi, że nie będę mogła spać, bo jedyne co będę chciała robić to czytać dalej. Niestety, ale tak nie było. Owszem książkę czyta się bardzo szybko, a na dodatek nie jest ona długo, więc jest to lektura na kilka godzin. Jednak muszę powiedzieć, że powieść ta niezbyt mnie wciągnęła. Byłam przekonana, że cała fabuła skupi się właśnie na tytułowej playliście. Jednak tak naprawdę była ona bardziej dodatkiem.

Każdy rozdział zaczyna się od tytułu piosenki. Co więcej są to utwory, które naprawdę powstały, więc ze spokojem sami możemy ich posłuchać. Jest to duży plus, bo możemy wczuć się w całą sytuację. Przyznaję jest tu kilka rzeczy, które można przewidzieć. Jednak większość po prostu nas zaskakuje. Naprawdę szkoda, że dopiero pod koniec wciągnęłam się w całą akcję, bo pomysł na fabułę był naprawdę świetny.

Książka ma kilka niedociągnięć. Szkoda, że autorka nie rozwinęła bardziej wątku playlisty, bo naprawdę chciałam się dowiedzieć o niej trochę więcej. Jednak ze spokojem mogę stwierdzić, że jest to powieść o odnajdywaniu się w trudnej sytuacji, o stracie ale też trochę o pierwszych miłościach. Polecam ją szczególnie młodszym czytelnikom a przede wszystkim fanom muzyki.

6 komentarzy:

  1. Pamiętam, że kiedy skończyłam tę książkę miałam ogromnego kaca książkowego. Nie wiem, czy gdybym ją teraz przeczytała to zareagowałabym tak samo

    OdpowiedzUsuń
  2. Niby mnie korciła, ale jakoś nie do końca. Nadal jej nie przeczytałam. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Szybko przeczytałam i szybko przeszłam nad nią do porządku dziennego. Bastselleru nie ma :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś chciałam ją kupić, a później zapomniałam. Teraz raczej już bym jej nie kupiła.

    Pozdrawiam cieplutko i ściskam :*
    M.

    OdpowiedzUsuń
  5. To jest taka książka, którą można przeczytać na raz. To jest naprawdę świetne :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Z chęcią po nią sięgnę w najbliższym czasie ;3

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)