29 sierpnia 2017

CZASAMI MIŁOŚĆ NIE WYSTARCZY- RECENZJA KSIĄŻKI "LIST W BUTELCE"

Już dawno nie czytałam żadnej książki Nicholasa Sparksa, dlatego postanowiłam wrócić do Jego powieści i sięgnęłam po "List w butelce".

Pewnego dnia Theresa znajduje na plaży butelkę. Okazuje się, że w środku ukryty jest list miłosny napisany do zmarłej żony. Zaintrygowana bohaterka postanawia odnaleźć twórcę listów. Wkrótce zwykłe spotkanie z Grettem może przeistoczyć się w prawdziwą miłość.

Słyszałam, że nie jest to najlepsza książka tego autora, jednak muszę powiedzieć, że mi się ona naprawdę spodobała. Oprócz tej pozycji, przeczytałam tylko 2 powieści Nicholasa Sparksa (recenzje tutaj i tutaj). Dlatego wiedziałam już, czego mam oczekiwać od Jego książek.

Garett stracił żonę dlatego ciężko mu na nowo się zakochać. Również Theresa miała dość nieprzyjemne doświadczenia związane z miłością, dlatego jej również nie jest łatwo. Dlatego ich związek nie jest prosty. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że bohaterowie nie mieszkają w jednym mieście. Przez to, że autor wprowadził tyle przeszkód, nie jesteśmy w stanie oderwać się od tej książki, bo tak bardzo chcemy się dowiedzieć, co będzie dalej.

Przyznaję jest to pozycja dość przewidywalna. Jesteśmy w stanie nawet zgadnąć, jak się ona skończy. Jednak mimo to chcemy czytać ją dalej bez względu na wszystko. Kibicujemy bohaterom i nawet jeśli nie jesteśmy w ich wieku, to potrafimy się z nimi zżyć. Z początku było to dla mnie trudne, jednak im dłużej czytałam, tym po prostu coraz bardziej lubiłam Theresę i Garetta.

Nie jest to pozycja bez wad, jednak ma też kilka zalet. jest to romans, dlatego przede wszystkim polecam tę powieść dziewczynom i kobietom. Nie jest to pozycja wymagająca. Co więcej czyta się ją szybko i jesteśmy w stanie ją skończyć w ciągu kilku godzin. Owszem, jest przewidywalna, a czasem dość nudna. Jednak warto po nią sięgnąć, bo może to być świetny przerywnik między ambitniejszymi powieściami.

4 komentarze:

  1. Uwielbiam twórczość Nicholasa Sparksa i naprawdę lubię tę książkę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkoholiczka29 sierpnia 2017 13:43

    Podobnie jak Ty nie jestem przekonana do Jego twórczości, ale mam nadzieję, że zmienię zdanie po przeczytaniu tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przeszkadza mi przewidywalność fabuły, tym bardziej, że chyba 99% romansów jest przewidywalnych :) Do tej pory przeczytałam 2 powieści Sparksa, w domu czeka kolejna a ja czekam na wrześniową premierę jego książki :) "Listu w butelce" nie czytałam, ale na pewno to zmienię, bo styl Sparksa bardzo przypadł mi do gustu :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam nic Nicolasa, ale mam nadzieję, że kiedyś uda mi się przeczytać którąś z jego ksiązek :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze dziękuję :)